Gå til innhold

Utvist fra bryllupet!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Synes faktisk at det var litt furtent av venninnnen og ikke bare si, "ok, hun er brud, det er hennes dag, hun er nervøs, jeg bytter kjole og kommer tilbake"

joda, trådstarter har tatt parti, ingen tvil om det - men likevel...

Jeg tenker hysterisk brud jeg...

Jeg har venninner som er penere enn meg, og som jeg vet vil SKINNE den dagen jeg evt gifter meg. Men å skulle bestemme hva de skal ha på seg av den grunn er i overkant drøyt! :overrasket:

Har spesielt en venninne, M, som har en imponerende hårmanke, hun er sånn som snakker MAAAAASSE med han du på forhånd har sagt fra at er "din" og kan i det hele tatt gjøre ganske på trynet ting - og hun overpynter seg, går i lårkort på 17. mai og ELSKER å få oppmerksomhet for utseendet sitt. Men å kreve at hun stiller i en grå kjole og usminket fordi JEG føler meg mindre pen enn hun - det ville jeg aldri gjort!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sitter med en litt annen følelse her ..... husk at hun som skriver her på en måte har tatt parti... Noen bryllupsgjester kjenner faktisk ikke sin besøkelses tid hva angår antrekk. En skal aldri kle seg i noe som kan komme på kanten av å konkurere med bruden! Og jeg sitter å lurer på om den lyseblå kjolenkanskje var i overkant fin...

Synes faktisk at det var litt furtent av venninnnen og ikke bare si, "ok, hun er brud, det er hennes dag, hun er nervøs, jeg bytter kjole og kommer tilbake"

Jeg var i et interesant bryllup i sommer. Her var brudgomen en del eledre enn bruden. Dermed var han siste av gutta som giftet seg, og hun den første av jentene som gikk opp kirkegulvet. Det var lett å se at mange av jentene på hennes side aldri hadde vært i bryllup før. Der var det mange "feil" i antrekken på venstre side av kirkegulvet.

Vel, jeg vet ikke om denne historien er sann, men jeg har da selv vært i bryllup hvor flere av gjestene, også forlover og søsken, har vært kledd i "gallakjole", og bruden ikke nødvendigvis har sett ut som Miss Vestfjorden. Det har likevel ikke vært noen tvil om at det er bruden som har hovedfokuset denne dagen - og selv om noen bærer klærne sine penere enn andre skal det litt til å konkurrere ut bruden. Selvsagt - hvis noen virkelig påkaller oppmerksomhet ved å ha på hvit ballkjole eller noe knallrødt og kort er jeg enig i at det er smakløst. Men å hive ut gjester som er blant ens nærmeste venner? Da er man kanskje ikke så nære venner likvel, i hvert fall.

Skrevet
Det er det verste jeg har hørt på lenge!!!

Bruden burde hatt en tupp bak. Et ordentlig stort spark, alternativt en ørefik. Snakk om hysteri. Skjønner godt det var et sjokk!

Det går ikke an å oppføre seg slik, selv om du er bruden.

Skriver under.

Jeg blir helt sjokkert! Uansett hvor feil folk kler seg i vårt bryllup så ville det ALDRI falle meg inn å sende noen hjem for å skifte. Det får da være måte på!!

Det får være måte på hysterisk brud.

Fra mitt ståsted så er alle mine venninner penere enn meg, men de kan da få komme hvor lekkert pyntet de vil på min bryllupsdag for det! Ingen vil vel likevel tvile på hvem det er som skal gifte seg, og jeg vil likevel være fin nok. Synes det er hårreisende at noen kan finne på å gjøre sånt, jeg.

Jeg hadde aldri mer snakket med min venninne om jeg hadde blitt bedt om å reise hjem og skifte antrekk iallfall.

Skriver under på Frysepulver sitt innlegg.

Skrevet

Syns synd på pappa'n til brura eg, tenk så pinleg å måtte gå og sei noko slikt! Pappa'n min hadde nekta, han hadde sagt eg fekk ordne det sjøl om eg skulle vær så jævla smålig...

Skrevet

Og forresten; synes IKKE det var "furtent" gjort av venninnen å ikke komme tilbake til bryllupet.

Skrevet
Jeg sitter med en litt annen følelse her ..... husk at hun som skriver her på en måte har tatt parti... Noen bryllupsgjester kjenner faktisk ikke sin besøkelses tid hva angår antrekk. En skal aldri kle seg i noe som kan komme på kanten av å konkurere med bruden! Og jeg sitter å lurer på om den lyseblå kjolenkanskje var i overkant fin...

Virkelig? Furtent? Eh.... Skulle likt å se den gjesten i øynene som klarte å svelge denne beskjeden med et smil og styrte avsted for å skifte... Ærlig talt! Her er det bare en ting å si: Bruden må ha vært totalt oppslukt av sitt eget ego. Og høyst sannsynlig har hun ødelagt et vennskap for en god stund framover. Tabbe.

Skrevet
Syns synd på pappa'n til brura eg, tenk så pinleg å måtte gå og sei noko slikt! Pappa'n min hadde nekta, han hadde sagt eg fekk ordne det sjøl om eg skulle vær så jævla smålig...

:Nikke: Pappa hadde bedt meg se til helvete å skjerpe meg og dratt meg oppover det kirkefulvet fortere enne jeg kunne sagt "kjole"

Skrevet
:Nikke: Pappa hadde bedt meg se til helvete å skjerpe meg og dratt meg oppover det kirkefulvet fortere enne jeg kunne sagt "kjole"

:ler: Pappa hadde nok sagt at det fikk være måte på tull til meg. Også hadde han bedt meg om å komme meg inn å gifte meg istedenfor å være så egoistisk og smålig. ;)

Skrevet

Og min far hadde nok sagt at er du så barnslig så er du nok ikke gammel nok til å gifte deg. Kom igjen vi reiser hjem :ler:

Skrevet
:hakeslepp: Oh my god!! Kan tenke meg (eller håper) bruden føler seg dum i ettertid!!!
Skrevet
Og min far hadde nok sagt at er du så barnslig så er du nok ikke gammel nok til å gifte deg. Kom igjen vi reiser hjem :ler:

:hoho:

Skrevet

Ha ha det tror jeg min far hadde sagt og.

Skrevet

Synes dette vitner om utrolig dårlig selvbilde hos bruden jeg.. Synes nesten synd på henne, hun kan umulig ha fått den bryllupsdagen hun sikkert hadde drømt om etter noe sånt. Tenk å tenke tilbake på dagen som skal være den beste i ditt liv, ogtenke på at den dagen mistet du en av dine beste venninner!!

Men at brudgommen hadde hatt et lite øye til venninnen, er sikkert et tema som har tæret på bruden over lengre tid, ikke bare denne dagen...

Skrevet
:overrasket: Høres ut som en scene fra en Hollywood-film. Lurer på hva brudgommen synes om kona si? Angrer han, tro?
Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet

Fælt at ikke brudens nærmeste snakket henne til fornuft eller irettesatte henne.

Til trådstarter:

HVA er det bygdesnakket dreier seg om? Synes de bruden har gjort noe galt, eller mener de at venninnen "har syndet" mot de hellige "giftereglene"?

Skrevet

Jeg var i et interesant bryllup i sommer. Her var brudgomen en del eledre enn bruden. Dermed var han siste av gutta som giftet seg, og hun den første av jentene som gikk opp kirkegulvet. Det var lett å se at mange av jentene på hennes side aldri hadde vært i bryllup før. Der var det mange "feil" i antrekken på venstre side av kirkegulvet.

Jeg hadde aldri satt mine fot i det bryllupet igjen, etter å ha fått en slik melding. Da får det være så furtent det bare vil, men ikke søren om jeg hadde vist meg der igjen.

Man viser ikke noen fra bryllupet, fordi de kler seg for fint. Klærne kan være så feil de vil, men man gjør bare ikke noe slikt.

Jeg lurer virkelig på om du ville vært så rolig, at du hadde gått stille der i fra for å bytte klær, for så å kommet tilbake med et smil om munnen som om ingenting hadde hendt. Jeg tviler faktisk på at de fleste hadde klart noe slikt, for jeg tror de fleste hadde blitt regelrett sjokkert og flau. Og ville sikkert ikke vist seg i det bryllupet igjen.

Skrevet

Jeg er enig i at det er altfor drøyt å utvise noen fra et bryllup, men jeg synes likevel det er på sin plass å minne på at det faktisk ER slik at man ikke skal overstråle bruden!!

Med mindre jeg var invitert i et gallabryllup, ville jeg aldri gått og fått att opp håret, blitt sminket etc. Jeg var i et bryllup en gang for mange år siden, hvor jeg fikk litt dårlige vibber fra bruden fordi jeg hadde pyntet meg kanskje litt for fint. Jeg lærte av det.

Det er tross alt brudens dag, og har hun mindreverdighetskomplekser, er det jeg som bør sørge for at de ikke kommer til overflaten på akkurat denne dagen. Synes jeg.

Skrevet

:hoho:

Skrevet
Jeg er enig i at det er altfor drøyt å utvise noen fra et bryllup, men jeg synes likevel det er på sin plass å minne på at det faktisk ER slik at man ikke skal overstråle bruden!!

Med mindre jeg var invitert i et gallabryllup, ville jeg aldri gått og fått att opp håret, blitt sminket etc. Jeg var i et bryllup en gang for mange år siden, hvor jeg fikk litt dårlige vibber fra bruden fordi jeg hadde pyntet meg kanskje litt for fint. Jeg lærte av det.

Det er tross alt brudens dag, og har hun mindreverdighetskomplekser, er det jeg som bør sørge for at de ikke kommer til overflaten på akkurat denne dagen. Synes jeg.

Det er da moro for de som er invitert i bryllup å pynte seg ordentlig og f eks få satt opp håret, gjestene er da ikke statister heller! Overstråle bruden, hva menes egentlig med det? Alle vet da hvem bruden er, hun vil da få mest oppmerksomhet uansett hva de andre har på seg eller hvoran frisyre de har! Så lenge gjestene ikke kommer i brudekjole, da.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Nå får jeg sikkert litt pepper, men er denne damen litt lik mange av brudene her inne så er jeg ikke så overasket.

Det er nesten et slags hysteri at man skal være midtpunket, få all oppmerksomheten, være den vakkreste. Det er jo så mye snakk og se ut om en prinsesse.

At hun faktisk tar skrittet ut og kaster ut noen er jo galskap, men jeg er farlig redd for at hun gjør det mange bruder har hatt lyst til og gjøre.

Jeg har vært i en del bryllup og i noen av de har jeg fått beskjed om at jeg ikke kan ha den og den fargen etc.

Man har da aldri hørt om menn som står og diskuteterer hvem som har den finest3e dressen eller brudegommen er fornærmet for at en eller annen gjest har finere dress enn han.

Brudeparet får jo masse oppmerksomhet uansett. ALLE talen er om de, alle gjestene har kommet for DERES skyld - er ikke det bra nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...