Gå til innhold

Typen klarer faen ikke stå opp om morgenen, alarmene durer og durer! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge i jobb, i midten av 20 årene og ble nylig samboere etter å ha vært sammen i 6 år. Han har på alarm klokka 6, mens jeg har på alarm klokka 7. Alarmen hans er en sang av Imagine Dragons og han har så jævlig høy lyd på i tillegg. Dere kan bare tenke dere..🙇‍♀️ jeg våkner av første alarmen min og spretter , men han kan slumre en halvtime og mer enn det før han kommer seg opp, og jeg blir jo vekt av første alarmen selvfølgelig. I leiligheten har vi et gjesterom/kontor, vurderer seriøst å kjøpe en seng og ha innpå der og sove der til vi finner en løsning på problemet. Idag tidlig var jeg litt ekstra sur og sa til han at alarmene er jo på for en grunn, om han ikke klarer å komme seg opp så kan han faen drite i å ha de på. Er det bedre at jeg vekker han? Han klarer jo ikke stå opp, og jeg er redd for at naboene under oss og ved siden av oss blir vekt av de sinnsykt høye alarmene hans. Noen som har tips å komme med? 

Anonymkode: 8cd6e...119

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov på eget rom, du kommer ikke til å angre.

Anonymkode: 1c25a...e10

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

kan ikke svare da jeg aldri har vært ilag med folk som ikke er voskne i hodet.

Alt jeg sier er, om en voksen mann ikke greier å stå opp om morgenen av en alarm, da hadde jeg revurdert forholdet for og si det sånn. Sånn holdte man på når man var barn.

Hjelper ikke å legge seg etter første alarm, andre gang blir ikke bedre. Opp å hopp med engang å bli ferdig med det.

Anonymkode: 3a5dd...ddb

• Liker 4
Skrevet

Vi har helt enkelt en regel om at det ikke er lov å slumre om den andre skal sove. 

Noe annet er jo respektløst. 

Anonymkode: 562fc...af4

• Liker 12
Skrevet

Vi har separat soverom pga snorking. Men for å være helt ærlig, så er de forp%[ alarmene og ellers uroligheter og fikling på mobilen før han sovner uoffisielle ekstra-grunner til at jeg rømte på gjesterommet. Jeg ble liggende våken til 2,og våknet av alarmer 5.30... + om han skulle på do om natten. Jeg sover lett, så det er jo min feil. Jeg passer egentlig best til å sove alene. Nå har vi gjerne sex, og så går vi hvert til vårt og sover til vi skal stå opp. 150% uthvilte, og ikke morgengretne 😂

Anonymkode: ce94f...d9a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Sånn er gjerne livet for oss b-mennesker som  tvinges inn i et arbeidsmarked myntet på a-mennesker.

Hadde jeg kunnet velge skulle jeg mer enn gjerne jobbet 10-18 fremfor 8-16. Da hadde det nok holdt med en alarm.

Jeg må ha på alarmer i en time før jeg kommer meg opp og satser på at en av de klarer å vekke meg.

Noen ganger våkner jeg av første, andre ganger av siste. 

Blir det et problem på for partner er eneste løsning separate rom.

Anonymkode: e4b87...0a6

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

kan ikke svare da jeg aldri har vært ilag med folk som ikke er voskne i hodet.

Alt jeg sier er, om en voksen mann ikke greier å stå opp om morgenen av en alarm, da hadde jeg revurdert forholdet for og si det sånn. Sånn holdte man på når man var barn.

Hjelper ikke å legge seg etter første alarm, andre gang blir ikke bedre. Opp å hopp med engang å bli ferdig med det.

Anonymkode: 3a5dd...ddb

Jeg er så enig! Opp å hopp og komme seg opp, derfor jeg blir så irritert! Spesielt når jeg ikke trenger å stå opp klokka 6. Jeg har sagt at jeg kan vekke han istedenfor, men han sier at det ikke er nødvendig.....

Skrevet

Vi har helt enkelt en regel om at det ikke er lov å slumre om den andre skal sove. 

Noe annet er jo respektløst. 

Dette ☝☝

Anonymkode: c80c9...fc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har separat soverom pga snorking. Men for å være helt ærlig, så er de forp%[ alarmene og ellers uroligheter og fikling på mobilen før han sovner uoffisielle ekstra-grunner til at jeg rømte på gjesterommet. Jeg ble liggende våken til 2,og våknet av alarmer 5.30... + om han skulle på do om natten. Jeg sover lett, så det er jo min feil. Jeg passer egentlig best til å sove alene. Nå har vi gjerne sex, og så går vi hvert til vårt og sover til vi skal stå opp. 150% uthvilte, og ikke morgengretne 😂

Ikke få barn med han der 🙄

Skrevet

Vet om flere som sover på hvert sitt rom og er veldig fornøyde med det..ja, han hadde en tendens til å se på yt videoer på tlf en periode og spesielt da med litt lyd. Da sa jeg at han fikk se ferdig sånne videoer før han kom inn å la seg og det respekterte han heldigvis. 

• Liker 1
Skrevet

Smartklokkene som vekker med vibrasjon på armen, kan være en enkel løsning på problemet. Det vil ikke vekke deg. 

Anonymkode: 8b51f...9e8

• Nyttig 2
Skrevet (endret)

Litt kontroversielt, men prøv å sov uten alarmer.

Ikke overraskende så vil man våkne opp i panikk og komme for sent til arbeid første dagen, og stresse og fordømme denne"øvelsen" igjen dagen etterpå. Men sakte men sikkert begynner man å våkne opp av seg selv når man skal unngå komme for sent igjen.

Dettet virket for meg, og med mindre jeg skal på noe ekstraordinært og må stå opp tidligere enn normalt, så har jeg ikke brukt en eneste ubehagelig vekkealarm på snart 3 år. Det beste med det hele: jeg våkner naturlig opp av meg selv, ofte ferdig uthvilt som det skulle vært en søndags morgen - hver dag.

Jeg kan aldri gå tilbake til en hverdag med brå-vekking fra skrikende alarmer som normen.

Endret av umAxa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er totalt respektløst å slumre så lenge noen andre skal sove. Jeg fant meg ikke i det lengre etter min mann holdt på slik i mange år. Jeg satt foten ned, og han står nå opp på første ring. Det er kun en vane, og har ingenting med å være a eller B menneske. Forskning viser også at det å slumre faktisk gjør vindt verre. Det fucker opp hjernen som går inn og ut av søvn. Dette er kun en uvane som han må ønske å endre selv.m, han må forstå hvor respektløst det er for deg.

Anonymkode: f1258...1cc

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min har samme problem. Har løst det med at han tvinger seg opp og legger seg på gjesterommet for å slumre. Vi måtte snakke om det en del da før han skjønte at det var et stort problem for meg at jeg våknet av hans alarmer kl 05 når jeg selv skulle stå opp litt senere. Og det hjelper også på at han ikke lengre står opp kl 05 da, men ca 07.

Anonymkode: e4ec4...64f

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde gjort klar en dildo. og ved første alarm så fikk han kjenne og oppleve en skikkelig oppvåkning ! 💪

Anonymkode: 8c28b...d40

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Han må selv ta ansvar for å stå opp, så ikke finn på at DU skal vekke han. 

Hvis han ikke - når du har snakket til han om hvor plagsomt hans slumring er når du ikke må opp - slutter med det, så sover du på gjesterommet. Du kan ikke ødelegge din søvn pga han og du skal heller ikke ta ansvar for hans slumring ved å godta det. Den som må opp først, tar hensyn til den andre, sånn er det bare. IKKE godta noe annet

og husk: hvis han kommer for sent, så er det HANs ansvar, ikke ditt. 

Endret av regine
  • Liker 2
Skrevet

Dere bør stå opp kl 6.00 begge to, hver dag.

Anonymkode: 2d344...78f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi er begge i jobb, i midten av 20 årene og ble nylig samboere etter å ha vært sammen i 6 år. Han har på alarm klokka 6, mens jeg har på alarm klokka 7. Alarmen hans er en sang av Imagine Dragons og han har så jævlig høy lyd på i tillegg. Dere kan bare tenke dere..🙇‍♀️ jeg våkner av første alarmen min og spretter , men han kan slumre en halvtime og mer enn det før han kommer seg opp, og jeg blir jo vekt av første alarmen selvfølgelig. I leiligheten har vi et gjesterom/kontor, vurderer seriøst å kjøpe en seng og ha innpå der og sove der til vi finner en løsning på problemet. Idag tidlig var jeg litt ekstra sur og sa til han at alarmene er jo på for en grunn, om han ikke klarer å komme seg opp så kan han faen drite i å ha de på. Er det bedre at jeg vekker han? Han klarer jo ikke stå opp, og jeg er redd for at naboene under oss og ved siden av oss blir vekt av de sinnsykt høye alarmene hans. Noen som har tips å komme med? 

Sannsynligvis er han bare lat, men det finnes noe som heter forsinket søvnfase syndrom. Broren min har det - det avhjelpes med tilskudd av søvnhormonet Melatonin.

Anonymkode: 928d5...423

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...