AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #81 Skrevet 13. november 2022 Av 7,5t er vel 4,5t fakturerbart i snitt så har om lag 3 ikke-produktive timer per dag. Har ingen definerte pauser. Anonymkode: e7e6c...518
c_buk Skrevet 13. november 2022 #82 Skrevet 13. november 2022 (endret) Har betalt 30 min lunsj. Men styrer tiden min selv. Det er vel egentlig møter og frister som i størst grad styrer dagen min. Prøver å få inn en 10-15 min annenhver time i hvert fall så ikke hodet mitt blir fullstendig grøtete. Når det er roligere dager kan jeg fint ta meg en 10-minutter i timen. Ofte, spesielt på sommeren, kan jeg ta meg en lang lang pause i solen og så ta inn jobben på kvelden istedet. Pluss 2 timer trening i arbeidstiden i uka. Det anser jeg som fri, da hodet får en deilig pause. Endret 13. november 2022 av c_buk
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #83 Skrevet 13. november 2022 8t arbeidsdag, jobber maks 1t. Deilig å ha overskudd når dagen et over, men kan bli lange dager. Sitter i en god skinnstol og ser film hele dagen sammen med en eller to kollegaer. Har dog begynt å se etter noe annet, føles meningsløst og lite faglig påfyll slik det er nå. Anonymkode: 72134...67e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #84 Skrevet 13. november 2022 Jobber på skjermet avdeling på sykehjem. Har i teorien 30 minutters betalt pause, men er nødt til å oppholde oss på avdelingen og det har vel aldri skjedd at vi har kunnet sitte 30 minutter i strekk. Er heldige om vi får tid til å spise eller sitte i fem minutter et par ganger gjennom vakten. Med tanke på hvor sliten man blir av motorisk og verbal uro, hadde det vært en drøm å kunne gå ut av avdelingen 30 minutter midt på dagen for en pause. Anonymkode: e9d4e...773
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #85 Skrevet 14. november 2022 I travle perioder så har vi ikke pauser. I roligere perioder har vi 30 min på morgenen og 30 min lunsj. Anonymkode: d2c7c...d2d
Cisco Skrevet 14. november 2022 #86 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sjeldent jeg har "pauser". Er lærer. Anonymkode: 0e21d...a1e Du har laaaaang ferie. 1
Cisco Skrevet 14. november 2022 #87 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 8t arbeidsdag, jobber maks 1t. Deilig å ha overskudd når dagen et over, men kan bli lange dager. Sitter i en god skinnstol og ser film hele dagen sammen med en eller to kollegaer. Har dog begynt å se etter noe annet, føles meningsløst og lite faglig påfyll slik det er nå. Anonymkode: 72134...67e Hvilken jobb er dette?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #88 Skrevet 14. november 2022 Mesteparten av arbeidsdagen. Jobben er i omsorgstjenesten og oppgaven er å være tilstede og tilgjengelig. Anonymkode: 9762e...cd8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #89 Skrevet 14. november 2022 30 min pause. Drikker kaffe mens jeg jobber. Termokopp = gull. Anonymkode: 5b1a1...c35
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #90 Skrevet 14. november 2022 Jeg tror at om folk våget å være ego og innse at man trenger en pause for mat og litt lading, så ville mange bli bedre arbeidstagere. Jeg funker ikke uten mat og pause så det er så veldig greit. Anonymkode: 95dc8...d20
Blåjojo Skrevet 14. november 2022 #91 Skrevet 14. november 2022 Har jobbet i hjemmetjenesten. Der var det bare tid til pause av og til. Spiste som regel i bilen på tur til neste pasient. På somatisk- og demensavdeling på sykehjem satt vi som regel sammen med pasientene og spiste. Gikk av og til ut av avdelingen for å ta 30 min matpause om bemanningen tilsa at det var mulig. På dager der jeg hadde mye møter spiste vi lunsj til vanlig lunsj-tid. Nå spiser jeg når det passer meg. Gjerne sammen med bruker siden det øker brukers matlyst og er både trivelig og sosialt.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #92 Skrevet 14. november 2022 Har 20 min betalt lunsj. Tar som oftest 30, selv om det egentlig ikke er innafor, og noen ganger blir det lunsj på farta, om noe. Tror en del her har misforstått meningen med betalt lunsj, da det kan virke som om folk klager over at de ikke får matro eller mulighet til å dra fra arbeidsplassen. Da jeg jobbet i et yrke der det var mulig, hadde vi 30 min ubetalt lunsj. Betalt lunsj er noe man får som hovedregel fordi man ikke kan foralte arbeidsplassen, og fordi man kan bli forstyrret i lunsjen. Lite å klage over med andre ord, man har jo tross alt betalt (!!). Anonymkode: e5b81...df9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2022 #93 Skrevet 14. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har 20 min betalt lunsj. Tar som oftest 30, selv om det egentlig ikke er innafor, og noen ganger blir det lunsj på farta, om noe. Tror en del her har misforstått meningen med betalt lunsj, da det kan virke som om folk klager over at de ikke får matro eller mulighet til å dra fra arbeidsplassen. Da jeg jobbet i et yrke der det var mulig, hadde vi 30 min ubetalt lunsj. Betalt lunsj er noe man får som hovedregel fordi man ikke kan foralte arbeidsplassen, og fordi man kan bli forstyrret i lunsjen. Lite å klage over med andre ord, man har jo tross alt betalt (!!). Anonymkode: e5b81...df9 Nettopp. Jeg har 30 min uforstyrret lunsj, og kan forlate arbeidsplassen, men jeg får jo ikke betalt for den halvtimen. Har man betalt pause så er man jo kompensert for at man kan bli forstyrret. Anonymkode: e4790...eb0 1
c_buk Skrevet 14. november 2022 #94 Skrevet 14. november 2022 Jeg har betalt lunsj og matro. Det er bare å unngå å sette opp møter i lunsjen. Evt ta lunsj til litt ugunstig tid. Noen få ganger spiser jeg mens jeg jobber, men da er det fordi jeg ønsker å få unnagjort noe.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #95 Skrevet 15. november 2022 Vi har betalt lunsj, kan alltids forlate arbeidsplassen bare vi er tilgjengelig på tlf. Anonymkode: d2c7c...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #96 Skrevet 15. november 2022 I den ene jobber jeg 7 timer, halvtime pause. Kan også drikke kaffe, te osv når som helst, mens jeg jobber. Kan sjekke mobilen litt, svarer på mld f.eks, noen minutter her og det er veldig stille. Kan også spise litt mer når jeg vil. I den andre jobber jeg 8 timer, halvtime pause. Nesten ikke tid til å drikke litt vann engang utenom, ikke noe sjekk av mobil, Jobb jobb jobb Anonymkode: 374a5...c48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå