Gå til innhold

Hvordan klarer dere å gå på dps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for det første veldig mye sosial angst så det å komme seg dit og sitte i venterommet er veldig vanskelig. I tillegg til å snakke med psykologen i seg selv. Sliter også med schizofreni så jeg snakker ofte helt usammenhengende og uforståelig og nå sier psykologen at det går ikke ann at jeg går dit fordi jeg er for dårlig rett og slett. Men skal man bare bli kastet ut til ingenting da eller. Jeg har hatt veldig problemer med å følge med i timene da jeg hallusinerer store deler av timen. Trenger ikke tips til meg, men hva gjør dere andre for å få det til? 

Anonymkode: 84a5b...c98

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har for det første veldig mye sosial angst så det å komme seg dit og sitte i venterommet er veldig vanskelig. I tillegg til å snakke med psykologen i seg selv. Sliter også med schizofreni så jeg snakker ofte helt usammenhengende og uforståelig og nå sier psykologen at det går ikke ann at jeg går dit fordi jeg er for dårlig rett og slett. Men skal man bare bli kastet ut til ingenting da eller. Jeg har hatt veldig problemer med å følge med i timene da jeg hallusinerer store deler av timen. Trenger ikke tips til meg, men hva gjør dere andre for å få det til? 

Anonymkode: 84a5b...c98

Sliter med det samme, har ikke schizofreni men. Jeg ble kastet ut til kommunen fordi nå kommer jeg meg ikke til DPS lenger. Kanskje det er noe for deg også? Har du fått tilbud om et FACT-team? Snakk med behandleren din om det :) 

Anonymkode: 46c5a...9ee

Skrevet

Jeg begynte på DPS når vi hadde mye smitte her i landet. Brukte munnbind på venterommet. Også hadde jeg en psykolog som jeg fort fikk tillitt til - noe som gjorde det lettere å snakke.

På venterommet så tror jeg at de aller fleste har mer enn nok med seg selv, for det var ingen som snakket med hverandre av pasientene. Alle var opptatt med tlf sine. 

Anonymkode: 2731e...f07

Skrevet

Innleggelse? Medisinjustering?

Skrevet

Hva med noen digitale møter og så heller møtes bare en gang i mnd. på selve Dps?

Anonymkode: ec5f9...fe4

Skrevet

Dette høres ut som en lite akseptabel behandling av deg. Hvis man er for dårlig for DPS blir man som regel lagt inn, ikke kjeppjaget. Har du sagt til psykologen hvor dårlig du er? Hva om du tar med deg en av dine nærmeste til timen og lar dem hjelpe deg å få formulert hvordan du har det?

Anonymkode: ae4bd...054

Skrevet

Jeg hadde angst og noe sosial angst. Angående venterommet, jeg tenkte bare at de får vite at jeg sliter med noe, men jeg får også vite at de sliter med noe. Vi står helt likt i den situasjonen. Ellers tenkte jeg at det får bare bære eller briste. Jeg var "all in" på DPS. Jeg måtte bli bedre for jeg levde i et mareritt og det eneste alternativet var å bli frisk, så jeg satset og ga alt jeg hadde når det gjaldt behandling.

Jeg ser at du skriver at du ikke ønsker tips til deg selv, men jeg synes ikke du bør akseptere at du ikke skal få noe hjelp hvertfall! Om du ikke skal få hjelp på DPS så må de gi deg noen andre alternativer!

Anonymkode: 29721...f30

Skrevet

Akkurat de andre på venterommet prøver jeg bare å ignorere. Men tanken på at den ene ansatte jeg kjenner privat skal dukke tilfeldig opp, det er forferdelig 🙈🙈🙈

Anonymkode: cd07a...785

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...