Gå til innhold

Hva skjer hvis man ikke blir enige om lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man takker ja til en stilling før man vet hva lønna er? 

Og når kontrakten kommer så er lønna mye dårligere enn man har sett for seg, kan man trekke seg da? 

Anonymkode: 5f90b...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis man takker ja til en stilling før man vet hva lønna er? 

Og når kontrakten kommer så er lønna mye dårligere enn man har sett for seg, kan man trekke seg da? 

Er det en ny arbeidsplass? Du kan bare takke nei eller avslå tilbudet. Det er ikke noe problem. 

Anonymkode: 8c76e...102

• Liker 3
Skrevet

Merkelig å ikke sjekke eller forhandle lønn før man takker ja. Det er vel ingen gjør det?

Anonymkode: ed6c8...5a2

Skrevet

Har aldri takket ja til en jobb uten å vite hva lønna er.

Anonymkode: e1110...98d

Skrevet

Har egentlig ikke sagt direkte ja, men det ble tolket som et ja. Venter på å få se kontrakten, men det snakkes som om jeg har sagt ja. Men hva skjer hvis vi ikke blir enig? 

Har i ettertid hørt at arbeidsgiveren betaler svært dårlig.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har egentlig ikke sagt direkte ja, men det ble tolket som et ja. Venter på å få se kontrakten, men det snakkes som om jeg har sagt ja. Men hva skjer hvis vi ikke blir enig? 

om dere ikke blir enig, går de videre til neste kandidat. Den som gjorde det nest best - etter deg

Anonymkode: d862e...92e

Skrevet

Tenker at i jobb sammenheng gjelder ikkje ja før du skriver under kontrakten. 

Anonymkode: 9788d...9cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har takket ja, så langt i prosessen. Nå skal du lese gjennom vilkår og betingelser før du potensielt signerer. Men det er ingen press at du signerer om du finner noe du er helt uenig i, som lønn. 

Anonymkode: 8c76e...102

Skrevet

Mange misforstår jobbsøkeprosessen. Den er tosidig. Når jeg blir innkalt til intervju er det min mulighet til å intervjue dem. Da får keg svar om alt annet enn lønn. For å takke ja ber jeg om kontrakt og med forbehold om at vi blir enig om vilkår.

Vær obs på at mange kommuner gir tarifflønn til alle. Styr unna. Jobb for vikarbyrå og tjen mer i samme jobb.

Aldri takk ja uten forbehold uten kontrakt. Presser de for et svar uten kontrakt sier du at du kan svare fort (innen 72 timer) når tilbudet er klart. 

Jeg trenger kontrakten, arbeidsreglement og kompetanseplan for offentlige jobber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...