AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hva ville dere gjort? Takket muntlig ja til en stilling der jeg har vært vikar via et vikarbyrå. Men nå fikk jeg tilbud om stilling et annet sted. Oppsigelsestiden er 1 mnd der jeg har vært vikar, skulle etter planen begynne i fast stilling i oktober. Og vet de har slitt veldig med å finne folk, så får dårlig samvittighet for å si ja og deretter nei. Men, nå fikk jeg altså tilbud på en jobb jeg heller vil ha. Er det dårlig av meg å si ja når jeg må trekke meg fra en annen stilling? Anonymkode: a9150...7a4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Du setter deg selv først, det gjør arbeidsgiver også. Så om du heller vil ha den andre jobben så tar du den, men du må nok jobbe på det første stedet ut oppsigelsestiden. Anonymkode: d7c2e...521 2
kar90 Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Nei? Er det mulig. Jeg har byttet jobb etter nytt tilbud selv etter å ha signert kontrakt. Du har jo ikke noe på plass ennå, så her er det jo bare å si at du ikke lenger er interessert. Dette er en ikkesak.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Du tar opp telefonen og forklarer deg for de du sa ja til. Jeg er selv leder, og jeg forstår jo at folk må prioritere seg selv i slike situasjoner. De som imidlertid brenner bruer er de som ikke har åpen og god dialog om slikt. Anonymkode: 77b10...cd1 1
Gjest theTitanic Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva ville dere gjort? Takket muntlig ja til en stilling der jeg har vært vikar via et vikarbyrå. Men nå fikk jeg tilbud om stilling et annet sted. Oppsigelsestiden er 1 mnd der jeg har vært vikar, skulle etter planen begynne i fast stilling i oktober. Og vet de har slitt veldig med å finne folk, så får dårlig samvittighet for å si ja og deretter nei. Men, nå fikk jeg altså tilbud på en jobb jeg heller vil ha. Er det dårlig av meg å si ja når jeg må trekke meg fra en annen stilling? Anonymkode: a9150...7a4 Nei. Det er snakk om hverdagen og inntekten din, og med det bør du gjøre hva som føles riktig for deg. Glem samvittigheten.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Du setter deg selv først, det gjør arbeidsgiver også. Så om du heller vil ha den andre jobben så tar du den, men du må nok jobbe på det første stedet ut oppsigelsestiden. Anonymkode: d7c2e...521 Har ikke skrevet under noe kontrakt. Så hva vil da oppsigelsestiden min være? I vikarbyrået er det 1 mnd, men går det over til 14 dager? Har bare avtalt 1 vakt til via vikarbyrået, og så skulle det gå over til fast ansattelse i bedriften, men har ikke skrevet under på noe enda. Det er Forresten medleverturnus.. Anonymkode: a9150...7a4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 Velg det som føles best Du kan en oppsigelsestid som ofte er 14 dager i prøvetiden, men de fleste gidder ikke å ta den i bruk, og lukker saken. Ingen gidder vente til oppstartsdato for å bruke den tiden på en nyansatt som skal forsvinne om to uker. Anonymkode: 57ce3...146
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #8 Skrevet 17. september 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Velg det som føles best Du kan en oppsigelsestid som ofte er 14 dager i prøvetiden, men de fleste gidder ikke å ta den i bruk, og lukker saken. Ingen gidder vente til oppstartsdato for å bruke den tiden på en nyansatt som skal forsvinne om to uker. Anonymkode: 57ce3...146 Jeg har allerede begynt, men via vikarbyrå og så ble det snakk om å bli fast ansatt, noe jeg sa at jeg ville. Er ikke ansatt ennå, lurer på hvordan det da blir med oppsigelsestid hvis jeg sier opp nå - før jeg er ansatt. Vi har ingen skriftlig avtale enda. Anonymkode: a9150...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå