AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hvilken tid var tøffest første året til baby? Anonymkode: ade46...d1d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Med første: første 5 mnd, så litt bedre, men bare litt(da orka jeg tanken på å dra lenger enn helsestasjonen alene) de neste 2 mnd, så mye bedre etter det 😊 Med andre var det små opp og nedturer underveis, men ingen tid jeg vil kalle tøff. Anonymkode: 08521...a37
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Første 3-4 månedene, mest pga. dårlig søvn og en del magevondt. Anonymkode: 546d7...636
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første 3-4 månedene, mest pga. dårlig søvn og en del magevondt. Anonymkode: 546d7...636 Ble søvn bedre etter det? Anonymkode: ade46...d1d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 De første 6 mnd som baby er nå. baby sover kun på oss og vil bli bært hele tiden, legger seg med oss om kvelden så får aldri fri og sover kun 30 min om gangen dagtid. Håper det blir bedre snart😞 Er dette normalt? Da orker jeg ikke flere barn. Anonymkode: 5ac24...20c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Synes hele det første året var helt fantastisk. Ikke slitsomt eller tøft. Anonymkode: 82c88...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De første 6 mnd som baby er nå. baby sover kun på oss og vil bli bært hele tiden, legger seg med oss om kvelden så får aldri fri og sover kun 30 min om gangen dagtid. Håper det blir bedre snart😞 Er dette normalt? Da orker jeg ikke flere barn. Anonymkode: 5ac24...20c Nei, tror ikke det er normalt. Har dere vært hos legen? Anonymkode: ade46...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Når de verste tannfrembruddene var rundt 11/12 mnd. Da var det plutselig litt kaos med nattesøvnen og det var helt uvant for oss. Anonymkode: 4848a...b56
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 De første 0-6ukene. Barseltiden var helt jævlig! Slet med amming og vektnedgang. Alle bekymringene. Alle tankene. Pumpe/ammestyr. Så ble ting sakte, men sikkert bedre. Gikk over til mme, fikk en ny baby, ble mer trygg på meg selv og baby. Var en liten periode når han var 5mnd der han hadde øreverk og slet med å sove en stund etter det. Anonymkode: 4af7d...072
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, tror ikke det er normalt. Har dere vært hos legen? Anonymkode: ade46...d1d Ja, de bare sier at barn er like forskjellige som voksne og at det er normalt selv om ikke alle er sånn men at mange er det. Veldig rart at jeg aldri har hørt om dette, alle jeg har snakket med som har hatt baby sier de kunne legge fra seg baby i gymmen også ble den der, eller i vippestolen, og at den sov i vogna eller senga si osv... Anonymkode: 5ac24...20c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes hele det første året var helt fantastisk. Ikke slitsomt eller tøft. Anonymkode: 82c88...8bb Hvordan var babyen? Anonymkode: 5ac24...20c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, de bare sier at barn er like forskjellige som voksne og at det er normalt selv om ikke alle er sånn men at mange er det. Veldig rart at jeg aldri har hørt om dette, alle jeg har snakket med som har hatt baby sier de kunne legge fra seg baby i gymmen også ble den der, eller i vippestolen, og at den sov i vogna eller senga si osv... Anonymkode: 5ac24...20c Jeg tror jeg hadde krevd mer undersøkelse eller utredning. Det kan vel være sånn første 3 mnd, men etter det skal det vel «gi seg litt»? Anonymkode: ade46...d1d
Anonym6789 Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 Jeg syns det var tyngst når han var 10-12 mnd og veldig aktiv. Var overalt og gikk fra å kunne leke på gulvet mens jeg laget middag osv til å plutselig kreve tilsyn og aktivisering hvert våkne sekund 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 Anonym6789 skrev (1 minutt siden): Jeg syns det var tyngst når han var 10-12 mnd og veldig aktiv. Var overalt og gikk fra å kunne leke på gulvet mens jeg laget middag osv til å plutselig kreve tilsyn og aktivisering hvert våkne sekund Akkurat denne tiden håper jeg blir lettere nå som jeg er på nr 2. Kanskje de forhåpentligvis kan underholde hverandre litt ved denne alderen😇 og at behovene blir litt likere Anonymkode: ade46...d1d
Anonym6789 Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Akkurat denne tiden håper jeg blir lettere nå som jeg er på nr 2. Kanskje de forhåpentligvis kan underholde hverandre litt ved denne alderen😇 og at behovene blir litt likere Anonymkode: ade46...d1d Ja tenker det samme! Gravid med nr 2 nå. Førstemann var jo bare veldig selskapssyk og sosial, så håper det gjør det lettere med en storebror som kan styre litt på 😊
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tror jeg hadde krevd mer undersøkelse eller utredning. Det kan vel være sånn første 3 mnd, men etter det skal det vel «gi seg litt»? Anonymkode: ade46...d1d De sier bare at baby har stort behov for fysisk kontakt og at det er vanlig. Baby er aldri grinete så sant den får sitte på oss. Utvikler seg normalt og sover 12 timer uten styr om natten. Kan bare ikke legge baby fra oss på dagtid. Anonymkode: 5ac24...20c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De første 6 mnd som baby er nå. baby sover kun på oss og vil bli bært hele tiden, legger seg med oss om kvelden så får aldri fri og sover kun 30 min om gangen dagtid. Håper det blir bedre snart😞 Er dette normalt? Da orker jeg ikke flere barn. Anonymkode: 5ac24...20c Ja, det er normalt. Men det går over på et tidspunkt, så det blir bra, og du får sikkert lyst på flere barn. Anonymkode: 21673...ed0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #18 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De sier bare at baby har stort behov for fysisk kontakt og at det er vanlig. Baby er aldri grinete så sant den får sitte på oss. Utvikler seg normalt og sover 12 timer uten styr om natten. Kan bare ikke legge baby fra oss på dagtid. Anonymkode: 5ac24...20c Det er helt normalt, og kalles klistremerkebaby. Men selv om det er normalt så er det ikke slik at alle babyer er sånn, jeg tror det er et mindretall. Så neste kan være helt motsatt. Men altså ikke noe unormalt. Men ja, veldig slitsomt. Anonymkode: 48b19...af3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De første 6 mnd som baby er nå. baby sover kun på oss og vil bli bært hele tiden, legger seg med oss om kvelden så får aldri fri og sover kun 30 min om gangen dagtid. Håper det blir bedre snart😞 Er dette normalt? Da orker jeg ikke flere barn. Anonymkode: 5ac24...20c Sånn var det her også. Babyen var rundt 6 mnd da jeg klarte å legge henne og forlate rommet. Hun våkna, og våkner fortsatt mye ila kvelden (er 1 år nå) Men får gjort litt husarbeid og sett en episode av noe, det hjelper mye Å akseptere at sånn er det nå, er mitt beste råd! Å ikke forvente så mye fritid Anonymkode: 96f54...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 Verste var 2-4 mnd. Korona, slik at vi var mye alene, baby sov lite på dagtid og trivdes ikke i vogn. Ble lange dager hjemme. Trodde i tillegg på påstanden om at babyer skal og må sove så mye og så lenge på dagen, så var mye stress rundt søvn og en lei og fortvilt baby som hele tiden opplevde å bli tvunget til å sove. Fikk mye bedre dager etter at jeg begynte å følge baby sine søvnbehov, og da hn begynte å trives i vogna etter bytte til sportsdel. Var fortsatt koronatiltak som ødela mye siden vi var mye alene, men hverdagen ble bedre. Anonymkode: adfd1...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå