Gå til innhold

Utvist fra bryllupet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det store samtaleemnet på hjemstedet mitt for tiden...

Vi er fire venninner som har holdt sammen siden barneskolen, og forleden helg skulle den første i gjengen gifte seg (min tur kommer til sommeren - jippi!).

Bruden valgte den hun har kjent aller lengst og aller best av oss som forlover, men vi andre to var også godt involvert i planleggingen og utdrikkingslaget. Særlig hun dette handler om som er svært kreativ og derfor stod både for invitasjoner, bordkort med mer.

Denne kreative venninnen min er en superskjønnhet (og det er det flere enn jeg som synes - har fått modelltilbud i yngre dager og var alltid den av oss fire guttene forelsket seg i først : ) En kjempesnill jente som er min aller beste venninne og naturlige forlover til sommeren.

Bryllupsdagen hadde vi to bestilt time for å sette opp håret, og hadde det veldig morsomt sammen på salongen. Venninnen min hadde kjøpt seg en ny kjole for anledningen - Oscargallaen verdig i lyseblå silke og chiffon, og lys og blåøyd som hun er var hun et syn i salongen. Vi var veldig fornøyde begge to faktisk. Jeg hadde også min fineste kjole på i en stil slik jeg visste også andre gjester i bryllupet på min alder ville stille i.

Guttene våre skulle ta en øl sammen mens vi pyntet oss, og pga misforståelser kom de alt for sent for å hente oss. Da vi ankom kirken var det bare 5 minutter igjen til vielsen, og bruden hadde allerede kommet. Vi pilte forbi henne og ønsket henne lykke til og holdt tommelen opp som en oppmuntring før vi snek oss ned på en av de bakerste benkradene og håpet at så få som mulig så at vi kom så sent.

Minuttene gikk, og ingen klokker ringte. Folk begynte å snu seg rundt, kikke på klokken og lurte. Var bruden forsinket? Vi viste jo at hun stod der, så vi antok at det var oppstått et lite problem.

Så kommer brudens far bort til oss. Vi kjenner ham godt for det er ikke få overnattinger, middager etc. vi har hatt i huset der. Brudens foreldre er veldig gjestfrie og har alltid hatt dørene åpne for oss.

Så kommer det utrolige. Forlegen forteller han at bruden nekter å starte vielsen før min venninne som jeg nettopp har vært i salongen sammen med drar hjem og skifter og toner seg ned litt. Vi og guttene ser bare måpende på ham, og tror han bare tuller med oss. Så sier han at dette er en spesiell dag, og at bruden nok har nerver og er litt irrasjonell. Hun føler min venninne prøver å stjele showet med å ankomme sent og i en slik kjole. Min kjole var derimot ikke noe tema... : (

Kjæresten til venninnen min blir rasende på sin kjæres vegne, tar armen hennes og leier henne ut av kirken øyeblikkelig. Selv er jeg helt paff og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller tro. Min kjære og jeg blir sittende, og etter en stund høres orgelmusikk og bruden kommer sammen med sin far og vielsen starter.

Min venninne dukket ikke opp på festen etterpå, og tok heller ikke telefonen. Fra min tredje venninne som var forlover ble jeg bedt om å ikke gjøre dette til noe tema nå - vi kunne heller snakke mer senere.

Det har nå i etterkant kommet frem at bruden følte vår venninne satte henne i skyggen og ikke tillot henne å være prinsessen denne dagen. Jeg kjenner henne godt (og trodde brden også gjorde det) og vet hun aldri ville ha tenkt i disse baner. Det var mange gjester der i flotte kjoler, men kanskje ikke like pen... Min venninne er knust over å ha "ødelagt" bryllupet, jeg er rasende på bruden for å behandle noen på denne måten. Vi har dessverre ikke fått snakket sammen fordi de er på en lengre bryllupsreise.

Dette er det sprøeste jeg har opplevd, og på hjemstedet mitt hvor bryllupet stod (bor der heldig vis ikke akkurat nå) sladres det i det vide og brede om historien som selvsagt lekket ut. Hørte også rykter om at brudgommen har hatt et godt øye til venninnen som forårsaket alt oppsytret før han ble sammen med bruden - kanskje det er noe i det og at bruden er sjalu?

Er ikke i humør til å planlegge eget bryllup for tiden nei slik som ting har blitt : (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det verste jeg har hørt på lenge!!!

Bruden burde hatt en tupp bak. Et ordentlig stort spark, alternativt en ørefik. Snakk om hysteri. Skjønner godt det var et sjokk!

Det går ikke an å oppføre seg slik, selv om du er bruden.

Skrevet

Oj, kjipt. :( Bruder kan desverre være irrasjonelle den dagen, men dette var vel ganske drøyt. Håper bruden sier unnskyld når hun kommer hjem.

Catzy

Skrevet
Det er det verste jeg har hørt på lenge!!!

Bruden burde hatt en tupp bak. Et ordentlig stort spark, alternativt en ørefik. Snakk om hysteri. Skjønner godt det var et sjokk!

Det går ikke an å oppføre seg slik, selv om du er bruden.

ENIG

Skrevet

For en hårreisende oppførsel. Selv på sin egen bryllupsdag burde det være mulig å tenke litt mindre egoistisk. Og hun kaller seg deres venninne?

Skrevet

:hakeslepp:

Er det mulig? Ille nok at hun kan tenke sånn, men at hun faktiskk får seg til å sende en venninne hjem????

Nei, nå ble jeg sjokkert!

Skrevet
:hakeslepp:

Er det mulig? Ille nok at hun kan tenke sånn, men at hun faktiskk får seg til å sende en venninne hjem????

Nei, nå ble jeg sjokkert!

Og den som ble sjokkert var meg.... Beklager!

Skrevet

Det må være trist å ha så dårlig selvfølelse og å være så lite generøs. Nå har jeg aldri forstått poenget med å ha en egen "prinsesse-dag", men selv om jeg skjønner at andre synes det er stort og viktig, så tok jo dette skikkelig kaka. Huff.

Skrevet

Jeg hadde aldri mer snakket med bruden, for det er grenser for hvor tåpelig en har lov til å oppføre seg.

Skrevet

Er det mulig??? Eg hadde ikkje sendt nokon heim om dei så var nakne! Det går da ikkje an å oppføre seg slik? Stakkars brura! Ho kan da ikkje vere heilt god!?!??

Skrevet
Jeg hadde aldri mer snakket med bruden, for det er grenser for hvor tåpelig en har lov til å oppføre seg.

Totalt enig.

Skrevet (endret)
:overrasket: Er det mulig!!! :overrasket: Endret av Cupcake
Gjest Tviler'n
Skrevet

Er denne historien virkelig sann?? Bare lurer...

Skrevet

Jeg sitter med en litt annen følelse her ..... husk at hun som skriver her på en måte har tatt parti... Noen bryllupsgjester kjenner faktisk ikke sin besøkelses tid hva angår antrekk. En skal aldri kle seg i noe som kan komme på kanten av å konkurere med bruden! Og jeg sitter å lurer på om den lyseblå kjolenkanskje var i overkant fin...

Synes faktisk at det var litt furtent av venninnnen og ikke bare si, "ok, hun er brud, det er hennes dag, hun er nervøs, jeg bytter kjole og kommer tilbake"

Jeg var i et interesant bryllup i sommer. Her var brudgomen en del eledre enn bruden. Dermed var han siste av gutta som giftet seg, og hun den første av jentene som gikk opp kirkegulvet. Det var lett å se at mange av jentene på hennes side aldri hadde vært i bryllup før. Der var det mange "feil" i antrekken på venstre side av kirkegulvet.

Gjest sjokkert
Skrevet

:tristbla: Dette var trist :tristbla:

Jeg skjønner ikke hvilke følelser bruden har for venninnen, men jeg vil gjette at hun lenge har følt seg underlegen. Slike følelser dukker ikke bare opp helt plutselig!!!

Jeg synes det var trist at det skulle gå ut over det som synes å være en fin venninne som har stilt mye opp for henne. Skjønner at man blir sint på bruden. Håper "den utviste" forstår at dette ikke har noe med henne å gjøre, men at det er et utslag av brudens dårlige selvbilde.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg var i et interesant bryllup i sommer. Her var brudgomen en del eledre enn bruden. Dermed var han siste av gutta som giftet seg, og hun den første av jentene som gikk opp kirkegulvet. Det var lett å se at mange av jentene på hennes side aldri hadde vært i bryllup før. Der var det mange "feil" i antrekken på venstre side av kirkegulvet.

Det er mulig mange kler seg "feil", men man sender da ikke folk hjem. :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...