Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tanker om når det er vanlig å få barnet til å slutte med smokk? Har en på to år som bruker smokk ennå, mest på natt og til lur. 

Lurer på om det er på tide å avslutte, eller om jeg burde ha hjulpet barnet å slutte allerede 

Anonymkode: 8b808...e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To år er det på tide å slutte syns jeg.

Anonymkode: 49246...642

Skrevet

Rundt 2-årsalderen eller når barnet føler seg klar for det.

Skrevet

Ta den ut når barnet sover. Da går det fort over

Anonymkode: 654a1...c4c

Skrevet

Ja, jeg tenker jo at barnet er såpass stort nå at det er på tide å slutte. 

Hun spytter den selv ut når hun har sovnet, bruker den akkurat under innsovning. 

Da blir jo neste spørsmål: noen som har tips til hvordan slutte? 

Skrevet

Her brukte hun smokk (kun ved soving og sykdom) til 3 års dagen. Snakket i mnd før mye om at når man blir 3 år så må man slutte, og hun ga på eget initiativ fra seg smokken på bursdagen

Anonymkode: 24cb1...725

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 19.03):

Ja, jeg tenker jo at barnet er såpass stort nå at det er på tide å slutte. 

Hun spytter den selv ut når hun har sovnet, bruker den akkurat under innsovning. 

Da blir jo neste spørsmål: noen som har tips til hvordan slutte? 

Her var den ene tanten barnevakt en kveld vi skulle noe, og jeg hadde lagt smokken i vinduskarmen på rommet og glemt å si i fra. Gardinene var trekt for. Tante hadde lagt ungen uten smokk, uten problem 😅 Jeg var amazed. Så vi kjørte på samme viset fremover. Smokken ble etterlyst, men jeg sa at nå var vi ferdig med smokk. Det gikk helt fint. 

Nå hadde vi kun brukt smokk ved dupp og innsoving om kvelden da siden hun var rett under 1 år, men hun var 3 år (eller rett før fylte 3 år, husker ikke riktig) også så forstår jo kanskje mer enn en på 2 år. 

Anonymkode: 9b6f5...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...