Gå til innhold

Hvor lenge kan man vente før man begynner å date andre etter et brudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet du med å date etter at det ble slutt?  Jeg trives ikke som singel og har allerede begynt å snakke med flere på tinder. Jeg synes at det hjelper veldig for å få tankene over på noe annet enn eksen og andre vonde tanker. Problemet er at jeg får følelser for de jeg dater alt for fort og hopper for raskt inn i et nytt forhold. Jeg overser alle dårlige sider og ser kun de gode i begynnelsen. Skjønner ikke hva som er galt med meg. Er det en gylden regel om hvor lenge man bør avstå fra å date eller har det ikke noe å si? Savner å være forelsket, men ønsker ingen gjentagelse av tidligere forhold. 

Anonymkode: 8cbab...559

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det i ditt tempo.

• Liker 1
Skrevet

En gylden regel er å bli glad i deg selv, uten at det må være en mann som gir komplimenter. 

Anonymkode: cbbb4...4f9

• Liker 5
Skrevet

Når han er ute av syne. 

Anonymkode: d6886...a02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En gylden regel er å bli glad i deg selv, uten at det må være en mann som gir komplimenter. 

Anonymkode: cbbb4...4f9

Det kommer nok aldri til å skje dessverre.

Skrevet

Det ringer alarmbjeller hos meg når du sier du ikke trives som singel. Du er klar over at man kan bruke Tinder som singel, og forbli singel. Det er ikke en app man bruker for å finne kjærligheten. Høres ut som du skal bruke litt tid på å lære deg at man kan ha det meget gøy uten å være sammen med noen, og at man hygge seg med andre og nyte sex uten at det må være relatert til forelskelse og forhold.

Anonymkode: ed6c5...641

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det kommer nok aldri til å skje dessverre.

Men da kommer du aldri til å få et varig forhold heller.

Anonymkode: 12fd9...a3d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor lenge ventet du med å date etter at det ble slutt?.... Er det en gylden regel om hvor lenge man bør avstå fra å date eller har det ikke noe å si?

Finnes ingen klar regel på det.

Anonymkode: ac149...147

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ringer alarmbjeller hos meg når du sier du ikke trives som singel. Du er klar over at man kan bruke Tinder som singel, og forbli singel. Det er ikke en app man bruker for å finne kjærligheten. Høres ut som du skal bruke litt tid på å lære deg at man kan ha det meget gøy uten å være sammen med noen, og at man hygge seg med andre og nyte sex uten at det må være relatert til forelskelse og forhold.

Anonymkode: ed6c5...641

Vet veldig godt at man kan kose seg og ha sex med andre uten å være i et forhold. Det har jeg også gjort flere ganger tidligere. Men så fort jeg treffer en som ønsker noe mer og som jeg liker, går det ofte ikke lang tid før det blir mer enn uforpliktende sex. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvor lenge ventet du med å date etter at det ble slutt?  Jeg trives ikke som singel og har allerede begynt å snakke med flere på tinder. Jeg synes at det hjelper veldig for å få tankene over på noe annet enn eksen og andre vonde tanker. Problemet er at jeg får følelser for de jeg dater alt for fort og hopper for raskt inn i et nytt forhold. Jeg overser alle dårlige sider og ser kun de gode i begynnelsen. Skjønner ikke hva som er galt med meg. Er det en gylden regel om hvor lenge man bør avstå fra å date eller har det ikke noe å si? Savner å være forelsket, men ønsker ingen gjentagelse av tidligere forhold. 

Du trenger tid til å bli kjent med egne følelser. Ofte tenker jeg at folk har for mange krav til en partner, i dette tilfelle tenker jeg motsatt. Du skal bruke tid på deg selv, og ikke bruke menn til å skyve vekk vonde tanker. Det som tilslutt kan skje er at du blir overveldet av alle følelser du har holdt på avstand. Så du må møte dem når de kommer og deale med dem før du går videre. Etter lang tid for deg selv der du har vært igjennom sorgprosess og grundig kjent på hva du ser i hos en mann kan du lage en checked liste. Blir du for fort interessert i en mann, vær på vakt og ta et skritt tilbake, sjekk checklista di.

