Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #61 Skrevet 28. november 2005 Jeg holder fortsatt med bruden jeg. Overpyntet er like ukorrekt som dype utrigninger og bar rygg. ← Rart da, at i to av de tre meget tradisjonelle, seriøst og grundig planlagte bryllupene jeg har vært i i år, har forlover hatt på seg hva jeg vil kalle gallakjole i grønn eller blå sateng, flere av gjestene har vært liknende kledt. Det er virkelig INGEN som har reagert på dette. Jeg er enig i at man ikke skal prøve å overgå bruden, men atter en gang; det er da ingen tvil om at brudeparet er hovedpersonene. Jeg ville personlig blitt mer skuffet om folk møtte i olabukse eller jobbaktige drakter enn om de virkelig pyntet seg. Noen tar seg forøvrig bedre ut enn andre hva de nå enn måtte iføre seg (jeg kjenner ei som stråler selv i fk-dress...). (og så får vi håpe dette er en tulletråd. personlig tror jeg det)
Gjest Hippopotamus Skrevet 28. november 2005 #62 Skrevet 28. november 2005 Jeg holder fortsatt med bruden jeg. Overpyntet er like ukorrekt som dype utrigninger og bar rygg. ← Hva var det egentlig som var galt med det antrekket som ble beskrevet her? At kjolen var svært pen? At den var ny? At den sto i stil med øynene hennes? At den var i silke? Eller i chiffon? At hun hadde fått satt opp håret? Eller var sminket? Eller rett og slett det at hun var for pen i utgangspunktet? Kunne jeg, som er mindre pen, gått i bryllup med en tilsvarende kjole, siden jeg uansett ikke ville blitt oppsiktsvekkende vakker? Er det sånn at stygge mennesker kan få lov til å ha pene kjoler, mens vakre mennesker må ha kjedelige kjoler de ikke kler slik at de ikke blir for pene? Ikke lett å være gjest i bryllup, nei...
Gjest gjest1 Skrevet 28. november 2005 #63 Skrevet 28. november 2005 (og så får vi håpe dette er en tulletråd. personlig tror jeg det) ← Jeg synes trådstarters innlegg virker ærlig, og jeg er ikke overrasket over at noe slikt kan skje. Hvis det er tull får det ikke hjelpe, dette har uansett vært en interessant tråd!
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #64 Skrevet 28. november 2005 Jeg synes trådstarters innlegg virker ærlig, og jeg er ikke overrasket over at noe slikt kan skje. Hvis det er tull får det ikke hjelpe, dette har uansett vært en interessant tråd! ← Ja, enig i det:-)
iss Skrevet 28. november 2005 #65 Skrevet 28. november 2005 Vet ikke helt hva jeg skal si jeg da!! Det er bare en ting man ikke gjør! Å utvise en gjest, samme om hun har lyseblå chiffong kjole eller ikke!!!
kitekatt Skrevet 28. november 2005 #66 Skrevet 28. november 2005 Herregud så smålig! tenk å være så sjalu???? og OM jeg hadde vært det, hadde jeg ALDRI vist det! Vitner bare om dårlig selvfølelse, egoisme, smålighet og hele greia er temmelig patetisk, spør du meg!!! Noen bør sette henne på plass! selv om man er brud er det ikke dermed sagt at man får oppføre seg som en forbanna diktator! Ble sinna når jeg leste dette her.
Gjest vb Skrevet 28. november 2005 #67 Skrevet 28. november 2005 Enda en som har sett for mye "såper" på tv. Denne scenen har jeg sett på en film vi leide. Mange år siden. Det er bare i "såper" bruden blir hysterisk på film. At dere gidder å engasjere dere.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #68 Skrevet 28. november 2005 He, he - hørte historien for en liten uke siden fortalt av ei venninne av en gjest i bryllupet. Håpløse greier : )
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2005 #69 Skrevet 28. november 2005 Godt å se at folk her på "de gærne bruders spalte" faktisk tar min venninnes parti - på brudens hjemsted er også sympatien rettet mot henne. Hun er derimot veldig lei seg for at historien i det hele tatt kom ut. Måtte bare skriv igjen for jeg synes en av e som svarte hadde et godt poeng; er det fritt frem for "stygge" jenter med pene kjoler, mens pene jenter må kompansere med mindre pene kjoler? Min kjole den dagen var like pyntet som min venninnes vil jeg påstå - poenget er at jeg ikke er i nærheten av å være så pen som henne (og det er bare kjæresten min som er uenig i det )
Væren Skrevet 28. november 2005 #70 Skrevet 28. november 2005 Hvis dette er sant, så er det jo helt utrolig!!!
Montezuma Skrevet 29. november 2005 #71 Skrevet 29. november 2005 Synes det er fryktelig trist at klær og utseende skal få bli hovedsaken i et bryllup....... har man glemt hva det egentlig handler om? Min egen bryllupsdag var en flott feiring sammen med alle vi er glade i, og IKKE en konkurranse om å være penest.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. november 2005 #72 Skrevet 29. november 2005 Da jeg giftet meg kom min desidert peneste venninne i en lårkort, ermeløs sølvkjole som fikk en del av gjestene til å måpe (les: mennene gjorde store øyne på den litt fårete måten og konene deres snurpet munnen tilsvarende). Og vet du hva, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre. Jeg registrerte kjerringene som tisket, hvisket og hevet øyenbrynene "på vegne av bruden" og kunne ikke annet enn å le - av dem, ikke venninnen i den korte kjolen. Kanskje ikke den mest passende kjolen, men den var henne. Jeg hadde da virkelig andre ting å være opptatt av den dagen.
Cola;) Skrevet 29. november 2005 #73 Skrevet 29. november 2005 Dette var jo helt villt!!! Skjønner godt at hun ikke gikk tilbake til bryllupet etter den episoden. Synes virkelig at bruden var i overkant hysterisk her, ja. I kirken er det ingen som uansett får mer oppmerksomhet enn bruden. Siden hun tydeligvis hadde et problem med venninnens antrekk, så måtte det da vært bedre om faren hadde tatt det opp med venninnen mellom vielsen og festen, og ikke lage sånt oppstyr i kirken.
Gjest Minnie i.i Skrevet 29. november 2005 #74 Skrevet 29. november 2005 Da jeg giftet meg for 5 mnd siden, hadde min forlover fått sydd seg en blodrød prinsessekjole, og hun så nydelig ut. og jeg var glad på hennes vegne, at hun hadde på noe som hun likte og syntes var pent. Kunne ikke falle meg inn å tenke på om hun var penere enn meg eller ikke. Jeg var jo bruden! Under vielsen enset jeg ikke andre kvinners kjoler, jeg var mest opptatt av mannen min jeg! Men... vi er jo alle forskjellige, men denne slags oppførsel vekker ingen sympati hos meg. Hysteri og egoisme!
Caramba Skrevet 29. november 2005 #75 Skrevet 29. november 2005 (endret) Er et bryllup en skjønnhetskonkurranse eller er det en dag for å feire kjærligheten???? Av og til kan man begyne å lure.... Folk som ikke tåler at venninder er vakre i festkjolene sine er noen smålige og usikre personer! Kanskje pene på utsiden i brudekjolene sine, men ikke fullt så pene inni. Hva er det med å være "høy på seg selv" når man gifter seg? Bør man ikke heller være høy på kjærligheten og ikke på at man har på seg en fin kjole? Endret 29. november 2005 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #76 Skrevet 29. november 2005 Jeg lurer nå på hvordan bruden har håndtert dette i ettertid jeg da....
Gjest Hippopotamus Skrevet 29. november 2005 #77 Skrevet 29. november 2005 Jeg lurer nå på hvordan bruden har håndtert dette i ettertid jeg da.... ← Det lurer jeg også på. Synes det er på sin plass med en helt uforbeholden unnskyldning her. Og jeg synes ikke den kan vente til etter bryllupsreisa. Med mindre de krysser Sahara med kamel-karavane, så har de nok både telefon og internett på stedet.
miaen Skrevet 29. november 2005 #78 Skrevet 29. november 2005 E mildt sagt sjokkert, og e det virkelig sant ? Bruden må jo føle seg kjempe dum !! Syntes det var kjekt at folk pyntet seg i bryllupet vårt. I et bryllup har jo en anledning til det. Synes det e kjekt selv jeg å pynte seg ekstra i slike anledninger. E jo en fest dag, og da kan en jo være fest kledd til ære for brudeparet som gifter seg... Nei, dette e den sprøeste historien eg har hørt på lenge..... den e sann sant ?
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2005 #79 Skrevet 29. november 2005 Jeg lurer nå på hvordan bruden har håndtert dette i ettertid jeg da.... ← Det lurer jeg også på. Og jeg lurer på hva hun tenkte på festen etterpå da venninnen ikke kom tilbake...Hun ødela jo dagen for seg selv mener jeg. Tenk å huske tilbake på bryllupsdagen sin som den dagen hun mistet en venninne fordi hun syntes hun var for fin...
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #80 Skrevet 30. november 2005 Tror bruden må ha følt seg som "the girl next door" lenge overfor denne pene venninnen. I så fall burde hun vel ha forutsett at venninnen ville stråle også i bryllupet. Det ligger vel noe i det at brudgommen også hadde hatt et godt øye til henne. Hun var tydeligvis også overbevist om at den pene kom i siste øyeblikk med vilje. Fri og bevare meg for slike overspente bruder! Hvis man har så liten selvtillit som denne bruden tydeligvis må ha, bør man vel ikke invitere til stort bryllup, kanskje? Jeg ville blitt både glad og rørt over at en gjest hadde gjort seg flid med utseende og antrekk, pen eller ikke pen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå