AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Det er ikke det at hun klager eller konfronterer at hun ønsker svar med en gang på messenger. Men jeg merker at hun ønsker det. Og jeg må jo få lov til å sitte på chatten uten å svare med en gang. Går det lengre enn ti minutter så begynner hun å skrive enda mer, eller svarer sent tilbake. Noe som er helt ok for meg at hun gjør. Men kan ikke sitte pålogget på chatten uten at jeg må svare henne føler jeg... Det blir ofte chat frem og tilbake, og jeg likte det godt før men har blitt mindre glad i det med årene og chatte frem og tilbake. Hva gjør dere med sånt? 😅 Anonymkode: 0ce39...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Ignorerer, litt ekstra lenge. Orker bare ikke. Anonymkode: a66d4...914 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Har også ei sånn veninne. Kan spørre om noe på messenger og hvis jeg ikke svarer fort, så skriver hun og spørr om jeg er sur Anonymkode: 3b2de...d5c 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Bare fordi du er pålogget, betyr ikke det at du sitter foran skjermen. Hun trenger ikke vite. Du svarer når det passer deg. Anonymkode: efa48...633 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Har det slik med «klubben». Jeg kan ikke se på telefonen hele tid på jobb, og når jeg da sitter meg ned for å spise lunsj, er det plutselig 34 meldinger på Messenger hvor klubben planlegger neste klubbkveld frem og tilbake. Kjekt det, men når de nesten 10 siste meldingene alltid er rettet mot at jeg ikke har svart, og «hvor er du?», «jaja, hvis hun ikke svarer får vi bare planlegge uten henne» osv…. Veldig gøy…. Anonymkode: 607e5...792 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har det slik med «klubben». Jeg kan ikke se på telefonen hele tid på jobb, og når jeg da sitter meg ned for å spise lunsj, er det plutselig 34 meldinger på Messenger hvor klubben planlegger neste klubbkveld frem og tilbake. Kjekt det, men når de nesten 10 siste meldingene alltid er rettet mot at jeg ikke har svart, og «hvor er du?», «jaja, hvis hun ikke svarer får vi bare planlegge uten henne» osv…. Veldig gøy…. Anonymkode: 607e5...792 Huff. Da hadde jeg vært like glad. Tror bare jeg hadde dretet i å svare et par dager 😅 Anonymkode: efa48...633 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Ikke svar... Jeg hadde uansett kutta henne ut. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har det slik med «klubben». Jeg kan ikke se på telefonen hele tid på jobb, og når jeg da sitter meg ned for å spise lunsj, er det plutselig 34 meldinger på Messenger hvor klubben planlegger neste klubbkveld frem og tilbake. Kjekt det, men når de nesten 10 siste meldingene alltid er rettet mot at jeg ikke har svart, og «hvor er du?», «jaja, hvis hun ikke svarer får vi bare planlegge uten henne» osv…. Veldig gøy…. Anonymkode: 607e5...792 Derfor man ikke bør være med i "gjenger"....nordmenn er ekstreme når kommer til norsk saueflokkmentalitet. Er så flaut å se på. Anonymkode: 300a5...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Men man er jo praktisk talt på chatten hele døgnet, jeg er jo bare på appen på mobilen, og bruker den som vanlig meldingsapp, så for meg blir det som å svare på en helt vanlig sms, og jeg svarer når jeg har tid. Alle i min vennegjeng gjør dette. Maser bare hvis vi planlegger noe, og f. eks en venninne ikke har svart på ett døgn Anonymkode: 2f393...32e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huff. Da hadde jeg vært like glad. Tror bare jeg hadde dretet i å svare et par dager 😅 Anonymkode: efa48...633 Hva i all verden betyr det ordet? Anonymkode: 912b1...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva i all verden betyr det ordet? Anonymkode: 912b1...a6b Det er et helt vanlig norsk ord, å drite. Å drite - driter - dret - har drete eller Å drite - driter - dreit - har driti. Anonymkode: d40b9...253 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Har det slik med «klubben». Jeg kan ikke se på telefonen hele tid på jobb, og når jeg da sitter meg ned for å spise lunsj, er det plutselig 34 meldinger på Messenger hvor klubben planlegger neste klubbkveld frem og tilbake. Kjekt det, men når de nesten 10 siste meldingene alltid er rettet mot at jeg ikke har svart, og «hvor er du?», «jaja, hvis hun ikke svarer får vi bare planlegge uten henne» osv…. Veldig gøy…. Anonymkode: 607e5...792 Jeg opplever det samme med et verv jeg har. Det er ikke bare irriterende, ,em det er å ikke gi alle en stemme. For ingen må påstå at messenger er en offisiell kommunikasjonskanal for eks politiske saker. Jeg jobber med pasienter og kan aldri sjekke telefonen ila arbeidstiden. Så da blir det sånn som du også opplever. skal alt skje for i dag? Anonymkode: fa724...4a0
Anonymbruker*** Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Kanskje hun skriver mer fordi hun kommer på mer mens hun venter på svar. Kanskje hun begynner å svare senere fordi hun legger samtalen mer i bakhodet og fokuser mindre på den når den ikke pågår? Ikke sikkert hun er spesielt fornærmet heller. Du kan jo spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er ikke det at hun klager eller konfronterer at hun ønsker svar med en gang på messenger. Men jeg merker at hun ønsker det. Og jeg må jo få lov til å sitte på chatten uten å svare med en gang. Går det lengre enn ti minutter så begynner hun å skrive enda mer, eller svarer sent tilbake. Noe som er helt ok for meg at hun gjør. Men kan ikke sitte pålogget på chatten uten at jeg må svare henne føler jeg... Det blir ofte chat frem og tilbake, og jeg likte det godt før men har blitt mindre glad i det med årene og chatte frem og tilbake. Hva gjør dere med sånt? 😅 Anonymkode: 0ce39...5c6 Dette er faktisk en stor sjanse for at eksisterer kun inne i ditt hode. Kanskje kom hun på noe mer hun ville skrive, og så bare skrev hun det så hun ikke skulle glemme det. Og så bare TOLKET du det som at hun var sur for at du ikke svarte. Og hvis hun faktisk SKULLE være sur, så har hun ingen grunn til det, og du kan bare late som at du ikke tar hintet helt til hun sier i fra på en voksen og normal måte; med ord; "Hvorfor svarer du meg ikke på sekundet". Da kan du forklare hvorfor. Det går an å skru av slik at det ikke vises at du er online. Det har jeg gjort pga en (ikke nærme) kompis som ble kjempesur en gang vi chatet mens jeg satt på en buss. Plutselig skulle jeg bytte buss, og det ble litt hektisk. 20 minutter senere satte jeg meg på bussen igjen, og da var han sur for at jeg ikke hadde svart i mellomtiden (hadde visst sett siste meldingen). Jeg forklarte saken og satte meg til å skrolle på Facebook uten å svare på de neste meldingene som tikket inn. Noen minutter senere sjekket jeg igjen... Han så at jeg var online, må vite... 🙄 Det var DET vennskapet. Jeg forklarte saken igjen, så vi ble visst venner igjen, men holdt avstand etter det (vi bor ikke i samme landsdel, så er kun kontakt på nett). Så da fjernet jeg onlinestatus. Anonymkode: c205f...0a2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #14 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er et helt vanlig norsk ord, å drite. Å drite - driter - dret - har drete eller Å drite - driter - dreit - har driti. Anonymkode: d40b9...253 😂😂👍 Anonymkode: 9bd63...027 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #15 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er ikke det at hun klager eller konfronterer at hun ønsker svar med en gang på messenger. Men jeg merker at hun ønsker det. Og jeg må jo få lov til å sitte på chatten uten å svare med en gang. Går det lengre enn ti minutter så begynner hun å skrive enda mer, eller svarer sent tilbake. Noe som er helt ok for meg at hun gjør. Men kan ikke sitte pålogget på chatten uten at jeg må svare henne føler jeg... Det blir ofte chat frem og tilbake, og jeg likte det godt før men har blitt mindre glad i det med årene og chatte frem og tilbake. Hva gjør dere med sånt? 😅 Anonymkode: 0ce39...5c6 Ignorerer og svarer når det passer meg. Real life har nr 1 pri, og innimellom det så kan jeg svare på meldinger. Anonymkode: 79547...6a5
MissIndependent45 Skrevet 17. september 2022 #16 Skrevet 17. september 2022 Den venninna di har garantert en bruker her inne. Flere tråder her med ei som klager på at det ikke svares på sekundet omtrent. Svar i ditt tempo, det er ikke sånn at vi alle skal være tilgjengelig for alle andre 24/7.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #17 Skrevet 17. september 2022 Er ikke den kjappeste selv til å svare alltid, men det kommer til et punkt der der går for langt. En vil dra det ut til det lengste å se om det passer eller en har lyst til å bli med / ikke bli med akkurat da. Føler som om at ingen vil risikere å gjøre de kanskje ikke har lyst til akkurat den dagen. Vanskelig å forholde seg til, og respektløst i forhold til den andre parten. Kan bli bedre på det selv også. Anonymkode: 9bd63...027
Magnifique Skrevet 17. september 2022 #18 Skrevet 17. september 2022 Skru av når du er aktiv på messenger Da kan hun ikke se om/når du er online. Anbefaler også å dempe varsler!
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #19 Skrevet 17. september 2022 Jeg synes sånt er så irriterende når folk forventer at man skal svare med en eneste gang. Hadde ei sånn venninne før. Jeg svarer ganske kjapt, men ikke alltid med en gang fordi jeg driver med noe annet. Allikevel ble hun tydelig sur om jeg ikke svarte med engang og drev også å ringte meg opp på Messenger om jeg ikke svarte med engang. Må innrømme at jeg ikke alltid gadd å svare på en stund fordi det var så mye mas hele tiden. Bare det at hun så at jeg stod som aktiv på Messenger betød at jeg måtte svare med engang, men ikke alltid at man er aktiv selv om det står at man er det og andre ganger kan man være opptatt med andre ting og er inne og sjekker noe. Man kan prøve å si fra. Jeg gjorde det, men det hjalp ikke. Hun bare fortsatte og fortsatte med det. Anonymkode: 81859...e7f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #20 Skrevet 17. september 2022 Magnifique skrev (4 timer siden): Skru av når du er aktiv på messenger Da kan hun ikke se om/når du er online. Anbefaler også å dempe varsler! Hvordan skrur man av at man er aktiv? Anonymkode: c0435...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå