AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Da gutten var mindre gikk alle klærne i vaskemaskinen daglig. Fordi han spiste selv i bhg så ble en god del flekker selvom han hadde på smekk. Nå som han er 5.5 år gammel og har sjeldent mat flekker så hender det at han bruker samme plagget 2-3 ganger. Mest pga strømprisene😰 Syns dere det er greit? Eller bør klærne få seg en runde i maskinen etter engangs bruk? Noen ganger gjør jeg også dette: ser klærne rene ut med bare en bittelitten flekk så hender det jeg tar bort den lille flekken med våtserviett. Fordi resten av klærne er ikke noe særlig skittent. Høres det greit ut? Anonymkode: 87f82...d86
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Så lenge klærne er rene, så burde det holde å lufte plagget på vranga utendørs.. Anonymkode: 00852...4cc
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Helt greit. Det gjør jeg også både med mine og mine barns klær. Jeg har gjort det i alle år, mest for at klærne skal holde lengst mulig uten å bli slitt, for økonomi og miljø. Jeg henger ut ullklær som har fått en tett lukt (annen lukt vasker jeg bort), men klær til barn som ikke har kommet i puberteten, blir ikke så skitne. Anonymkode: 52cf0...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Ja, selvfølgelig er det greit, flere burde bli flinkere til dette. Det er veldig dårlig for miljøet å vaske klær som ikke trenger vask. Anonymkode: b64df...f43 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da gutten var mindre gikk alle klærne i vaskemaskinen daglig. Fordi han spiste selv i bhg så ble en god del flekker selvom han hadde på smekk. Nå som han er 5.5 år gammel og har sjeldent mat flekker så hender det at han bruker samme plagget 2-3 ganger. Mest pga strømprisene😰 Syns dere det er greit? Eller bør klærne få seg en runde i maskinen etter engangs bruk? Noen ganger gjør jeg også dette: ser klærne rene ut med bare en bittelitten flekk så hender det jeg tar bort den lille flekken med våtserviett. Fordi resten av klærne er ikke noe særlig skittent. Høres det greit ut? Anonymkode: 87f82...d86 Høres greit ut så lenge de er rene. Ikke bra for verken klær eller miljø og bli vasket etter engangsbruk. Da må de være skitten. Anonymkode: 308c4...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Jeg gjør også det. Så lenge barnas klær ikke lukter eller er så synlig skitne at det ikke er mulig å få bort raskt med en våt klut, brukes de 2-3 ganger. Det er som andre nevner med tanke på miljø, slitasje på klærne og nå også strømprisene. Anonymkode: 25747...df5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå