AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hva tenker dere om det? Drømmer dere om noe annet? Anonymkode: 7bac7...817
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Det er superdeilig!! Flyttet fra større hus til mindre leilighet og angrer ikke en dag😊 Mindre å rydde og vaske, mindre rot, vi er mye mer sammen fordi vi har mindre plass osv. Anonymkode: 6c061...781 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Ja, det er hemmende. Bor i knøttliten leilighet som er overpriset og uten kott engang, ikke plass til noenting. Har en 3-seter og et lite spisebord og det er alt. Anonymkode: d75f2...b2d 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Ja. Uten tvil. Anonymkode: 45cf4...138 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Har levd i liten leilighet med barn i mange år tidligere, syns det var koselig. Anonymkode: 68ff1...18c 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Ja. Savner plass til at barna kan ha med venner hjem uten å leke «oppå» oss voksne, et ekstra toalett og et stort og sosialt kjøkken hvor vi kan tilberede måltider sammen. I tillegg savner jeg stor hage som barna kan leke fritt i. Anonymkode: 6499b...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Bodde i liten leilighet til barnet var ett år. 77 kvadrat. Var egentlig veldig greit og lettvint. Alt måtte ha faste plasser, raskt å vaske, ikke noe jobb ute. Men må innrømme at det var greit med enebolig på 240 kvadrat med store barn. Mye mer jobb da. Og mer rot. Har en mann som sprer tingene sine rundt over hele huset. Nå bor vi bare to her, og jeg ønsker meg leilighet 🙂 Anonymkode: 60146...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bodde i liten leilighet til barnet var ett år. 77 kvadrat. Var egentlig veldig greit og lettvint. Alt måtte ha faste plasser, raskt å vaske, ikke noe jobb ute. Men må innrømme at det var greit med enebolig på 240 kvadrat med store barn. Mye mer jobb da. Og mer rot. Har en mann som sprer tingene sine rundt over hele huset. Nå bor vi bare to her, og jeg ønsker meg leilighet 🙂 Anonymkode: 60146...7d5 77 er ganske mye, prøv 45 Anonymkode: d75f2...b2d 15 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Hadde vi vært fire i familien, hadde jeg blitt sprø. Men vi er bare to, og en leilighet gjør livet så mye enklere. Leke gjør barnet på fellesarealene (de er jo «alene» ute fra de er fem), og der er det mange å leke med - ikke alene som h*n ville vært i en hage. Det er hyggelige naboer, sentral beliggenhet og minimalt vedlikehold. Så glad jeg aldri flyttet i rekkehus (son var planen lenge). Anonymkode: 13156...a55 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 77 er ganske mye, prøv 45 Anonymkode: d75f2...b2d Ja, det kommer jo an på hva man anser som lite. Bodde noen år på 65 kvm med mann og to barn, og tenkte aldri over at det var lite. Men hadde nok tenkt det om barna var store da. Anonymkode: 1ec95...6ff
GammelKaktus Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Hva som er en liten leilighet er jo relativt? Uansett vi har rundt 70 kvm og jeg er kjempefornøyd med at jeg fikk kjøpt denne leiligheten, var redd for at jeg måtte kjøpe rekkehus eller noe og det var virkelig ikke på ønskelisten for min del. 😄 Her har vi alt i nærheten, by og strand, skog og alle muligheter er innenfor rekkevidde. Vaktmester som tar seg av alt av vedlikehold, treffer sjelden på naboer utenom de jeg kjenner og hører ikke noe til de heller. Barnet mitt har nok av plass, soverom og en liten stue der de kan styre med sitt. Garasjeplass og bod til rot, jeg stortrives. Før jeg fikk barn har jeg bodd både i rekkehus, enebolig og blokk og ingenting slår blokk om du er heldig med plasseringen og isolasjonen. Hadde vi vært 5 så hadde jeg nok måttet gå for enebolig enten jeg ville eller ei...men vi er jo bare to så dette er perfekt for oss. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Jepp det var håpløst. Tvillinger på 45 kvm. Kjøpte oss enebolig 30 min lengre unna for å overleve. Anonymkode: 634d0...613
Glød Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Savner plass til at barna kan ha med venner hjem uten å leke «oppå» oss voksne, et ekstra toalett og et stort og sosialt kjøkken hvor vi kan tilberede måltider sammen. I tillegg savner jeg stor hage som barna kan leke fritt i. Anonymkode: 6499b...3cb Jeg flyttet fra liten leilighet til dette, og det er en helt annen verden. Jeg har forståelse for at folk prioriterer forskjellig, men jeg hadde aldri trivdes med barn i liten leilighet.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 Spørs på hva du mener er smått. Vi er to små barn og to voksne på 75 kvadrat, og det blir innmari rotete. Gleder oss til å få noe større. Anonymkode: d0801...6ba
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 To voksne, en baby og en hund på 65 kvadrat. Blir fort rotete, men er til gjengjeld lite som skal til før det er ryddig igjen. Er begrensa hvor mye man kan rote før det ser bomba ut, liksom. Trives godt med at rydding og vasking tar kort tid. Savner veldig å ha et eget sted til å tørke klær. Badet vårt er knøttlite og vi har ikke plass til tørketrommel noe annet sted heller, så det står tørkestativ overalt hele tiden. 🙈 Anonymkode: 540b6...b1c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 Liten er jo relativt. 67 kvm på meg og to halvstore barn sin bor her halve tiden er fint. Jeg er ikke noe glad i bolig som krever mye av meg. Folk jeg treffer i jobbsammenheng som bor med barn på 15-20 kvm, tenker jeg har en bostandard jeg hadde strevd med. Det gjør de som oftest også. Anonymkode: 9d15b...6aa
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 Bodde på 43 kvm med min datter midt i byen til hun var 3 år. Vi storkoste oss! Men, følte på behov for større plass etterhvert som hun ble eldre, så endte opp i et rekkehus i et barnevennlig område litt utenfor byen etterhvert. Har hatt det supert her og. Anonymkode: d6350...1bd
Helene1982 Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 Jeg synes det er rart at noen i tråden mener at 70 kvm er lite? I Oslo er 16 kvm en liten leilighet. Mine foreldre bodde i en ettroms, de første årene, etter at de fikk søsteren min, og etter krigen fikk man tildelt leiligheter i drabantbyene etter hvor stor familie du hadde - kjøpekraft var irelevant. Faren min har fortalt hvor stas det var da de fikk lov til å kjøpe en 3-roms på 70 kvm, da de var en familie på 4. 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Hva tenker dere om det? Drømmer dere om noe annet? Anonymkode: 7bac7...817 Jeg har hus og savner leilighet. Vil slippe å male, skifte tak, drenere og skifte kledning. Anonymkode: 32b7e...d64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå