Gå til innhold

Igangsettelse etter vending?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 37+3. foster i seteleie og skal prøve å vende på mandag. Ikke fått noe informasjon ut over dette. Minien er ganske stor allerede (+19% for to uker siden) og har sittet med rumpa ned siden uke 31.

Er det vanlig praksis å evt bli satt i gang etter vending? For å hindre at babyen snur seg tilbake til sete? Kan jeg evt be om dette? Lite gira på å føde i sete.

Dette er baby nr 2 og sist ble jeg satt i gang på Max overtid. Liten baby kom ut 12 dager over termin og veide 3150g ☺️

Og noen som har lyst til å fortelle om sin erfaring med vending?

Anonymkode: 5a4d9...429

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det er vanlig praksis, men det er alltids mulighet til å spørre. Her avtalte vi å diskutere igangsetting dersom jeg passerte termindato. Men, da lå barnet fremdeles i seteleie. 

Forsøkte vending, men det fungerte ikke. Mener det er 50/50 sjans for vellykket vending. 

Anonymkode: 827ad...42a

Skrevet

Eg blei satt i gang etter vending, men blei satt i gang 10 dager etter, på maks overtid. Seteleiet vart ikkje oppdaga før termin, så blei litt sein vending. Men det gjekk fint, og blei sendt heim med alt normalt. Men småen ville ikkje ut, så vart satt i gang. Han var godt over 4,5 kg når han kom, så eg prøvde å be om å bli satt i gang før, men fødeavdelinga var ikkje enig i det. Så trur ikkje det er noko rutine å sette i gang pga vending. 

Lykke til! Vending var slett ikkje så gale som eg hadde venta!

Anonymkode: b8cf8...514

Skrevet

Nei, bare hvis vendingsforsøk medfører fare for mor eller barn. Blir nøye overvåket underveis. 

Anonymkode: 499e4...c8b

Skrevet

Min lille ble vendt uke 36+6. Hun var liten så det gikk veldig greit. Litt vondt på et tidspunkt, men ikke i nærheten av de skrekkhistoriene jeg har hørt før 😉 Jeg ble satt i gang dagen etter, så vi skulle hindre at hun snudde seg igjen. Jeg hadde litt andre helseproblemer, så var også derfor vi fant ut at det var best å sette i gang. Fødselen gikk strålende! Lykke til ❤️

Anonymkode: 65df3...516

Skrevet

Nei, det er ikke vanlig praksis. Det var ikke noe tema her.

Anonymkode: 52db8...3a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 12.41):

Er i uke 37+3. foster i seteleie og skal prøve å vende på mandag. Ikke fått noe informasjon ut over dette. Minien er ganske stor allerede (+19% for to uker siden) og har sittet med rumpa ned siden uke 31.

Er det vanlig praksis å evt bli satt i gang etter vending? For å hindre at babyen snur seg tilbake til sete? Kan jeg evt be om dette? Lite gira på å føde i sete.

Dette er baby nr 2 og sist ble jeg satt i gang på Max overtid. Liten baby kom ut 12 dager over termin og veide 3150g ☺️

Og noen som har lyst til å fortelle om sin erfaring med vending?

Anonymkode: 5a4d9...429

Fikk beskjed på KK i Bergen at de ikke gjorde så mye vendinger lenger fordi det innebar risikoer? Er det ulik praksis på dette rundt om? KK elsker setefødsler da. De blir jo ikke best ved å ikke øve….

Anonymkode: 58899...0c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.9.2022 den 19.23):

Fikk beskjed på KK i Bergen at de ikke gjorde så mye vendinger lenger fordi det innebar risikoer? Er det ulik praksis på dette rundt om? KK elsker setefødsler da. De blir jo ikke best ved å ikke øve….

Anonymkode: 58899...0c1

Det gjøres på Ahus om man ønsker det, i hvert fall. 

Anonymkode: 52db8...3a2

Skrevet

Viktig å fokusere på å slappe av, og avspenning så godt du klarer. Hvis man spenner seg og kjemper imot gjør det vondere og vendingen blir vanskeligere etter min erfaring. Lykke til!

Anonymkode: 43db0...467

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...