AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hva er forskjellen på en god kollega og en venn? Må man bare snakke jobb med kollegaer og hvorfor? Hva gjør man hvis man ikke kommer på flere jobb ting å si? Anonymkode: e94ee...420
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #2 Skrevet 17. september 2022 Hehe, har du ikke noe å si....så må du jo ikke si noe 😆 Anonymkode: 14ca2...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Jeg tipper vi snakker 40% jobb i lunsjen. Dette gjelder både dem jeg har blitt venner med, og dem jeg bare ser på som kolleger. Jeg vet ikke helt når de bikker denne terskelen, men det har nok noe med på hvilken måte jeg bryr meg, og det kan nok testes med om jeg kunne ønske å treffes fullstendig utenfor jobb. Anonymkode: 92821...498
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Snakker privat med alle kollegaer, ellers stopper jo samtalen raskt opp. Og det er jo bare bra å bli kjent. Men der jeg med min kollega-venninne kan dele at jeg har en tung dag på grunn av noe privat. Så holder jeg praten med kollega-kollegaene til nøytrale temaer, som en fjelltur, hvor man bor, håpløs trafikk, og slik. Praten i lunsjen der man er flere som ikke kjenner hverandre privat går jo gjerne i dagsaktuelle ting, denne uka har vi diskutert valget i Sverige, situasjonen i Ukraina og dronningens død. Anonymkode: aaeec...714
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #5 Skrevet 19. september 2022 Vi prater som om vi var nære venner, men vi møtes aldri utenfor jobb. Har egentlig ikke tenkt på at det kanskje går en grense der før. Mye død-tid hos oss skal sies, og vi er som regel bare 2 på jobb samtidig, så noe må vi prate om. Anonymkode: c0a64...d8e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #6 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 7.24): Hehe, har du ikke noe å si....så må du jo ikke si noe 😆 Anonymkode: 14ca2...1f7 Er det det som er forskjellen? Hvis det er en venn må du si noe og hvis det er kollega trenger du ikke si noe. Anonymkode: e94ee...420
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #7 Skrevet 19. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 21.55): Hva er forskjellen på en god kollega og en venn? Må man bare snakke jobb med kollegaer og hvorfor? Hva gjør man hvis man ikke kommer på flere jobb ting å si? Anonymkode: e94ee...420 Vanskelig å si. Et par av mine beste venner er også kollegaer. Anonymkode: 6ecff...bc4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #8 Skrevet 19. september 2022 Jeg tenker at den gode kollegaen bikker over til venn når dere begynner å finne på ikke-jobbrelaterte ting på fritiden. Det trenger ikke å være mer enn at dere går ut og spiser sammen i lunsjen, eller tar en kortere arbeidsdag for å shoppe sammen e.l. Anonymkode: 01e1d...b35
AnonymBruker Skrevet 19. september 2022 #9 Skrevet 19. september 2022 God kollega vs venn = holde kontakten hvis en slutter i jobben. og selvfølgelig kan du prate med kollegaer om annet enn jobb. Jeg har flere kollegaer jeg ikke jobber sammen med, så vi diskuterer aldri jobb i lunsjen. Anonymkode: 3d3e6...47e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå