Gå til innhold

Noen lure forslag.........

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

En gang i måneden samles en del venner hjemme hos hverandre, hvor vi spiser en god middag, slarver litt, og koser oss.

Neste gang er det min tur til å ha besøk, og i den annledning har jeg lyst til å servere noe nytt, spennende og noe som vi ikke har hatt før.

Derfor spør jeg om kanskje noen av dere her inne har noen gode forslag til noe godt å spise. Det behøver ikke å være noe komplisert, men noe enkelt som ikke krever så mye arbeid.

:D :D :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Litt avhengig av hvor mange dere er...men OSTEFONDUE er noe jeg setter pris på nå i høstmørket - men husk: te eller hvitvin til drikke ved siden av....

Skrevet

Baccalao. Nydelig godt og enkelt å lage, den lager seg selv - du kan lage den dagen før eller om morgenen, la den koke en times tid - og vips - den er klar for oppvarming når dere skal spise. Baccalao blir bare bedre og bedre jo lenger den står, så det er takknemlig festmat.

Jeg banner i kirken og bruker ikke å kjøpe tørr klippfisk og vanne ut selv. Men Rimi har frossen og utvannet klippfisk som funker helt glimrende. Oppskrift på pakken og du kan selvsagt gjøre din personlige vri. Jeg pleier å bruke sorte oliven i fx og ekstra med cayennepepper og masse hvitløk. Det finner du ut av.

Dette er en undervurdert rett som er så enkel, ikke for dyr og likevel lages og spises sjelden. Alltid en suksess på mine middager her hjeme i hvert fall.

Og i tillegg lager jeg spesielt god baccalao da... *skryte*

Skrevet

Og drikke glemte jeg.

Øl og akevitt eller rødvin.

Skrevet

Hei!

Helt enig med Tusenfryd, bacalao er kjempegodt. Fikk det i selskap på fredag. Du bør nok lagge en alternativ rett til "pysene". Der jeg var ble det også servert chili con carne. En god suppe er heller ikke å forakte i høstmørke. Bruk posesuppe som utgangspunkt som du lager din personlige vri på, hjemmelagde rundstykker ved siden av.

I vennelag er det viktigste å være sammen og ikke hva man får servert.

Kos dere!! :D

Skrevet

Melder meg inn i Baccalao's fan-klubb, - har en svigerinne som lager verdens beste, og begynner etterhvert å få det ganske godt til selv også. Tenkte jeg ville tipse om at vi bruker potetstappe til! Dette demper retten litt for "pysene", og er faktisk et godt supplement. :D Flatbrød er hvertfall selvskrevet som tilbehør.

Skrevet

Eller hva med Paella?

Ris, kylling, reker, grønnsaker og masse godt krydder.

(har ikke oppskrift i hodet)

Eller en skikkelig høstlapskaus? Ikke så spennede, men perfekt for høstkvelder.. også er det jo så godt.

(og det finnes vel ingen riktig oppskrift på lapskaus)

Suppe er også et godt forslag, en fyldig en, men masse tilbehør og godt brød.

Titt på matsider på nettet, så får du sikkert noen greie forslag der også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...