Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 13 uker. Valgte engangsstønad da jeg ikke hadde rett til foreldrepenger og har ikke fått jobb enda, så går hjemme enda. Nå blir jeg mulig innlagt på sykehuset på mandag pga gallestein og må mulig operere. Har far noen rettigheter til å være hjemme da? Vet ikke noe om hvor lenge jeg blir borte eller smerter, så usikker på om jeg kan være alene med baby etter mulig oprasjon. Far jobber forresten 100% og har gjort det i flere år.

Anonymkode: e47a8...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det et sånn at hvis du har sykemelding så har far rett til å ta over permisjon 🤔

• Liker 1
Skrevet
snurk skrev (3 minutter siden):

Jeg mener det et sånn at hvis du har sykemelding så har far rett til å ta over permisjon 🤔

Hun har jo ikke perm. 

Skrevet

Far kan ha rett på foreldrepenger selv om mor ikke har det

Anonymkode: c0720...d4f

• Liker 1
Skrevet

Gjelder ikke fravær for barnepassers sykdom her da, mon tro? 🤔

Anonymkode: c76b5...7c9

• Liker 2
Skrevet

Skal ikke far ha permisjon? Kan han ta noe av sin perm litt før planlagt eventuelt?

Kan hende syk barnepasser kan brukes for det er vel du som anses som den som har tilsyn med barnet på dagtid og de dagene er jo for å brukes når den personen er syk og ikke kan ta seg av barnet, men det er jo en begrenset mengde dager. 

Anonymkode: 9f84e...b8f

Skrevet

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal ikke far ha permisjon? Kan han ta noe av sin perm litt før planlagt eventuelt?

Kan hende syk barnepasser kan brukes for det er vel du som anses som den som har tilsyn med barnet på dagtid og de dagene er jo for å brukes når den personen er syk og ikke kan ta seg av barnet, men det er jo en begrenset mengde dager. 

Anonymkode: 9f84e...b8f

Jo, far skal ha permisjon, men da er det aktivitetskrav til meg, og jeg jobber ikke enda😅 så han kan ikke ta av permisjonen 😅

Anonymkode: e47a8...008

Skrevet

Kan dere søke om omsorgspenger? 

Anonymkode: b004e...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...