AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #41 Del Skrevet 17. september 2022 34.000 brutto. Det er ikke mye. Anonymkode: f1b26...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #42 Del Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 34 000 er brutto inntekten og da blir vel nettoinntekten 3-5 tusen mindre. Anonymkode: 0eae0...355 Det var da veldig lite skattetrekk. Anonymkode: f1b26...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #43 Del Skrevet 17. september 2022 ti10 skrev (15 timer siden): Enig. Så de får ikke lønn når de står og tar imot passasjerene eller passasjerene går av? Det høres jo helt håpløst ut. Hvis det er tilfelle, hvorfor går de ikke aktivt ut under streik osv. og sier det som det er? Vanlige folk ville støtte mye mer opp under sånne aksjoner hvis man får forklart i klartekst hvordan forholdene er, i stedet for det vage "bedre vilkår og høyere lønn". Samme med bussjåførene, jeg ble sjokkert da jeg hørte detaljer fra deres arbeidshverdag. Kunne heller ha kuttet i lønnen til en del toppledere, slik at de lenger ned på rangstigen faktisk får lønn for det de gjør. Det er vel en typisk drømmejobb for endel unge voksne uten spesielle krav.. det er vel de selskapene også ønsker, unge uten barn etc. Blir litt som mcdonalds,flott jobb for unge men for dårlig betalt og ugunstig for voksne som har mer forpliktelser, noe som også er ærlige på at de er en arbeidsplass for unge. Anonymkode: a9a85...e96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #44 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 18.14): Jeg er ufør får 23-24va er en middels godt betalt jobb i dag da? Ts Anonymkode: 0eae0...355 Hvorfor får du så mye? Er det inkl forsikring? Jeg jobber 100% har max ansiennitet og fagbrev og får utbetalt 23 500,- Kanskje jeg heller skulle blitt ufør og jobbet noen timer i uka på si 😅😅 Anonymkode: afcda...dd2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #45 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor får du så mye? Er det inkl forsikring? Jeg jobber 100% har max ansiennitet og fagbrev og får utbetalt 23 500,- Kanskje jeg heller skulle blitt ufør og jobbet noen timer i uka på si 😅😅 Anonymkode: afcda...dd2 Har fagbrev og max ansiennitet jeg og, har 10.000 mer utbetalt Anonymkode: a9a85...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 18. september 2022 #46 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har fagbrev og max ansiennitet jeg og, har 10.000 mer utbetalt Anonymkode: a9a85...e96 Det er nok forskjell på fagbrev innen helseorganisasjon fagbrev som elektriker. Det henger jo også sammen med fratrekk. Lettest å sammenlikne bruttolønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #47 Del Skrevet 18. september 2022 Det var en veldig lav lønn! Jeg er ufør (ble det da jeg var 55 år) og med ufør fra NAV og KLP får jeg utbetalt netto kr 26 400. Anonymkode: cf32b...fe6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #48 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor får du så mye? Er det inkl forsikring? Jeg jobber 100% har max ansiennitet og fagbrev og får utbetalt 23 500,- Kanskje jeg heller skulle blitt ufør og jobbet noen timer i uka på si 😅😅 Anonymkode: afcda...dd2 Det hadde ikke hjulpet deg mye å bli uføretrygdet når du har så lav lønn i jobb. Uføretrygden er 66% av det du tjente brutto de tre siste av de fem årene før uføretidspunktet. Så den du siterer hadde nok en del bedre lønn/inntekt enn deg i jobben sin, derfor også bedre betalt som ufør. Du hadde fått mye mindre så klart, siden du har mindre inntekt. Så bare sett i gang, hvis du tror det ville lønt seg så veldig for deg. Anonymkode: c13c1...ccc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #49 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde ikke hjulpet deg mye å bli uføretrygdet når du har så lav lønn i jobb. Uføretrygden er 66% av det du tjente brutto de tre siste av de fem årene før uføretidspunktet. Så den du siterer hadde nok en del bedre lønn/inntekt enn deg i jobben sin, derfor også bedre betalt som ufør. Du hadde fått mye mindre så klart, siden du har mindre inntekt. Så bare sett i gang, hvis du tror det ville lønt seg så veldig for deg. Anonymkode: c13c1...ccc Her falt det ut et ord. De tre beste årene (inntektsmessig) av de fem siste før uføretidspunktet, skulle det stå. Anonymkode: c13c1...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #50 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor får du så mye? Er det inkl forsikring? Jeg jobber 100% har max ansiennitet og fagbrev og får utbetalt 23 500,- Kanskje jeg heller skulle blitt ufør og jobbet noen timer i uka på si 😅😅 Anonymkode: afcda...dd2 Ja, du får bare prøve. Det er ikke en enkel sak å bli ufør. Mange må gjennom flere år med AAP og arbeidsutprøving. Det kan være en helvetes kamp for mange. Jeg var heldig, min uførhet var så klar at jeg ble ufør uten å gå i år på AAP, hadde et par år med maks sykemelding hvor jeg prøvde å jobbe før jeg måtte søke og fikk gjennom søknaden etter et par uker. Takk for dyktig fastlege og gode saksbehandlere. Anonymkode: cf32b...fe6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2022 #51 Del Skrevet 18. september 2022 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 20.01): Å sammenligne noe som helst med en bussjåfør blir jo feil,det er jo det dårligst betalte yrket i landet. Har det samme i trygd. Anonymkode: 7b8c4...d2c Men syns du en flyvertinne har mer grunn til å klage, og fortjener mer i lønn enn f eks en bussjåfør? Anonymkode: 84084...642 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a.n.o.n.y.m. Skrevet 5. februar 2023 #52 Del Skrevet 5. februar 2023 Dette forumet stemmer ikke helt heller da - jobbet som flyvertinne i SAS i fjor og grunnlønn før skatt i en 100% stilling var 25.000kr. Om man skatter rundt 10.000 sitter man da igjen med ganske lite. Så at det er en jobb hvor man ikke trenger utdanning og tjener veldig bra vil jeg ikke akkurat si, da jeg tjener rundt 8-10.000 mer i måneden av å f.eks ha 100% jobb i klesbutikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #53 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 17.09): Tvilsomt at de skatter så lite. Anonymkode: 8ea82...c96 Haha ja, er ikke mulig å slippe unna med så lite skatt i Norge med en fulltidsjobb dessverre.. Anonymkode: a180c...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 11. februar 2023 #54 Del Skrevet 11. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 18.03): Med tanke på at yrket ikke krever utdannelse, knapt vgs, så er det overhodet ikke dårlig. Ts Anonymkode: 0eae0...355 Det ironiske er at hadde hun vært mann, sittet på ræva dagen lang og trykket på knapper, hadde hun nok fått mye høyere lønn. Uten utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissJolie Skrevet 24. august 2024 #55 Del Skrevet 24. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 15.28): Det er mer enn det f eks en bussjåfør har. Og han er i tillegg "kaptein" og har ansvar for passasjerene, og ugunstige arbeidstider som kveld, natt, delte skift. Anonymkode: 84084...642 Prøv igjen. Ser dette ble skrevet i 2022, men poenget består. Gjennomsnittlig lønn for sjåfører i 2024 er 43500 (ca 522 000), flyvert/flyvertinner 37200 (ca 446 000.i året). Så nei, sjåfører tjener ikke mindre. I tillegg har sjåfører en hel rekke tillegg, som flyvertinner ikke har. En flyvertinne kan være på en reise som tar 13-14 timer og ikke få tillegg for kveld/natt eller overtid for antall timer i strekk over xx antall. Det jeg er kjent med er at de kun får et helt latterlig lavt høytidsstillegg, dersom de f.eks. flyr på 1. juledag. Du har som flyvertinne så absolutt ansvaret for passasjeren i en krisesituasjon. Det er også viktig å merke seg at begge disse tallene er GJENNOMSNITTSLØNN or begge grupper. Det er en stor gruppe med folk som tjener langt mindre enn dette, da eldre ansatte med lenger annsisennietet trekker opp. Selv for ansatte i 25+ år i bransjen så tjener en flyvertinne muligens rundt det samme som gjennomsnittet for en sjåfør. Endret 24. august 2024 av MissJolie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2024 #56 Del Skrevet 24. august 2024 Jobben som kabinansatt 100% tilsvarer 80% stilling leste jeg et sted. Anonymkode: c3c59...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå