AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Tøyet blir ikke ordentlig vått. Er en relativt ny maskin. Bør man bløtlegge ull før vask? Skylle det på 15min i maskin først? Vaske alt for hånd? Bruke annet program enn ull, bare sørge for 30 grader? Anonymkode: f1304...879
KatteLatte Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Samme her. Hjelper hvis jeg vasker kun ett plagg av gangen. Ofte tåler ullundertøy 40 grader ullprogram, det hjelper også.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Er det flekker så vaskes dette for hånd først og jeg pleier å dynke alle plagg i vann før jeg setter på maskinen. Anonymkode: ebf2b...b67 3
Blåjojo Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Om det er mye skittent med flekker så ville jeg brukt gallesåpe eller sitronsåpe for å fjerne flekker før jeg vasket det i maskinen. 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 De fleste ullprogram tar bare rundt 2kg tøy. Programmet bruker også mindre vann. Løsningen: ikke fyll maskinen full når du vasker ull. Anonymkode: 5c1f5...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Blåjojo skrev (7 minutter siden): Om det er mye skittent med flekker så ville jeg brukt gallesåpe eller sitronsåpe for å fjerne flekker før jeg vasket det i maskinen. Samme her 😊 Anonymkode: 7381f...744
Hensatt Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Om det er møkkete legger jeg det i bløt i en times tid sammen med litt før det går i vaskemaskina. Ellers hjelper det å kun ha halv maskin om du ikke bløter det først.
Maskinfører Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 Vasket en NATO genser en gang i vaskemaskin på 90 grader og i grønnsåpe den ble ganske lite for å si det slik ikke å anbefale
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #9 Skrevet 17. september 2022 Maskinfører skrev (4 timer siden): Vasket en NATO genser en gang i vaskemaskin på 90 grader og i grønnsåpe den ble ganske lite for å si det slik ikke å anbefale Det går faktisk an å koke ulltøy, men det må gjøres forsiktig og absolutt ikke i maskin. Plagget må ligge i en kjele med kaldt vann og man koker opp med lokk uten å røre verken gryten eller plagget. Det må ligge helt i ro frem til vannet har kjølt seg ned til det er fingervarmt. Anonymkode: ebf2b...b67 1
Mumsa Skrevet 17. september 2022 #10 Skrevet 17. september 2022 Jeg har hørt at det er fordi moderne vaskemaskiner veier tøyet, for å vite hvor mye vann som skal tilsettes. Ull veier lite, og det blir gjerne derfor tilsatt for lite vann. Jeg pleier derfor å dynke ullet først. Spotvasker alltid flekker først også, med sitronsåpe eller zalo 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå