Gå til innhold

Kjæresten min tok opptak av en krangel mellom oss, og syns det er helt greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden var jeg ute og spiste middag og tok noen glass vin med en kompis gjennom 30 år. Kom glad hjem til kjæresten, og ante fred og ingen fare. Da var han i dårlig humør, for han syntes jeg kom for sent hjem. Og da tydeligvis funnet ut at det var en god idé å starte en krangel og samtidig ta det opp på mobilen. 
Vi har hatt et typisk «Berg og dalbane» forhold, men utroskap har aldri vært tema. Vært hos parterapeut uten at det har hjulpet på stabiliteten. Vi er begge sta personer og vil ha rett, for å si det sånn… 

Nå er vi i en nedadgående spiral igjen, og i går fant han da ut ut han skulle fortelle om dette opptaket (som jeg har vært intetanende om). Og snakket om hvor frekk og aggressiv jeg hadde vært (har ikke hørt opptaket selv, men generelt oppfatter jeg han som en hårsår person. Jeg kan sikkert være litt brå, men ikke mer enn det som er normalen når man blir angrepet). 

I dag har jeg grublet og tenkt mye over dette. Og syns det er så ugreit! Han var vel vitende over at han satt og tok opp samtalen, og kunne styre den som han ville. Han vet hva som gjør meg provosert, og kunne samtidig ligge under radaren selv, vel vitende om at han hadde et «overtak». Jeg opplever det som et overgrep, og det er helt klart for meg at han en vakker dag hadde et ønske om å bruke det til noe. Som han da også gjorde i går. Han beklaget det (opptaket) og sa han hadde ment å slette det, men… Han gjorde ikke det.

Jeg har sagt at jeg ønsker å lufte temaet fordi jeg på en måte oppfatter det som utroskap, jeg føler meg faktisk krenket - og han vil ikke at jeg skal si det til venner fordi de er subjektive (litt forståelig), men Jeg tror han har en oppfatning om at folk syns det er helt greit, det han gjorde. 
Er det virkelig det? Jeg blir engstelig med tanke på alle duppedittene har hjemme, også. Blir redd for at han har overvåket meg uten at jeg vet noe om det. 

Anonymkode: ed00b...e16

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han var en del av samtalen selv kan han ta den opp, men ikke bruke den i en rettssak f eks 

Anonymkode: 230d4...4c7

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge han var en del av samtalen selv kan han ta den opp, men ikke bruke den i en rettssak f eks 

Hva har rettssak med dette å gjøre. Selvsagt er det totalt ugreit å ta opp en samtale med partneren sin som den ikke vet om. Ville dumpet han på flekken.

Anonymkode: aad6d...1c0

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde også følt meg krenket om det hadde skjedd meg. Utrolig dårlig gjort å ta opp samtalen uten å informere deg. Tror tvert imot han tenker vennene deres ikke synes det er greit siden han ikke ønsker at du skal si noe. 

Håper han har slettet samtalen nå da. Og at du finner ut at du kan stole på ham igjen. 

Jeg har selv vært borti noe liknende, men ikke med kjæreste/samboer. Jeg har valgt å ha minimalt med personen å gjøre. Kommer meg ikke unna alt siden det er nær slekt. 

• Liker 3
Skrevet

Oi! Det var skikkelig drøyt! Tenk å gjøre noe slik mot partneren sin! 

• Liker 3
Skrevet

Ville ikke kalt det utroskap, men det er et tillitsbrudd. Du har helt rett, han hadde overtaket og kunne styre samtalen som han ville slik at du skulle se værst ut. Nå tenker han vel å bruke det opptaket i mot deg? Be han om å slette dritten eller finne seg en ny kjæreste. Veldig barnslig og dårlig gjort.

Anonymkode: a72e6...e4a

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Alt kommer an på kontekst/og faktorer...  Selv om jeg er enig i at det er veldig frekt - så kan det jo tenkes du er en skikkelig villbazz som nekter på ting du har sagt også, f.eks...  Du får spørre om å høre opptaket, da vel ... 

Høres ut som dere har ett lite givende forhold uansett hva omstendighetene måtte være men... :sprettoy:

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (10 minutter siden):

Alt kommer an på kontekst/og faktorer...  Selv om jeg er enig i at det er veldig frekt - så kan det jo tenkes du er en skikkelig villbazz som nekter på ting du har sagt også, f.eks...  Du får spørre om å høre opptaket, da vel ... 

Høres ut som dere har ett lite givende forhold uansett hva omstendighetene måtte være men... :sprettoy:

Jeg er ikke interessert i å høre på et opptak som er tatt opp på falske premisser. 
Krangelen var ikke høylydt. Men det den var, var at den var nøye planlagt av kjæresten. 
TS

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke interessert i å høre på et opptak som er tatt opp på falske premisser. 
Krangelen var ikke høylydt. Men det den var, var at den var nøye planlagt av kjæresten. 
TS

Neinei, da er du vel ikke det da... Hva var motivet hans for å ta opp samtalen, lizm ?   Hva er "falske premisser" i denne sammenhengen, forresten ? :klo: 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Wtf såklart kan det brukes i rettsak om det hadde vært ønskelig og relevant for noe 

Jeg tok opp masse krangler og trusler fra eksen min

Anonymkode: a4ffb...126

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere skal ha en sjanse som par så må dere slutte å oppføre dere som to i trassalderen. 
Begynn å fokusere på hva som er viktig i livet. 
Noen liker tydeligvis å fyre opp til en krangel bare for å få noe noe gruff. 
En må lære seg å ta opp ting når en har mage til å holde seg rolig 

Anonymkode: 590d3...1aa

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville revurdert hele forholdet, det der er overhodet ikke greit. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Og hvis du har gjør det slutt, sørg først for å gjøre et opptak der han sier noe som det ville vært krise om andre får greie på. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Og hvis du har gjør det slutt, sørg først for å gjøre et opptak der han sier noe som det ville vært krise om andre får greie på. 

Det der er jo enda mindre greit. Det du hinter til er utpressing og mobbing 

Anonymkode: a4ffb...126

• Liker 2
Skrevet

Det var ikke lenge siden at en kvinne opprettet en lignende tråd her hvor hun var personen som tok opptakene, og da ble hun heiet frem og godsnakket om hvor lurt det var for senere refleksjon. Jeg tror man kan lære mye om seg selv ved å høre på slike opptak, så kanskje dere burde lytte på det sammen?

Anonymkode: 5372b...a1c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var ikke lenge siden at en kvinne opprettet en lignende tråd her hvor hun var personen som tok opptakene, og da ble hun heiet frem og godsnakket om hvor lurt det var for senere refleksjon. Jeg tror man kan lære mye om seg selv ved å høre på slike opptak, så kanskje dere burde lytte på det sammen?

Anonymkode: 5372b...a1c

Ja, jeg er ikke motstander av dette - men da må jo begge være klar over at samtalen blir tatt opp. Det er et godt poeng å få vite hvordan man høres ut fra utsiden, og kanskje til og med lære noe av det. Forøvrig mener jeg at denne kvinnen vil sitte med samme overtak som min kjæreste gjør her, med å la meg sitte uvitende og komme i forsvar. 

Men da ligger det et par forutsetninger til grunn, mener jeg. At det sitter f.eks en profesjonell og hører på meningsytringene. 
Og at begge sitter frivillig i en samtale, fullstendig klar over at noen lytter på deg. 

TS

• Liker 3
Skrevet

Klart man kan ta opptak av samtaler hvor man selv deltar.

Synes det høres lurt ut av han.

Om du vil dumpe han, så kan du vel bare gjøre det.

Anonymkode: 96dc7...387

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

men da må jo begge være klar over at samtalen blir tatt opp.

Da faller hele vitsen bort.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Med mindre det er snakk om et offer for partnervold/psykisk vold som tar opp samtaler for å senere kunne bruke det som bevis, noe jeg ikke har fått inntrykket av utifra den informasjonen du har gitt, så synes jeg det er et enormt tillitsbrudd og det er overhodet ikke noe jeg selv hadde godtatt. Her fikk han muligheten til å muligens fremstille deg i et svært dårlig lys, og få seg selv til å se ut som et offer - og han må jo ha hatt noen tanker om hva han skulle bruke dette opptaket til.. Nei, dette hadde virkelig vært dråpen for meg. Jeg hadde også blitt utrolig paranoid, hvem vet hva annet han har satt opp for å overvåke deg? 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Miranda Bailey skrev (3 minutter siden):

Her fikk han muligheten til å muligens fremstille deg i et svært dårlig lys, og få seg selv til å se ut som et offer

Hallo!

Hva tror du en voldsutøver ville sagt?

Jo, han/hun ville sagt det samme som du sier her.

Vi vet ikke om TS utøver vold eller ikke.

Kjæresten har rett til å gjøre lydopptak, TS har ikke en gang rett på innsyn i dokumentet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...