Gå til innhold

Kanin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har allerede ein hankanin, og lura på å få ein kaninunge som då kanskje er ungen til min hankanin. Ville dette vore lurt? Nokon tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hankaniner er gjerne veldig territorielle, så du bør ikke ha begge kaninene i samme bur. Om den andre kaninen er en han kan du risikere at de biter vitale kroppsdeler av hverandre, om den er en hun, vel da får du fort mer enn èn ny kanin.

Du kan evt kastrere hankaninen du har nå og ta til deg en hunkanin. Disse kan gå i bur sammen. To kastrerte hankaniner funker visst ikke spesielt bra sammen. Anbefaler ellers å be om råd på Norsk Kaninforum. Har ikke adressen her, men søk via google. Der må du trolig opprette et brukernavn om du skal få lest noe av innleggene, men det er mange flinke folk der.

Evt kan du ha dem i hvert sitt bur, selvsagt.

Skrevet

Du kan evt kastrere hankaninen du har nå og ta til deg en hunkanin. Disse kan gå i bur sammen. To kastrerte hankaniner funker visst ikke spesielt bra sammen.

Helt enig. Kastrer hannen din og ta til deg en hun. Det blir det enkleste for deg og for kaninen din. Jeg regner med du vil ha dem i samme bur? Du sier ikke noe om grunnen til at du vil ha en kanin til, men om det er for selskaps skyld er det vel best å ha dem i samme bur. Uansett bør du ha to bur i begynnelsen. Sett burene tett inntil hverandre og la dyrene bli kjente med hverandre før du setter dem i samme bur. Noe annet som kan være smart er å la dyrene lukte på hverandre på gulvet først. Som gjesten over her nevnte, er hannkaniner veldig vare på sitt territorium, og det kan gå hardt utover hunnen hvis hun blir kastet over i hans territorium for fort. Han bør godta henne først.

Lykke til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...