Gå til innhold

noen her som er nettstudent

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er hos nki og studerer voksenpedagogikk.

Er nok litt lite strukturert, så jeg henger litt etter kan du si, men jeg har store planer om jeg skal være ferdig til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Studerer dere på heltid?

Jeg har yrkesrettett attføring og leser regnskapsmedarbeider på heltid,nks.

Tenkte bare det kunde være intressant å dele erfaringer, frustrasjoner,hvordan det går osv med andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte personalfag hos nks for et par år siden. Jeg fikk masse ut av det og har fått mye bruk for fagene.

Erfaringene mine var at det var mer ensomt enn jeg var forberedt på. Måtte klare meg mye på egenhånd. Men så tok jeg ikke så mye initiativ til å kontakte andre eller diskutere på nettsiden heller da. :sjenert:

Jeg forsøkte å diskutere det jeg lærte og oppgavene med andre jeg kjente og på jobb. Det gjorde at jeg fikk bryna meg litt og ikke var så alene likevel.

Dersom du synes det er litt ensomt, kan du jo ta kontakt med andre studenter i fagene dine via forumet/diskusjonssiden som skal være tilgjengelig på nettsiden. Hvis det ikke fins en sånn, kan du be veilederen om å opprette en. Du kan jo legge inn samme tråd/spørsmål der som her!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder den eksamenen, er den hjemmebasert, eller møter dere opp til felles eksamen på ekstern plass?

Det er litt forskjellig avhengig av hvilket fag man tar. Noen fag har hjemmeeksamen, mens andre har fremmøte.

F eks er det noen høyskolestudier det er mulig å ta som nettstudent - og da kan det ofte være fremmøte eksamen på samme måte som studentene som tar slike fag "live".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig avhengig av hvilket fag man tar. Noen fag har hjemmeeksamen, mens andre har fremmøte.

F eks er det noen høyskolestudier det er mulig å ta som nettstudent - og da kan det ofte være fremmøte eksamen på samme måte som studentene som tar slike fag "live".

Okei! Det studiet jeg kikket på, hadde mappeeksamen, som jeg så vidt var innom som ¨prøveklut¨ den gang jeg studerte, og da forsto jeg det som man ikke måtte møte til eksamen, som forøvrig passet utmerket for meg! Prisen, derimot........... Å fysj å fysj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Mappeeksamen"?? Hva er det?

I løpet av et semester, innleverer man diverse oppgaver, obligatorisk, til slutt leveres disse inn som en mappe, som blir evaluert og gradert av ekstern (og intern?) sensor. Har jeg forstått det som, men jeg skal sjekke litt på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei!  Det studiet jeg kikket på, hadde mappeeksamen, som jeg så vidt var innom som ¨prøveklut¨ den gang jeg studerte, og da forsto jeg det som man ikke måtte møte til eksamen, som forøvrig passet utmerket for meg!  Prisen, derimot...........  Å fysj å fysj..

Hvilket studie var det, om jeg kan spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jersey i.i.
Ja... Var det da...  Det var et psykologistudie, 20 vekttalls, men jeg kan ikke finne ut hvor jeg fant det!!!  :frustrert:

Kan du si ifra hvis du finner det? Hørtes interessant ut. (Send gjerne pm da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du si ifra hvis du finner det? Hørtes interessant ut. (Send gjerne pm da...).

Jeg fant :) NKI var det. De har mange tilbud når det gjelder fjernundervisning, men det koster en del, men flere av studiene kan finansierers via lånekassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant :)  NKI var det.  De har mange tilbud når det gjelder fjernundervisning, men det koster en del, men flere av studiene kan finansierers via lånekassen ;)

Da får jeg titte der :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...