AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Jeg skal arrangere babyshower for en venninne (la oss kalle henne Anna). Hun har en finger med i spillet hva gjelder gjestelista. Bestekompisen til Annas mann og hans forlovede har opplevd to SA/MA tidligere i år. Anna og bestekompisen forlovede er ikke nære venninner, men de har noe kontakt også uten at mennene er innblandet. Vi er veldig usikre; er det ufølsomt å be hun som har opplevd to SA/MA? Vi mener hun bør bes og at hun heller selv må avslå invitasjonen... Anonymkode: 7ee41...9fa
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Enig i at hun heller bør avslå selv. Ville følt det mer ufølsomt å bli utelatt. Anonymkode: a1483...335 17
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Det er ufølsomt om dere lar være å be henne. Tenk å bli utestengt pga man har hatt spontanabort, skjønner ikke at dere kan tenke tanken engang. Anonymkode: 8b372...bf7 10
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Ufølsomt å ikke be Anonymkode: f3f34...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Hørt om flere som har opplevd SA/MA som synes det er veldig sårt å bli «skånet» for sånt selv om det er godt ment. Ville invitert! Anonymkode: 16378...fb7 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Om de ikke er nære venninner er det ingen grunn til å be henne Anonymkode: 6f7f3...a6b
Sirah Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Så klart skal dere be henne! Noe annet er ufint. Om hun syntes det blir for sårt så kan hun takke nei. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Så bra. Vi har som sagt landet på det selv, altså at hun bør bes. Men så leste jeg et annet sted at ei var så fortvilet fordi hun ikke orket å dra. Og da ble jeg redd en invitasjon bare blir en ekstrabelastning.. Anonymkode: 7ee41...9fa 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra. Vi har som sagt landet på det selv, altså at hun bør bes. Men så leste jeg et annet sted at ei var så fortvilet fordi hun ikke orket å dra. Og da ble jeg redd en invitasjon bare blir en ekstrabelastning.. Anonymkode: 7ee41...9fa Tenker det er opp til henne selv å vurdere om hun vil komme - om dere er nære kan jo du/dere si at dere forstår om hun ikke ønsker å komme. Jeg ville nok syntes det var enda mer sårt å ikke bli bedt i det hele tatt Anonymkode: 03bef...5aa 1
Arkana Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Det er sannsynligvis enda mer sårt å ikke bli invitert og man føler seg da enda mer utenfor det fellesskapet man så gjerne vil være en del av. La det være opp til henne om det er noe hun har lyst til å være med på eller ikke. Det er aldri feil å inkludere. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Hun takker nei om hun ikke orker. Men dere kan være litt bevisst på hva dere prater om. Har selv opplevd SA og var i babyshower en stund etter. Noen viste om SA og at vi prøvde. Var nye snakk om når de som hadde barn ble gravid, hvor lenge/kort de prøvde osv. Greit å unngå slike tema. Og prøve å sikte samtalene/spørsmålene over på kommende mor i stedet. Anonymkode: 51658...511 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 Det er forskjell på folk, og jeg hadde ikke hatt problemer med verken babyshower eller å snakke om andres svangerskap etter min MA. Anonymkode: 45b63...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå