AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Har kjøpt min første leilighet som jeg overtok for litt over en måned siden. På overtakelsen leste vi av strøm slik at jeg kunne overta strømabonnementet. Siden da har jeg gått å ventet på en strømregning som aldri kom, og det viser seg nå at feil målernummer ble skrevet inn i overtakelsesprotokollen. Fikk panikk og trodde at jeg har levd på dyr ventestrøm, men har sjekket med nettleieselskapet og de har ikke bruker på meg. Har endelig fått byttet over til nytt strømselskap etter mye om og men, men er det da tidligere eier som får strømregningen fra forrige måned? Kanskje dumt spørsmål, men har aldri ordnet med strøm selv. Har bare bodd steder hvor strøm er inkl i leien. Anonymkode: 95763...bb5
Gjest5656 Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 https://elhub.no/ logg inn og sjekk på Min Side hvilken avtale du har. Det skal enten stå pliktstrøm eller strømselskapet du skulle bli overført til. Det er du som skal være eier av målernummeret som leverer strøm til din leilighet. Det er godt mulig at på grunn av feilen dere gjorde så ble ikke forpliktelsen for å betale strøm for leiligheten din overført på deg.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Du har brukt strømmen og det er du som skal betale. Anonymkode: 316bf...010 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Gjest5656 skrev (15 timer siden): https://elhub.no/ logg inn og sjekk på Min Side hvilken avtale du har. Det skal enten stå pliktstrøm eller strømselskapet du skulle bli overført til. Det er du som skal være eier av målernummeret som leverer strøm til din leilighet. Det er godt mulig at på grunn av feilen dere gjorde så ble ikke forpliktelsen for å betale strøm for leiligheten din overført på deg. Ja, var inne og sjekket der for et par dager siden, der stod det ingenting på meg. Anonymkode: 95763...bb5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du har brukt strømmen og det er du som skal betale. Anonymkode: 316bf...010 Mente ikke at jeg ikke skal betale for meg, lurer bare på hvem det er som får regningen Anonymkode: 95763...bb5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mente ikke at jeg ikke skal betale for meg, lurer bare på hvem det er som får regningen Anonymkode: 95763...bb5 Sannsynligvis tidligere eier, da abonnementet fortsatt har stått på ham. Anonymkode: 2e1c8...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå