Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en dame i lang tid. Nylig tok det slutt og hun flyttet ut. Til å begynne med sa hun at vi er ferdig og vi kan ikke snakke samme mer. Hun ville ikke en gang si hvor hun skulle flytte. Nå har jeg fått komme på besøk og se leiligheten hennes. Vi tekster også flere ganger for dagen. Nesten som når vi var sammen. Det er ikke noen hemmelighet at jeg vil ha hun tilbake. Jeg er bare redd for at hun skal synes jeg er plagsom og kutte kontakten med meg. Er det ok å melde med henne hver dag selv om vi ikke er sammen? Jeg vet at mange kutter kontakten helt når det er slutt.

Anonymkode: f89d6...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva føler du selv? Du må jo starte der

Anonymkode: 00736...ec4

Skrevet

Jeg har ikke noe imot det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært sammen med en dame i lang tid. Nylig tok det slutt og hun flyttet ut. Til å begynne med sa hun at vi er ferdig og vi kan ikke snakke samme mer. Hun ville ikke en gang si hvor hun skulle flytte. Nå har jeg fått komme på besøk og se leiligheten hennes. Vi tekster også flere ganger for dagen. Nesten som når vi var sammen. Det er ikke noen hemmelighet at jeg vil ha hun tilbake. Jeg er bare redd for at hun skal synes jeg er plagsom og kutte kontakten med meg. Er det ok å melde med henne hver dag selv om vi ikke er sammen? Jeg vet at mange kutter kontakten helt når det er slutt.

Hvis du vil ha henne tilbake så er det beste å kutte kontakt ja. Hun blir jo verken nysgjerrig eller sjalu eller rekker å savne deg når du hele tiden er tilgjengelig.

Anonymkode: a599b...50c

Skrevet

Hvordan skal du komme deg videre i livet hvis du fortsetter kontakten? Hun har faktisk flyttet fra deg, det er en svært tydelig beskjed om at forholdet er over. 

Anonymkode: 1de1d...cfb

Skrevet

Jeg vil komme meg videre, men jeg håper også at hun skal komme tilbake. Kutter man kontakten helt er det et tydelig tegn på at man ikke vil ha noe mer med en å gjøre. Det vil jeg unngå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vil komme meg videre, men jeg håper også at hun skal komme tilbake. Kutter man kontakten helt er det et tydelig tegn på at man ikke vil ha noe mer med en å gjøre. Det vil jeg unngå. 

Du kan likevel redusere kontakten som et tegn på at mer skjer i livet enn bare henne

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da kommer du deg ikke videre bare så det er sagt 

Anonymkode: d0840...de1

Skrevet

Etter hvert eneste forhold jeg har vært i så har eksen kommet tilbake. Og etter min erfaring burde man ikke snakke etter bruddet. 

Jeg var helt knust etter forholdet, nærmest tryglet han om å ta meg tilbake. Jeg holdt fortsatt kontakt med kompisene hans og ble til og med bestevenn med han ene. Prøvde å "tilfeldigvis" gå forbi han på gata eller være på samme sted som han. Jeg og venninna mi dro mye på roadtrips på den tiden og vi kjørte alltid til hans by og parkerte der. Klarte ikke å la han gå. Det må ha vært så irriterende for han. Han slo opp med meg men jeg hang jo fortsatt på han. Han fikk ikke føle på det å ikke ha meg. Så kuttet jeg kontakten. Hvis han ville ha meg tilbake så hadde han jo sagt det når han hadde sjansen. Jeg hadde jo ikke fått nok tid til å forandre meg enda, og tankene om hvorfor han slo opp var jo ganske sterke og ikke noe han hadde glemt med det første. 

Men etter ett år så fikk jeg plutselig en melding om å møtes. Jeg tenkte først nei, men også hvorfor ikke? Jeg skal jo ikke noe på fredag uansett. Vi hadde det kjempegøy, følte på spenningen som når man er nyforelsket. Så ble vi sammen etter å ha datet i 2 mnd. Også slo vi opp igjen året etterpå. Denne gangen slo jeg opp. 

Jeg flyttet til Oslo, 5 timer unna. Fikk et nytt liv. Han begynte å holde på med en dame. Med en gang det med dama til slutt så kom han til meg og sa at ingen er som meg. Dette var også 1 år etter vi slo opp. Denne gangen gadd jeg ikke mer. Jeg syntes synd på han så jeg tenkte javel, jeg får være venn med han. Det vennskapet varte et halvt år før jeg ble lei. Så fint ifra om hvorfor jeg ikke ville mer og kuttet all kontakt. Så gikk det en uke og han ville tilbake. Men jeg var ferdig. Jeg blokkerte han men han fant nye måter å sende meg unnskyldninger på. Til slutt var han blokkert over alt. En uke etter dette gikk jeg på date med en fyr og vi ble sammen og etterhvert samboere. Han var så mye bedre enn eksen på alle måter. Men så gjorde han det slutt nå på mandag. Han er usikker på valget sitt så kanskje han også vil tilbake en eller annen gang. Jeg venter på han i hvert fall

Anonymkode: f23a4...811

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Etter hvert eneste forhold jeg har vært i så har eksen kommet tilbake. Og etter min erfaring burde man ikke snakke etter bruddet. 

Jeg var helt knust etter forholdet, nærmest tryglet han om å ta meg tilbake. Jeg holdt fortsatt kontakt med kompisene hans og ble til og med bestevenn med han ene. Prøvde å "tilfeldigvis" gå forbi han på gata eller være på samme sted som han. Jeg og venninna mi dro mye på roadtrips på den tiden og vi kjørte alltid til hans by og parkerte der. Klarte ikke å la han gå. Det må ha vært så irriterende for han. Han slo opp med meg men jeg hang jo fortsatt på han. Han fikk ikke føle på det å ikke ha meg. Så kuttet jeg kontakten. Hvis han ville ha meg tilbake så haddil e han jo sagt det når han hadde sjansen. Jeg hadde jo ikke fått nok tid til å forandre meg enda, og tankene om hvorfor han slo opp var jo ganske sterke og ikke noe han hadde glemt med det første. 

Men etter ett år så fikk jeg plutselig en melding om å møtes. Jeg tenkte først nei, men også hvorfor ikke? Jeg skal jo ikke noe på fredag uansett. Vi hadde det kjempegøy, følte på spenningen som når man er nyforelsket. Så ble vi sammen etter å ha datet i 2 mnd. Også slo vi opp igjen året etterpå. Denne gangen slo jeg opp. 

Jeg flyttet til Oslo, 5 timer unna. Fikk et nytt liv. Han begynte å holde på med en dame. Med en gang det med dama til slutt så kom han til meg og sa at ingen er som meg. Dette var også 1 år etter vi slo opp. Denne gangen gadd jeg ikke mer. Jeg syntes synd på han så jeg tenkte javel, jeg får være venn med han. Det vennskapet varte et halvt år før jeg ble lei. Så fint ifra om hvorfor jeg ikke ville mer og kuttet all kontakt. Så gikk det en uke og han ville tilbake. Men jeg var ferdig. Jeg blokkerte han men han fant nye måter å sende meg unnskyldninger på. Til slutt var han blokkert over alt. En uke etter dette gikk jeg på date med en fyr og vi ble sammen og etterhvert samboere. Han var så mye bedre enn eksen på alle måter. Men så gjorde han det slutt nå på mandag. Han er usikker på valget sitt så kanskje han også vil tilbake en eller annen gang. Jeg venter på han i hvert fall

Anonymkode: f23a4...811

Føler med deg, men jeg har kommet i en alder hvor de fleste har fått unger og snart begynner å bli ferdig med slike ting. Jeg har ikke lyst til å vente på eksen min i all tid for å se om hun kommer tilbake. Jeg kan gi henne litt tid, men hvis jeg vil ha meg en dame og stifte familie før det føles kleint å bli pappa må jeg snart finne noen. Jeg trodde eksen min var denne personen, men vi kom aldri så langt. Det er riktig nok mer kritisk med kvinner i forhold til å få barn før en bestemt alder. Vi menn kan i utgangspunktet lage barn hele livet. Jeg ønsker imidlertid å få barn når jeg er ung nok til å gjøre gøye ting sammen med de. Hvis jeg ikke får barn før jeg kommer i 40-50 årene blir jeg som en bestefar når de er tenåringer – for å sette det på spissen. Jeg ønsker også å finne noen som ikke har barn fra før. Jeg er ikke desperat etter å få barn med en gang, det er jeg ikke. Men jeg er redd for at tiden skal løpe fra meg. Det er ikke sånn at jeg møter en dame i morgen og prater om å få barn uken etter liksom. Man skal helst ha vært sammen en liten stund før man begynner å tenke på slikt. 

Anonymkode: b1546...462

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du får noe ut av det, så er det vel greit. 

Men pass deg for at hun ønsker å "holde deg varm", og at hun bruker kontakten med deg for å gjøre bruddet enklere for seg selv. 

Og pass deg for at du skal sitte der med følelser for henne og håper at hun skal komme tilbake, og da seigpiner deg selv, mens hun bruker deg for å holde deg varm.

Jeg ville unngått å ta unødvendig kontakt med henne. Kun hvis jeg absolutt ville henne noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...