AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #1 Skrevet 17. september 2022 Trodde jeg hadde mistet passet mitt, men så fant jeg det igjen og det har gått ut for to år siden. Usikker på om det er riktig pass. Kan jeg likevel bestille nytt pass? Anonymkode: 51753...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Usikker på om det er riktig pass, men ikke usikker på om det er mitt, altså 😄 Beklager, det ble rotete. Ts. Anonymkode: 51753...b1f
Snublefot62 Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Du kan bli nektet nytt pass om du ikke tar godt nok vare på det ja. Men det er det politiet som avgjør så du må uansett snakke med de.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Du kan bli nektet nytt pass om du ikke tar godt nok vare på det ja. Men det er det politiet som avgjør så du må uansett snakke med de. Er det noen måte å finne ut av om dette er det nyeste passet mitt (som bare har gått ut på dato) ? Anonymkode: 51753...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det noen måte å finne ut av om dette er det nyeste passet mitt (som bare har gått ut på dato) ? Anonymkode: 51753...b1f Har du meldt passet mister/stjålet og fått nytt pass etter det? Hvis ikke er det det nyeste, man leverer inn det gamle passet når man får nytt, eventuelt «hulles» det, altså gjør noe slik at det er tydelig at det ikke lenger er brukbart, så dersom passet er helt og du aldri har fått nytt uten å kunne vise ditt gamle(da må det meldes tapt) så er det ditt nyeste. Anonymkode: e7f3c...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Trodde jeg hadde mistet passet mitt, men så fant jeg det igjen og det har gått ut for to år siden. Usikker på om det er riktig pass. Kan jeg likevel bestille nytt pass? Anonymkode: 51753...b1f Du tar med deg det utgåtte passet til politiet, så de får registrerte at det er utgått og destruert 😊 du vil ikke bli nektet pass, men har du flere pass du har mistet og ikke funnet igjen, vil du ikke få nødpass. Anonymkode: cf321...780
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det noen måte å finne ut av om dette er det nyeste passet mitt (som bare har gått ut på dato) ? Anonymkode: 51753...b1f Men husker du ikke omtrentlig når du sist var og fikk nytt pass? Eller når du sist var i et utland hvor du behøvde pass? Anonymkode: 8b7a7...896
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Bestill passtime, og ta med det gamle passet når du går dit. De har alt registrert. Du trenger ikke gjøre noe mer enn det eller lure på noe. Anonymkode: 4cb44...da1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Du må da vel huske om du har byttet pass lenge før tiden? Eller hva mener du, egentlig? Hvis man har mistet passet sitt og dratt for å få nytt er det vel ikke noe man glemmer. Og hvis du har hatt det med deg og fått nytt pass av en eller annen grunn, ville de jo ha hullet det. Anonymkode: 4e3c7...f48
colasolo Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Her kan du sjekke: https://www.politiet.no/rad/kontroll-av-identitet/sjekk-tapsstatus-for-pass-og-id-kort/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå