AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hei! noen med erfaring med urinretensjon? Etter fødsel..? Vansker med å late vannet? De tappet en liter ut etter at jeg hadde vært to ganger på toalettet. Rett etter fødsel klarte jeg ikke tisse i det hele tatt og da tappa de ut minst 7.5 dl. Tror jeg har urinretensjon i svangerskapet fordi jeg har tissa sykt mye og lite og slette med å få blæra tom..trodde det var overaktiv blære men er jo mye verre. Får liksom ikke svar på sykehuset, de påstår at det vil gå seg til men ser jo at enkelte må lære å selvkatadrisere etter fødsel:( Anonymkode: 40386...538
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Jeg har lignende erfaring. Tisset 4 dl selv noen timer etter fødsel og ble kateterisert 6 dl. Ble kateterisert hver 4. time det første døgnet. Ble endelig godkjent under tvil og på eget tryglende ønske med akkurat 1,5 dl. Fikk streng beskjed om å tisse ofte og absolutt ikke holde meg. Fulgte det de første dagene i barsel og synes det har gått seg greit til nå, 12 dager siden fødsel 😊 Anonymkode: 54c55...e86
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Urinretensjon kan ha sammenheng med mangel på vitamin B12 og B9 (folat). Det finnes en god del vitenskapelig litteratur som forklarer sammenhengen. Anonymkode: 96ed9...867
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #4 Skrevet 18. september 2022 Jeg måtte gå med kateter i 5 dager etter fødsel. Hadde enda resturin da så måtte inn på flere sjekker på føden de to neste ukene. 7 uker siden fødsel nå og ingen plager Anonymkode: 2ee0c...4cb
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #5 Skrevet 18. september 2022 Hvor lenge siden fødsel? Jeg har hatt kateter med begge mine siste i noen dager etterpå iallefall, men usikker på om det er det du mener? Tisset ofte og lite i svangerskapet, men etter fødsel så var det som om at underlivet ikke samarbeidet med hjernen så det gikk bare ikke 😅 Tror jeg hadde kateter i 3-5 dager med begge før hevelsen i underlivet gikk ned og hjernen koblet seg på igjen 😅 Anonymkode: c1a70...e32
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #6 Skrevet 18. september 2022 Jeg fikk væske under fødsel også glemte de å tømme blæra, så da tappet de over 1 liter urin rett etter fødsel. Måtte gå 1 døgn med kateter, før jeg skulle tisse på egenhånd. Etter første tur på do var det enda litt urin så jeg måtte gå å prøve igjen før det ble godkjent.. Har ikke slitt så mye med det i ettertid, men må noen ganger «trykke» litt for å få tisset. Anonymkode: d636f...e8f
Christina82 Skrevet 20. september 2022 #7 Skrevet 20. september 2022 Ryddet for avsporinger. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 20. september 2022 #8 Skrevet 20. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 21.11): Hei! noen med erfaring med urinretensjon? Etter fødsel..? Vansker med å late vannet? De tappet en liter ut etter at jeg hadde vært to ganger på toalettet. Rett etter fødsel klarte jeg ikke tisse i det hele tatt og da tappa de ut minst 7.5 dl. Tror jeg har urinretensjon i svangerskapet fordi jeg har tissa sykt mye og lite og slette med å få blæra tom..trodde det var overaktiv blære men er jo mye verre. Får liksom ikke svar på sykehuset, de påstår at det vil gå seg til men ser jo at enkelte må lære å selvkatadrisere etter fødsel:( Anonymkode: 40386...538 Ja. Endte opp med operasjon etter 8 år! Håpløst å ikke bli hørt de første årene, så jeg gav opp og ble deprimert. Ikke gi opp! Man skal kunne tømme blæren! Anonymkode: a6d85...595
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #9 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 20.9.2022 den 5.05): Ja. Endte opp med operasjon etter 8 år! Håpløst å ikke bli hørt de første årene, så jeg gav opp og ble deprimert. Ikke gi opp! Man skal kunne tømme blæren! Anonymkode: a6d85...595 Hvordan operasjon fikk du da? Og hjalp det? 1 uke siden jeg fødte, smerter i underlivet og full blære ved målinger…de mener enda at det skal gå seg til. Har nå også fått smerter i området hvor blæra er. Ser de fleste her hadde kateter i flere dager…jeg hadde kun 1 døgn. ts Anonymkode: 40386...538
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå