Gå til innhold

Beroligende ifbm med gu og tannlegetime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk vival ifbm med gynekologisk undersøkelse fordi jeg har sterk angst pga flere overgrep. Desverre blir ikke den angsten noe særlig bedre og jeg fikk brev om sånn celleprøve. Jeg må også til tannlegen om en stund og det blir bare for mye.. 

Jeg er så redd for sånt😭😭 men jeg syntes ikke det hjalp så veldig med vival selvom jeg tok tre stk. Jeg var fortsatt dritredd og grein lenge etter gu.

Finnes det noe sterkere beroligende enn vival? Jeg er helt ærlig redd for å spørre legen om noe sterkere, nettop fordi jeg er mor og vil ikke sende ut noe narkovibber.. Hvordan bør jeg isåfall ordlegge meg? 

Anonymkode: 3be13...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes heller ikke vival er så god til slikt bruk. Foretrekker faktisk Heller sobril med da høyere dosering. Det er doseringen som er det viktigste her, og bare snakk med legen om det. De kan skrive ut noen få tabletter du kan ta til slikt bruk.

Anonymkode: cd0db...c2a

Skrevet

For meg funket ikke sobril, ikke en heste dose engang.

Hvordan har du gått gjennom et svangerskap med så stor angst for undersøkelser? Tannlege og gu kan man få i narkose om ikke noe annet funker. Og ingen tenker "narkis" selv om du bruker beroligende for dette. Dump de fordommene!

Anonymkode: 5297b...ccd

• Liker 2
Skrevet

Tannlegen har sitt beroligende middel som du kan få, men ta kontakt med tannlegen forut forut timen og forklar saken.

Hos gynekolog hjelper det å ta smertestillende forut for timen og snakk med gynekologen eller fastlegen din om å få noe mer beroligende kanskje?

Anonymkode: 58725...358

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes heller ikke vival er så god til slikt bruk. Foretrekker faktisk Heller sobril med da høyere dosering. Det er doseringen som er det viktigste her, og bare snakk med legen om det. De kan skrive ut noen få tabletter du kan ta til slikt bruk.

Anonymkode: cd0db...c2a

Okay, da kan jeg sjekke det ut, tusen takk ❤️

For meg funket ikke sobril, ikke en heste dose engang.

Hvordan har du gått gjennom et svangerskap med så stor angst for undersøkelser? Tannlege og gu kan man få i narkose om ikke noe annet funker. Og ingen tenker "narkis" selv om du bruker beroligende for dette. Dump de fordommene!

Anonymkode: 5297b...ccd

Det har gått helt fint, følte det var annerledes i en høygravid fødsel situasjon. Med nr to var det ingen vaginal sjekk heller.. 

Tannlegen har sitt beroligende middel som du kan få, men ta kontakt med tannlegen forut forut timen og forklar saken.

Hos gynekolog hjelper det å ta smertestillende forut for timen og snakk med gynekologen eller fastlegen din om å få noe mer beroligende kanskje?

Tusen takk for fint tips, det visste jeg ikke man kan snakke med tannlegen også 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okay, da kan jeg sjekke det ut, tusen takk ❤️

Det har gått helt fint, følte det var annerledes i en høygravid fødsel situasjon. Med nr to var det ingen vaginal sjekk heller.. 

Tusen takk for fint tips, det visste jeg ikke man kan snakke med tannlegen også 😊

Joda de har noe flytende greier som man kan få for de som har tannlegeskrekk, men det er ikke sikkert det er alle tannleger som har det.

Sjekk med din tannlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...