Anonymkode: a7dd3...ddf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du trenger tid til å bli kjent med egne følelser. Ofte tenker jeg at folk har for mange krav til en partner, i dette tilfelle tenker jeg motsatt. Du skal bruke tid på deg selv, og ikke bruke menn til å skyve vekk vonde tanker. Det som tilslutt kan skje er at du blir overveldet av alle følelser du har holdt på avstand. Så du må møte dem når de kommer og deale med dem før du går videre. Etter lang tid for deg selv der du har vært igjennom sorgprosess og grundig kjent på hva du ser i hos en mann kan du lage en checked liste. Blir du for fort interessert i en mann, vær på vakt og ta et skritt tilbake, sjekk checklista di.

Du har nok et poeng, men synes det er vanskelig å deale med. Er så mye lettere å flytte fokuset over på en ny mann eller en potensiell kjæreste. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har nok et poeng, men synes det er vanskelig å deale med. Er så mye lettere å flytte fokuset over på en ny mann eller en potensiell kjæreste. 

Så han må bære all bagasjen din, liksom? Det er egentlig bare direkte slemt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så han må bære all bagasjen din, liksom? Det er egentlig bare direkte slemt. 

For en stygg kommentar! Jeg har aldri vært slem og kommer heller aldri til å bli det. Jeg bærer min egen bagasje. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da er det større sjanse for at du går for feil mann.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

For en stygg kommentar! Jeg har aldri vært slem og kommer heller aldri til å bli det. Jeg bærer min egen bagasje. 

Du gjør jo ikke det. Det har du allerede skrevet i tråden. Jeg mener ikke å være stygg med deg, men jeg orker ikke dikkedikke, jeg skriver det jeg mener. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men da er det større sjanse for at du går for feil mann.

Det er alltids en sjanse for å velge feil person 

Anonymkode: ac149...147

Skrevet

Tror ikke det finnes en regel i det hele tatt. Jeg datet ganske fort etter et langvarig forhold. Vi snakker 1-2 mnd. Jeg er av samme sorten; liker ikke å være alene. Ønsker å oppleve kjærlighet og tosomheten. Ble sammen med en fyr, varte i nesten ett år. Nylig slutt. Han fikk gjennomgå mye, stakkars. Behandlet han ikke bra, på et vis. Og nå sitter jeg og savner han. Drit masse. Er samtidig på datingapper. Men det føles tomt som faen. Vet ikke om jeg orker det her mer, egentlig. Frem til jeg kjenner på den enorme ensomheten igjen. Jeg vet at jeg er sånn; seriemonogam. Hater å være alene. Skulle ønske jeg var av typen som klarer å være alene, men er ikke det. 😕 Så føler med deg. Prøver å holde meg opptatt, men når kvelden kommer, så går hodet i full spinn. Mega kjipt.

Anonymkode: cd30c...102

Skrevet

Eksmannen fant dama si 1 måned etter bruddet, jeg begynte etter 1 år. Men jeg ville bruke tid til å bygge meg selv opp igjen, og få det rolig rundt barna. Vi hadde et dårlig forhold, og ble knekt psykisk. Har barna fast. 

Det er ingen fasit, føl på det selv:)

Anonymkode: 8f09b...418

Skrevet

Jeg hater også å være alene. Logget meg på datingapper nesten 3 mnd etter bruddet, men logget meg av igjen. Rakk en date da. Men jeg føler meg fortsatt emosjonelt bundet til eksen. Vi bor sammen frem til huset er solgt, og det var han som forlot meg.

Skrevet

9 mnd siden samlivsbrudd. Er ikke i nærheten av å være klar for å date igjen. 

Anonymkode: 1e241...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...