Gå til innhold

EMLA-krem før vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper det er noen sykepleiere eller annet helsepersonell på kg. Etter et Google-søk så finner jeg delte meninger. 

12-åringen min har sprøyteskrekk og skal ta HPV-vaksine neste uke. 

Kan vi påføre EMLA-krem på overarmene før HPV-vaksine? 

Vi har brukt det før blodprøver, men vet ikke om det blir annerledes når det er snakk om vaksinering? 

Anonymkode: ab943...c70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du.

Anonymkode: 6ebce...8ba

Skrevet

Du må gjerne ta det på med det funker kun i øvre hudlag og ikke i vev/fett/muskler.  Så man kjenner likevel stikket godt.

• Liker 1
Skrevet
Djungelvrål skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne ta det på med det funker kun i øvre hudlag og ikke i vev/fett/muskler.  Så man kjenner likevel stikket godt.

HI her. Jeg tenker at hvis vi kan ta det på i det hele tatt, så roer det barnet i det minste 😊 Stikker er jo over på null komma niks, så før hun rekker å reagere på at kremen evt ikke virker, så er vaksineringen over 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

HI her. Jeg tenker at hvis vi kan ta det på i det hele tatt, så roer det barnet i det minste 😊 Stikker er jo over på null komma niks, så før hun rekker å reagere på at kremen evt ikke virker, så er vaksineringen over 😂

Ja, tenker at det er tanken på nålen som skremmer. Og så gjør det ikke så vondt likevel. Meg det har de dessverre glemt til neste gang 😕

Anonymkode: 00ff5...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...