AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 For noen år siden så forelsket jeg meg i en tyrker, i Istanbul. Men dette ble tatt veldig dårlig imot av mine nærmeste og flere bekjente. Noen venner syntes jeg skulle gi det en sjanse og at de også er mennesker. Men jeg lot være, fordi jeg ikke stolte nok på meg selv. Det resulterte i at jeg ble veldig ulykkelig og følte liksom at mine nærmeste hadde veldig kontroll over meg og at jeg ikke eide meg selv. Ble kjent med flere øst-europeiske der som hadde funnet tyrkiske kjærester. Så på instagramen til noen av de nå og nå har de fått barn. Ser ikke noe verre ut, enn å få barn med en norsk mann. De ser glade ut. Og tyrkiske menn ser ut til å være veldig omsorgsfulle fedre. Er ikke forelsket lenger i han fyren, siden det er en del år siden. Men jeg lurer litt, er vi i Norge mer redde for andre kulturer enn hva de er i mange andre land? Eller blir kvinner fra øst- Europa behandlet annerledes? Anonymkode: 9abc4...e32
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 I mange østeuropeiske land står mannskulturen mye sterkere enn i Norge, eller Skandinavia. Kulturkollisjonen blir nok ikke like stor. Anonymkode: e787e...010
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Vestlige kvinner er jo for fri for de, tjener penger selv, høyere utdanning enn menn, har gjerne 10 sexpartnere mer enn mannen i snitt, de liker vel ikke det Anonymkode: 063a5...55d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vestlige kvinner er jo for fri for de, tjener penger selv, høyere utdanning enn menn, har gjerne 10 sexpartnere mer enn mannen i snitt, de liker vel ikke det Anonymkode: 063a5...55d Men er det BARE positivt? Feminismen er det vel.. Jeg har aldri hatt behov for å flørte rundt. Har somregel kun villet noe mer med noen jeg forelsket meg i, aldri randoms. Så jeg går ikke inn i den statistikken med norske kvinner. Nå har ikke jeg problemer med at andre velger å være mer frigjort enn meg altså. Men jeg følte at kvinnene rundt meg her i Norge begynte og behandle meg som et barn. At jeg ikke måtte innlede noe med ham, at jeg kom til å bli hjernevasket, at han garantert blir utro, at han garantert har flere han flørter med, at han aldri vil være seriøs med en norsk dame. Dette er statistikk til tyrkiske menn, akkurat som at statistikken til norske kvinner er at de drikker seg drita og ligger rundt. Det gjelder ikke alle norske, så da gjelder det vel ikke alle tyrkiske menn heller.. uansett så har jeg en norsk kjæreste nå og tyrkeren er glemt. Men jeg føler nesten at det ble veldig kontrollerende oppførsel fra de norske, liksom: «hvis du tar ditt eget valg nå og ikke gjør som vi sier, vil vi heller ikke hjelpe deg om det går galt» og håper det går galt om man gjør det motsatte av hva de sier.. sånn føler jeg at det er da, men mulig jeg tar feil.. Anonymkode: 9abc4...e32
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Jeg er gift med muslimsk mann, men tror du gjorde rett i å holde deg unna. Jeg pleier aldri å anbefale noen å gå videre med menn som er avhengig av forhold for å få papirer i Europa/USA. At det er ekte kjærlighet er det minimumsjanse for. Det er såpass desperasjon/lyst på papirer i Europa at hele slekten gjerne er med på å backe opp et slikt forhold, selv om det ikke er ekte følelser. Om en sønn kommer seg til Europa og tjener penger vil det ha stor betydning for hele familien. Alle kjenner noen som reiste til Europa og "ble rik". At det ofte er narkotika/kriminalitet får de ikke høre/lukker øyne og ører for. Dem som reiser til Europa og ikke lykkes der hører ingen noe fra. Eventuelt sparer de seg til fant hele året for å late som de klarer seg fint når de besøker familien. Uansett er det å bli partner med en som ikke har papirer i Europa, og som er avhengig av en (dumsnill) partner til å få det, en risikosport jeg ikke anbefaler. Det er noe annet å treffe en fra den kulturen som allerede har opphold i Europa/USA. Angående større respekt for østeuropeiske kvinner vil jeg si nei. De fleste østeuropeiske kvinner som kommer til disse landene kommer som strippere/prostituerte. Det påvirker det generelle synet på østeuropeiske kvinner. En kamerat av min mann som er gift med østeuropeisk kvinne er alltid veldig kjapp med å påpeke at de traff hverandre under studier i hennes hjemland. Dette akkurat fordi det er såpass mye fordommer mot østeuropeiske kvinner som det er. Anonymkode: a42ee...a53 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Men er det BARE positivt? Feminismen er det vel.. Jeg har aldri hatt behov for å flørte rundt. Har somregel kun villet noe mer med noen jeg forelsket meg i, aldri randoms. Så jeg går ikke inn i den statistikken med norske kvinner. Nå har ikke jeg problemer med at andre velger å være mer frigjort enn meg altså. Men jeg følte at kvinnene rundt meg her i Norge begynte og behandle meg som et barn. At jeg ikke måtte innlede noe med ham, at jeg kom til å bli hjernevasket, at han garantert blir utro, at han garantert har flere han flørter med, at han aldri vil være seriøs med en norsk dame. Dette er statistikk til tyrkiske menn, akkurat som at statistikken til norske kvinner er at de drikker seg drita og ligger rundt. Det gjelder ikke alle norske, så da gjelder det vel ikke alle tyrkiske menn heller.. uansett så har jeg en norsk kjæreste nå og tyrkeren er glemt. Men jeg føler nesten at det ble veldig kontrollerende oppførsel fra de norske, liksom: «hvis du tar ditt eget valg nå og ikke gjør som vi sier, vil vi heller ikke hjelpe deg om det går galt» og håper det går galt om man gjør det motsatte av hva de sier.. sånn føler jeg at det er da, men mulig jeg tar feil.. Anonymkode: 9abc4...e32 Men de har faktisk rett. Dette gjelder ikke bare tyrkiske menn, men muslimske menn generelt. De har et helt annet syn på et forhold enn det nordiske menn har. Jeg tror nok det er det folk rundt deg har ment. Du virker litt naiv, om jeg får lov til å si det. Det er ofte mange kulturelle forskjeller som er vanskelige å forholde seg til, og som en annen skriver her, det er ofte vinning som står i hodet på disse mannfolka, ikke kjærlighet. Selvfølgelig finnes det unntak, men det er en grunn til at det finnes såpass mange "skrekkhistorier" der ute. Anonymkode: e787e...010 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Kanskje spørsmålet er, Blir muslimer eller menn generelt behandlet med mer respekt av østeuropeiske kvinner enn vest-europeiske? Anonymkode: 2831d...84e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For noen år siden så forelsket jeg meg i en tyrker, i Istanbul. Men dette ble tatt veldig dårlig imot av mine nærmeste og flere bekjente. Noen venner syntes jeg skulle gi det en sjanse og at de også er mennesker. Men jeg lot være, fordi jeg ikke stolte nok på meg selv. Det resulterte i at jeg ble veldig ulykkelig og følte liksom at mine nærmeste hadde veldig kontroll over meg og at jeg ikke eide meg selv. Ble kjent med flere øst-europeiske der som hadde funnet tyrkiske kjærester. Så på instagramen til noen av de nå og nå har de fått barn. Ser ikke noe verre ut, enn å få barn med en norsk mann. De ser glade ut. Og tyrkiske menn ser ut til å være veldig omsorgsfulle fedre. Er ikke forelsket lenger i han fyren, siden det er en del år siden. Men jeg lurer litt, er vi i Norge mer redde for andre kulturer enn hva de er i mange andre land? Eller blir kvinner fra øst- Europa behandlet annerledes? Anonymkode: 9abc4...e32 Jeg er øst-europeisk. Der mine norske venninner "forstod" mennene sine i hjel der de drakk, ikke gjorde noe i huset, trente, festet og drev med hobbyer mens konemor var hjemme, for "man skal ikke være konfliktsøkende", fikk jeg beskjed av min norske eksmann. Han fortalte meg at norske kvinner ikke lager scener, er rolige og prater gjennom alt. Øst-europeiske kvinner er mer emosjonelle, "rask på labben" til å hisse seg opp og si meningen sin og ikke konfliktsky. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men for muslimske "macho"-menn fungerer ikke overprating og ihjelforståelse av alt, all snakk om "jeg føler at", "jeg tenker at". Mange av dem trenger klar tale for å holde seg på matta. Derfor får de mer respekt for kvinner som faktisk sier fra og kan hisse seg opp, enn dem som smiler og gjør alt for å unngå konflikt. Anonymkode: 4245c...97a 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er det BARE positivt? Feminismen er det vel.. Jeg har aldri hatt behov for å flørte rundt. Har somregel kun villet noe mer med noen jeg forelsket meg i, aldri randoms. Så jeg går ikke inn i den statistikken med norske kvinner. Nå har ikke jeg problemer med at andre velger å være mer frigjort enn meg altså. Men jeg følte at kvinnene rundt meg her i Norge begynte og behandle meg som et barn. At jeg ikke måtte innlede noe med ham, at jeg kom til å bli hjernevasket, at han garantert blir utro, at han garantert har flere han flørter med, at han aldri vil være seriøs med en norsk dame. Dette er statistikk til tyrkiske menn, akkurat som at statistikken til norske kvinner er at de drikker seg drita og ligger rundt. Det gjelder ikke alle norske, så da gjelder det vel ikke alle tyrkiske menn heller.. uansett så har jeg en norsk kjæreste nå og tyrkeren er glemt. Men jeg føler nesten at det ble veldig kontrollerende oppførsel fra de norske, liksom: «hvis du tar ditt eget valg nå og ikke gjør som vi sier, vil vi heller ikke hjelpe deg om det går galt» og håper det går galt om man gjør det motsatte av hva de sier.. sånn føler jeg at det er da, men mulig jeg tar feil.. Anonymkode: 9abc4...e32 Nei det er det nok ikke, jeg er nok ikke en av de norske damene, vi er jo ikke alle samme ulla, men jeg ble nok lært opp av foreldre å styre unna muslimer, katolikker, jehovas vitne for at ingen skulle få kontroll over livet mitt, velge hvem jeg vil være og utdanne meg til, de får bare vær så kjekke de vil i tyrkia, men jeg vil alltid velge hva jeg vil selv, min tante var gift med tyrker, hun ble nesten tvunget til å være muslim og barna ble kjefta huden full om de la bacon ost tuben i hans kjøleskapshylle, han skilte seg etter han fikk oppholdstillatelse Anonymkode: 063a5...55d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er øst-europeisk. Der mine norske venninner "forstod" mennene sine i hjel der de drakk, ikke gjorde noe i huset, trente, festet og drev med hobbyer mens konemor var hjemme, for "man skal ikke være konfliktsøkende", fikk jeg beskjed av min norske eksmann. Han fortalte meg at norske kvinner ikke lager scener, er rolige og prater gjennom alt. Øst-europeiske kvinner er mer emosjonelle, "rask på labben" til å hisse seg opp og si meningen sin og ikke konfliktsky. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men for muslimske "macho"-menn fungerer ikke overprating og ihjelforståelse av alt, all snakk om "jeg føler at", "jeg tenker at". Mange av dem trenger klar tale for å holde seg på matta. Derfor får de mer respekt for kvinner som faktisk sier fra og kan hisse seg opp, enn dem som smiler og gjør alt for å unngå konflikt. Anonymkode: 4245c...97a Bra beskrivelse, spot on! Anonymkode: 95e7f...9f6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #11 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er øst-europeisk. Der mine norske venninner "forstod" mennene sine i hjel der de drakk, ikke gjorde noe i huset, trente, festet og drev med hobbyer mens konemor var hjemme, for "man skal ikke være konfliktsøkende", fikk jeg beskjed av min norske eksmann. Han fortalte meg at norske kvinner ikke lager scener, er rolige og prater gjennom alt. Øst-europeiske kvinner er mer emosjonelle, "rask på labben" til å hisse seg opp og si meningen sin og ikke konfliktsky. Det er fordeler og ulemper med begge deler, men for muslimske "macho"-menn fungerer ikke overprating og ihjelforståelse av alt, all snakk om "jeg føler at", "jeg tenker at". Mange av dem trenger klar tale for å holde seg på matta. Derfor får de mer respekt for kvinner som faktisk sier fra og kan hisse seg opp, enn dem som smiler og gjør alt for å unngå konflikt. Anonymkode: 4245c...97a Så interessant. Jeg føler meg veldig unorsk pga mitt temperament, her i Norge snakker folk om diagnoser med en gang man blir sint. Jeg kan kjefte og diskutere med mannen min (som ikke er norsk), men gjør jeg det samme med andre folk, så skyr de unna. Nordmenn tåler ikke at man hever stemmen. Merkelig nok så er de mer tolerante overfor at folk sier i fra i mannen sitt land, så jeg har flere venner der enn i Norge. Anonymkode: b5de0...19d 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #12 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kanskje spørsmålet er, Blir muslimer eller menn generelt behandlet med mer respekt av østeuropeiske kvinner enn vest-europeiske? Anonymkode: 2831d...84e Ja. Anonymkode: 4ff47...d1d
Isambard Skrevet 17. september 2022 #13 Skrevet 17. september 2022 Jeg kjenner i alle fall ett veldig harmonisk par med norsk kvinne og tyrkisk mann, så man bør ikke legge så mye vekt på ett eksempel. Jeg har jobbet en del i flere østeuropeiske land, og vil påstå to ting: 1. De er mer tradisjonelle, og sånn sett mer lik tyrkere. 2. De er mer rasistiske. Lite politisk korrekthet, for å si det mildt. 1. Betyr at kulturkollisjonen blir mindre. 2. Betyr at familien kanskje ikke ville akseptert en fremmedkulturell. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå