Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart i uke 30. spurte jordmor tidlig om dette med ryggleie, og hun sa at så lenge jeg ikke kjente ubehag går det fint. Jeg er mye sengeliggende grunnet formen og har veldig vondt i hoftene, så ryggleie er det mest behagelige. Jeg merker ikke ubehag eller svimmelhet eller noe, men overtenker det hele så voldsomt. Er så redd for at baby skal få for lite oksygen til tross for at jeg ikke kjenner ubehag, og feks utvikle hjerneskade som kan skje ved lite oksygen. Jeg skjønner jo at jeg ikke har noe medisinsk bakgrunn til å vite at det kan skje, men overtenker det voldsomt. Er det noen andre som var en del sengeliggende og lå mye på rygg? Gikk det bra? Merket du noen gang senere ubehag av å ligge på rygg?

Anonymkode: e06da...216

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt problemer med det. Har også slitt med hoftene, så om natten må jeg veksle mellom å ligge på begge sider og rygg. 

Kroppen sier i fra om det ikke er bra. Og du vil merke om det er ubehagelig på rygg. Da er det bare å snu seg. 

Du kan evt bygge opp med puter så du ikke ligger helt flatt?

Anonymkode: ea652...cf2

Skrevet

Jeg er uke 30, jeg ligger for det meste på sidene, vanskelig å snu seg i søvne, sjeldnere jeg ligger på ryggen nå, men tror du kan så lenge du ikke føler seg uvel pga vena ceva… noe sånt, spør jordmor, kan sende til ho på Helse-Norge på e-konsultasjon 

Anonymkode: 45370...627

Skrevet

Jeg lå på alle sider så lenge jeg orket! Var vel rundt uke 32 at jeg ikke lenger kunne ligge komfortabelt på rygg og mage. Som jordmor sier, så lenge du ikke kjenner noe ubehag, så ligg akkurat slik du ønsker! 

Anonymkode: 0aae2...d6c

Skrevet

Jeg stresset mye med dette for jeg våknet alltid på ryggen. Kroppen min gikk til ryggen uansett hvordan jeg sovnet. Så lenge man ikke føler seg dårlig eller uvel, skal det gå helt fint. Har vært innlagt på sykehuset og ingen reagerte på at jeg lå på ryggen. Alle undersøkelser (lengre målinger) la de meg på ryggen og sa jeg skulle bare si ifra om det var ubehagelig.

Jeg fikk også beskjed at OM man blir uvel, så er det bare å bytte stilling. Man blir uvel lenge før noe skjer. Og de sa også det er liten tvil når du blir uvel, det er ikke sånn at man ligger og vurderer det, det er ganske akutt. 

Anonymkode: e9380...942

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...