Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på. Er lærer. Noen dager har jeg bare 10 min lunsjpause, og det er det. Det er dager hvor elever har krangla eller annet som gjør at jeg må ta tak i ting i pausen. Vanligvis har jeg 20 min lunsjpause og 1 eller 2x 15 min lillefri. Men ofte brukes de til å rydde litt, bære utstyr til neste klasserom, gi eller få beskjed av kolleger, forberede meg til neste time osv. Lunsjen går det også noen ganger 5 minutter fra om det er noe spesielt som må forberedes/ hentes.

Anonymkode: 6f105...d27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null, nada niks… jobber i bolig. Må spise alle måltider med beboerne.. 

Anonymkode: 7df9e...b66

Skrevet

Jobber på poliklinikk. Pause fra 0830 til ca 09.30. Deretter matfri. Ny kaffepause rundt 14. kan være alt fra en time til et kvarter. Løper ikke bena av oss nei. Jobber i bransje med mye ikke møtt

Anonymkode: fbaa9...b03

Skrevet

På jevna 15 min. Men får ofte unnagjort noen oppgaver mens jeg hiver i meg maten. Fredagene klarer jeg ofte en halvtime i år. Deilig å sitte litt, og den pausen føles så lang.

Skrevet

Jobber på varelager. Har i utgangspunktet kun en halvtime lunsj. Men vi får dopauser og drikkepauser når vi vil. I tillegg så er det mye dødtid hvor vi f.eks venter på varer og da har vi jo i realiten pause om det ikke er behov for å rydde eller omplassere varene på lageret. 

Når det er sagt så må det nesten bli mye pauser for det er mye tung løfting i jobben min og det er ikke mulig å løfte og bære tungt 7,5 timer om dagen 5 dager i uka. Det blir litt som å være på treningsstudiet og trene 37,5 timer i uka. 

Anonymkode: 17157...473

• Nyttig 1
Skrevet

Noen dager har jeg ingen pauser, andre dager kan jeg ha en times pause. For tiden er jeg delvis sykemeldt, og har derfor ikke tid til å ta meg pause. 

Anonymkode: cee3e...389

Skrevet

Jobber som intern IT. 30 min matpause, ellers 5 min her og der når det er stille. De dagene det er altfor mye å gjøre så blir det ofte ikke noe annen pause en dopause.

Anonymkode: 92699...ffe

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 8.57):

Jeg synes vi har lite med tanke på at vi går og står hele tiden. 

Får ikke ta drikke utenom de to pausene heller.

TS

Anonymkode: b92dd...e60

Trenger du en pause for å drikke da? 

Når jeg jobbet i dagligvare å gikk 10-16 000 skritt pr vakt hadde vi 30 min ubetalt lunsj, som sjeldent ble tatt i fred å ro. Men fikk jo til å ta meg noe å drikke for det. 

Nå jobber jeg på kontor og ha 30 min betalt lunsj men relativt fleksibelt slik at vi ofte drar ut for å spise i typ 45-60 min. Særlig mer pauser innimellom ser jeg ikke behovet for, bruker helle å gi meg selv "pauser" i oppgaver ved å variere hva jeg gjør når på dagen.

Anonymkode: f17b1...6b7

Skrevet

Vi hadde ubetalt pause før, men pga forstyrrelser ble den omgjort til betalt.

Ved ubetalt pause kan en i teorien forlate arbeidsplassen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 0.44):

Vi har betalt 30 min og en 5 min. Går hele dagen, er totalt utslitt når vi kommer hjem.

Ikke lett å drikke en varm kaffe på 5 min heller.

Hva med dere?

Har ikke annen pause enn når jeg må lade bil. Jobber 10-12 timer stort sett. Annenhver helg fri

Anonymkode: 23af9...b2e

Skrevet

Har krav på 10 timers hvile i døgnet, fordelt på ikke mer enn to hvilepauser.

Som regel har jeg én pause på 8 timer og én på 6 timer.

Anonymkode: 4b55c...cc1

Skrevet

Som arbeidsgiver må jeg bare kommentere! For deres arbeidsgivere er pliktet å sørge for at dere får pausen dere har krav på.. arbeidsdag over 5,5timer gir rett til en pause, arbeidsdag på 8timer eller mer gir rett til pause på 30min.. 

Ubetalt pause: då skal du ha dine 30min helt ifred, eller betalt for tiden som ble brutt.

betalt pause: då kan du bli avbrutt i pausen.. 

og 30min pause er det som er mest normalt. men merker mange idag er blitt arbeidssky, og skal helst ha mer pause enn arbeid (gjelder ikke alle selvsagt, men er en trend jeg hører går igjen!)  

Anonymkode: 90e83...e11

Skrevet

Vi har 30 min. ubetalt pause som vi tar når det passer inn i arbeidsdagen. Jeg rekker å drikke opp kaffen min. Men jeg hadde heller ønsket 30 min. kortere arbeidsdag og ingen pause. Vi har i utgangspunktet ikke anledning til å ta pausen slik at vi kommer en halvtime senere eller går en halvtime før, da går ikke personalkabalen opp den dagen.

Anonymkode: 2f1cd...25b

Skrevet

Jobber som nattevakt og har ca 7 timer pause og 3 timer aktivt arbeid hver natt. 

Anonymkode: b98c0...141

Skrevet

Kontorjobb, jobber bare 50% så har ikke krav på pause. Kan hende jeg tar meg en femminutter for å skravle med kolleger da. Har mye å gjøre, men ingenting er så intenst at det sliter meg ut. 

Anonymkode: 66df0...5cf

Skrevet

Jeg har en kontorjobb, og hvordan jeg legger opp dagen min er ganske fleksibelt.

Vi har selvsagt en lunsjpause på 30 min midt på dagen, men ellers tar vi oss tid her og der til å slå av en prat. Henter som regel kaffen min og drikker den ved pulten, men møter jeg noen på veien så prater vi gjerne litt. Går på do når jeg vil, men bruker det ikke som noe pauserom, det har jeg ikke behov for.

Mine arbeidsoppgaver er bare mine, og de blir ikke gjort når jeg skravler, så jeg må jo jobbe effektivt eller ta igjen tapt arbeidstid i perioder det er mer hektisk.

Anonymkode: e4790...eb0

Skrevet

Vi har 6-timers arbeidsdag og ingen kultur for å ta pauser. Folk hiver innpå et knekkebrød og multitasker med noe annet samtidig. 

Anonymkode: a93d6...25c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 0.44):

Vi har betalt 30 min og en 5 min. Går hele dagen, er totalt utslitt når vi kommer hjem.

Ikke lett å drikke en varm kaffe på 5 min heller.

Hva med dere?

Vi har vel egentlig en 30 minutters pause på dagvakter, som regel så har vi ikke tid til å sitte hele pausen. Senvakter spiser vi å springer videre. 

• 1 måned senere...
Skrevet

Jobber som assistent på et tannlegekontor. Har egentlig en halvtime (betalt) matpause pr. dag, men er heldig hvis jeg får 5-10 min så jeg får kastet i meg mat. Tannlegen har så lite respekt for meg at han bare durer på og jobber inn i matpausen. Jeg må assistere han OG rydde opp etterpå. Han trenger ikke så mye pause sier han, men spiser/har små pauser gjennom hele dagen når jeg rydder mellom hver pasient. I tillegg må jeg ta betaling, ta telefon, være på sterilen, ta røntgenbilder og annet forefallende arbeid. Så egentlig null pauser i løpet av dagen og bare stress. Gjøre mest mulig på minst mulig tid. Drittjobb!  

Anonymkode: d538c...f68

Skrevet

Null.

Jobber som miljøterapeut i bolig.. 

Anonymkode: 7df9e...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...