Gå til innhold

Utvist fra bryllupet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette er jo helt sykt. Aldri i verden om jeg hadde gjort noe slikt. Denne bruden har nok ødelagt ett vennskap - kanksje for godt. Og ikke bare mellom seg og denne damen i lyseblå kjole, men med hele venninnegjengen.

Stakkrs den pappaen der da. Det kunne ikke være morsomt å gå med en slik beskjed.

Jeg hadde heller ikke dratt hjem og skiftet og kommet tilbake. Det får være måte på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns bruden oppførte seg meget drøyt her ja. Hadde jeg vært gjesten som ble forvist fra kirken så hadde jeg ALDRI satt mine ben på bryllupsfesten, det er helt sikkert.

Jeg er helt sjokkert. :overrasket:

Skrevet

En virkeilig hysterisk reaksjon fra bruden! Så hysterisk at jeg nesten har vanskelig for å tro på den... sende hjem en av venninnene sine fordi hun er for pen....:klø:

Håper for brudens skyld at det ligger mer bak, at det ikke kun var at hun så så flott ut og kom litt seint...

Bruden er alltid midtpunktet i et bryllup (jada, det er en brudgom også, men det er nå slik at bruden ofte blir blikkfanget...), uansett hvor flotte resten av gjestene måtte være!

Skrevet
Man viser ikke noen fra bryllupet, fordi de kler seg for fint. Klærne kan være så feil de vil, men man gjør bare ikke noe slikt.

Jeg er enig i at bortvising er for drøyt. Men hun ble ikke bortvist. Hun ble bedt om å endre på sitt antrekk!

I mitt bryllup for flere år siden dukket en av de mer uerfarene pikene opp i en kjole som absolutt ikke passet anledningen. Hun ble tatt til side av en av de andre gjesten og gitt et sjal for å dekke til litt mer en den minimale kjolen hennes gjorde i utgangspunktet. Jeg som brud var så høy på meg selv og hele dagen at jeg fikk ikke med meg dette en gang. Og har bare sette det på bilder siden.

Men jeg syntes faktisk det var like greit at noen tok afære på denne stakkars pikens veien. Det ble viskest å tisket i korkene om hvor upassende hennes kjole var. Ikke noe gøy for henne det heller.

Skrevet
Jeg er enig i at bortvising er for drøyt. Men hun ble ikke bortvist. Hun ble bedt om å endre på sitt antrekk!

I mitt bryllup for flere år siden dukket en av de mer uerfarene pikene opp i en kjole som absolutt ikke passet anledningen. Hun ble tatt til side av en av de andre gjesten og gitt et sjal for å dekke til litt mer en den minimale kjolen hennes gjorde i utgangspunktet. Jeg som brud var så høy på meg selv og hele dagen at jeg fikk ikke med meg dette en gang. Og har bare sette det på bilder siden.

Men jeg syntes faktisk det var like greit  at noen tok afære på denne stakkars pikens veien. Det ble viskest å tisket i korkene om hvor upassende hennes kjole var. Ikke noe gøy for henne det heller.

Jeg tror de aller fleste ville følt det som en bortvisning - og hva var alternativet? Å komme tilbake??? Hadde jeg aldri gjort, såpass stolthet håper jeg virkelig de aller fleste har! :overrasket:

Skrevet

I de fleste bryllup jeg har vært i har det vært lang vei fra kirken til hjemsted/hotell hvor jeg har hatt klær og sminke. Skulle jeg endret på antrekket ville det si at jeg ikke kom til å rekke vielsen. Å tilby noen et sjal for å dekke seg til litt synes jeg er en grei løsning, noe avhengig av hvor nøye man tar sånt. Men jeg synes det er veldig synd om bruden henger seg så opp i det på vei inn i kirka - hun burde strengt tatt være opptatt av andre ting.

Skrevet

Dette var virkelig drøyt.. Og jeg hadde aldri kommet tilbake igjen..

Skrevet

Jeg synes VIELSEN er den viktigeste greia den dagen, ikke festen etterpå; da ville jo venninnen gått glipp av selve poenget med dagen da!

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Nå får jeg sikkert litt pepper, men er denne damen litt lik mange av brudene her inne så er jeg ikke så overasket.

Det er nesten et slags hysteri at man skal være midtpunket, få all oppmerksomheten, være den vakkreste. Det er jo så mye snakk og se ut om en prinsesse.

At hun faktisk tar skrittet ut og kaster ut noen er jo galskap, men jeg er farlig redd for at hun gjør det mange bruder har hatt lyst til og gjøre.Jeg har vært i en del bryllup og i noen av de har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan ha den og den fargen etc.

Man har da aldri hørt om menn som står og diskuteterer hvem som har den finest3e dressen eller brudegommen er fornærmet for at en eller annen gjest har finere dress enn han.

Brudeparet får jo masse oppmerksomhet uansett. ALLE talen er om de, alle gjestene har kommet for DERES skyld - er ikke det bra nok?

Skrevet
At hun faktisk tar skrittet ut og kaster ut noen er jo galskap, men jeg er farlig redd for at hun gjør det mange bruder har hatt lyst til og gjøre.

Hva? Nei, det kan vel ikke være tilfelle? Jeg har en venninne og 2 søstre som virkelig er billedskjønne og min eneste tanke ang. deres utseende på bryllupsdagen var hvor utrolig flotte de var og at det var gøy å se. Alle 3 var nok penere enn meg på dagen, men det var ikke noe jeg ofret en tanke.

Det denne bruden gjorde er bare utrolig frekt ogpå grensen til at jeg begynner å lure om hun ikke er riktig vel bevart.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Nå vet jeg ikke om KG representerer den gjennomsnittlige brud men mange av brudene her inne er veldig opptatt av

at man skal være midtpunket, få all oppmerksomheten, være den vakkreste. Det er jo så mye snakk og se ut om en prinsesse.

Man har da aldri hørt om menn som står og diskuteterer hvem som har den fineste dressen eller brudegommen er fornærmet for at en eller annen gjest har finere dress enn han.

Brudeparet får jo masse oppmerksomhet uansett. ALLE talen er om de, alle gjestene har kommet for DERES skyld - er ikke det bra nok?

Skrevet

Kunne aldri falle meg inn å gjøre noe sånt!!! Helt utrolig!

Etter vårt bryllup snakket jeg og mannen min om hvor flotte og pyntet alle var, og vi syntes det var utrolig koselig at de gjorde litt ekstra ut av seg selv på vår bryllupsdag. Brudeparet er da midtpunktet uasett om gjestene har en flottere kjole!! Er måte på hvor selvsentrert man skal være!

Og sånn jeg skjønte det fra trådstarter, så hadde hun ikke på seg en uanstendig kjole! Den var bare litt for fin for brudens selvbilde..

Skrevet
Venninnen min hadde kjøpt seg en ny kjole for anledningen - Oscargallaen verdig i lyseblå silke og chiffon, og lys og blåøyd som hun er var hun et syn i salongen.

Jeg holder fortsatt med bruden jeg. Overpyntet er like ukorrekt som dype utrigninger og bar rygg.

Skrevet

Jeg ble sjokkert over brudens oppførsel her. Jeg trodde bryllupe handlet om kjærlighet, ikke om kjoler.

Det er brudens ansvar å sjekke at hun godtar de andres kjoler før vielsen, hvis hun er så var på dette.

Skrevet
Dette er det store samtaleemnet på hjemstedet mitt for tiden...

Vi er fire venninner som har holdt sammen siden barneskolen, og forleden helg skulle den første i gjengen gifte seg (min tur kommer til sommeren - jippi!).

Bruden valgte den hun har kjent aller lengst og aller best av oss som forlover, men vi andre to var også godt involvert i planleggingen og utdrikkingslaget. Særlig hun dette handler om som er svært kreativ og derfor stod både for invitasjoner, bordkort med mer.

Denne kreative venninnen min er en superskjønnhet (og det er det flere enn jeg som synes - har fått modelltilbud i yngre dager og var alltid den av oss fire guttene forelsket seg i først : ) En kjempesnill jente som er min aller beste venninne og naturlige forlover til sommeren.

Bryllupsdagen hadde vi to bestilt time for å sette opp håret, og hadde det veldig morsomt sammen på salongen. Venninnen min hadde kjøpt seg en ny kjole for anledningen - Oscargallaen verdig i lyseblå silke og chiffon, og lys og blåøyd som hun er var hun et syn i salongen. Vi var veldig fornøyde begge to faktisk. Jeg hadde også min fineste kjole på i en stil slik jeg visste også andre gjester i bryllupet på min alder ville stille i.

Guttene våre skulle ta en øl sammen mens vi pyntet oss, og pga misforståelser kom de alt for sent for å hente oss. Da vi ankom kirken var det bare 5 minutter igjen til vielsen, og bruden hadde allerede kommet. Vi pilte forbi henne og ønsket henne lykke til og holdt tommelen opp som en oppmuntring før vi snek oss ned på en av de bakerste benkradene og håpet at så få som mulig så at vi kom så sent.

Minuttene gikk, og ingen klokker ringte. Folk begynte å snu seg rundt, kikke på klokken og lurte. Var bruden forsinket? Vi viste jo at hun stod der, så vi antok at det var oppstått et lite problem.

Så kommer brudens far bort til oss. Vi kjenner ham godt for det er ikke få overnattinger, middager etc. vi har hatt i huset der. Brudens foreldre er veldig gjestfrie og har alltid hatt dørene åpne for oss.

Så kommer det utrolige. Forlegen forteller han at bruden nekter å starte vielsen før min venninne som jeg nettopp har vært i salongen sammen med drar hjem og skifter og toner seg ned litt. Vi og guttene ser bare måpende på ham, og tror han bare tuller med oss. Så sier han at dette er en spesiell dag, og at bruden nok har nerver og er litt irrasjonell. Hun føler min venninne prøver å stjele showet med å ankomme sent og i en slik kjole. Min kjole var derimot ikke noe tema... : (

Kjæresten til venninnen min blir rasende på sin kjæres vegne, tar armen hennes og leier henne ut av kirken øyeblikkelig. Selv er jeg helt paff og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller tro. Min kjære og jeg blir sittende, og etter en stund høres orgelmusikk og bruden kommer sammen med sin far og vielsen starter.

Min venninne dukket ikke opp på festen etterpå, og tok heller ikke telefonen. Fra min tredje venninne som var forlover ble jeg bedt om å ikke gjøre dette til noe tema nå - vi kunne heller snakke mer senere.

Det har nå i etterkant kommet frem at bruden følte vår venninne satte henne i skyggen og ikke tillot henne å være prinsessen denne dagen. Jeg kjenner henne godt  (og trodde brden også gjorde det) og vet hun aldri ville ha tenkt i disse baner. Det var mange gjester der i flotte kjoler, men kanskje ikke like pen... Min venninne er knust over å ha "ødelagt" bryllupet, jeg er rasende på bruden for å behandle noen på denne måten. Vi har dessverre ikke fått snakket sammen fordi de er på en lengre bryllupsreise.

Dette er det sprøeste jeg har opplevd, og på hjemstedet mitt hvor bryllupet stod (bor der heldig vis ikke akkurat nå) sladres det i det vide og brede om historien som selvsagt lekket ut. Hørte også rykter om at brudgommen har hatt et godt øye til venninnen som forårsaket alt oppsytret før han ble sammen med bruden - kanskje det er noe i det og at bruden er sjalu?

Er ikke i humør til å planlegge eget bryllup for tiden nei slik som ting har blitt : (

En regel sier: du skal ike pynte deg så du overgår bruden.....Nokom det. Aner ike hvordan hun så ut,men..........................Uansett ingenting unnskylder bruden.

For en uanstendig oppførsel.

For en tafatt far, som går og gjør slikt for sin datter. Han skulle ha gått inn og sagt at: skjønnheten har forlatt lokalet. Så kune bruden ha springe tilbake og drite seg ut for bygda.

Byllupsnerver er ingen unnskyldning for dette.

Kødder du nå? jeg har nemlig sett samme scene i en film og kjente igjen historien,men husker ikke navnet på filmen.

Skrevet
Jeg er enig i at det er altfor drøyt å utvise noen fra et bryllup, men jeg synes likevel det er på sin plass å minne på at det faktisk ER slik at man ikke skal overstråle bruden!!

Det er tross alt brudens dag, og har hun mindreverdighetskomplekser, er det jeg som bør sørge for at de ikke kommer til overflaten på akkurat denne dagen. Synes jeg.

Brudens dag? Er det ikke brudeparets dag?? Synes jeg ser brudgommen stå å bære seg for at en av gjestene har for fin dress i forhold til ham.

Man skal ikke overstråle bruden - vel, noen ER faktisk bedre utstyrt fra naturens side enn andre. Både utseendemessig og stilmessig. Så det er ikke rart at det kommer noen som er skjønnheten selv i bryllupet, vi vet jo ikke om bruden var i utgangspunktet en skjønnhet selv eller om hun ikke er så heldig stilt.

For en gangs skyld er jeg faktisk veldig enig med det Frysepulver skriver ;)

Skrevet

Ja nå skjønner jeg endelig hvorfor jeg aldri blir inivitert i brylluper :hoho:

Skrevet
Jeg holder fortsatt med bruden jeg. Overpyntet er like ukorrekt som dype utrigninger og bar rygg.

Det er jo bryllup! Det er snart eneste anledningen vi har til å pynte oss i dette over-casual samfunnet vårt!

Og hvordan kunne denne venninnen overskygge bruden, når venninnen satt i kjerka, på en benk, sammen med andre, mens bruda ville stått oppe ved alteret? Ved å gjøre som hun gjorde, fikk bruda oppmerksomhet, ja, men antakelig ikke den hun ønsket.

Hun kunne heller bedt faren om å ta den samtalen ETTER vielsen (siden hun nå hadde bestemt seg for å være så smålig), slik at venninnen slapp å føle seg like ydmyket som hun nok gjorde ved å være den som fikk skylden for at bruda ikke kom ned midtgangen til angitt tid.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Kødder du nå?

Viu kan jo håpe på at det er en tulletråd.

Skrevet (endret)

Håper bruden skammer seg over oppførselen sin nå i ettertid. Det mener jeg virkelig, for det finnes ingen unnskyldning for å oppføre seg så idiotisk.

Hun klarte ihvertfall å bli midtpunktet, ved å være tåpelig.

Endret av Rosin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...