AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hei jeg har vært syk siden fredag og tror jeg har hatt noen klagetråder her inne allerede. Hosten min har torturert meg på natten og det virker litt bedre nå, kanskje. Jeg mistet stemmen, smaksansen og fikk mensen på samme tid, og nå i dag har jeg så ekstremt vondt i hodet. Jeg vet ikke om det er pga hostingen, men jeg får vondt hver gang jeg hoster og også et elelt annet sted i magen fordi jeg spenner meg så.. Jeg trenger noen gode overlevelsestips enten til medisin, mat et eller annet som kan få hverdagen til å gå opp.. Har vurdert sterke smertestillende og sovetabletter så jeg kan sove gjennom det, men nå har også yngste blitt syk med feber og må ammes mer enn noen gang (han er halvannet).. 😭😭 Har noen noe gode kjerringtips? Anonymkode: a56cf...799
Vimsepims Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Hva med å gå til legen? Tror du vil oppleve mer relevante tilbakemeldinger der, og evt få resepter dersom du skulle trenge medisin.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Vimsepims skrev (2 minutter siden): Hva med å gå til legen? Tror du vil oppleve mer relevante tilbakemeldinger der, og evt få resepter dersom du skulle trenge medisin. Ja jeg har faktisk vurdert det. Jeg byttet ikke lege etter vi flyttet så det er en time å kjøre. Samtidig, hvem går til legen for en vanlig og seig influensa? :/] får jo ikke hastetime av det liksom.. 😭 Anonymkode: a56cf...799
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Har du sjekket deg for korona? Har vært gjennom tre uker med hoste fra helvete/bronkitt som gikk over til stille lungebetennelse men siden det var virus fikk jeg ikke penicillin. Cosylan og Solvipect Comp er det tomt for, og det som er reseptfritt har ikke hjulpet meg. Legen ba meg koke opp damp med eukalyptus olje i, Lindblomst te og bronkyl men det har hjulpet 10%. Er nå helt utmattet etter hosting og sykdom. Anonymkode: 0e1c3...25d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei jeg har vært syk siden fredag og tror jeg har hatt noen klagetråder her inne allerede. Hosten min har torturert meg på natten og det virker litt bedre nå, kanskje. Jeg mistet stemmen, smaksansen og fikk mensen på samme tid, og nå i dag har jeg så ekstremt vondt i hodet. Jeg vet ikke om det er pga hostingen, men jeg får vondt hver gang jeg hoster og også et elelt annet sted i magen fordi jeg spenner meg så.. Jeg trenger noen gode overlevelsestips enten til medisin, mat et eller annet som kan få hverdagen til å gå opp.. Har vurdert sterke smertestillende og sovetabletter så jeg kan sove gjennom det, men nå har også yngste blitt syk med feber og må ammes mer enn noen gang (han er halvannet).. 😭😭 Har noen noe gode kjerringtips? Anonymkode: a56cf...799 Lag deg te med fersk ingefær, honning og sitron. Det vil lindre, men ikke helbrede. C-vitaminer er godt for deg og kan være med å forkorte sykdomsforløpet. Anonymkode: 2b8b7...102
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei jeg har vært syk siden fredag og tror jeg har hatt noen klagetråder her inne allerede. Hosten min har torturert meg på natten og det virker litt bedre nå, kanskje. Jeg mistet stemmen, smaksansen og fikk mensen på samme tid, og nå i dag har jeg så ekstremt vondt i hodet. Jeg vet ikke om det er pga hostingen, men jeg får vondt hver gang jeg hoster og også et elelt annet sted i magen fordi jeg spenner meg så.. Jeg trenger noen gode overlevelsestips enten til medisin, mat et eller annet som kan få hverdagen til å gå opp.. Har vurdert sterke smertestillende og sovetabletter så jeg kan sove gjennom det, men nå har også yngste blitt syk med feber og må ammes mer enn noen gang (han er halvannet).. 😭😭 Har noen noe gode kjerringtips? Anonymkode: a56cf...799 Har du tatt covid test? Det er mye smitte ute igjen nå, foreldrene mine ble smittet denne uka. Symptomene dine høres ut som covid. Drikk varmt vann med sitron, eller te med sitron - det kommer nok til å lindre halsen din, og sitronen renser kroppen. Få i deg masse vann i tillegg, og spis frukt - ta druer i kjøleskapet så du får noe kaldt i halsen også. Ville også tatt Paracet og Ibux for å dempe infeksjonssymptomene, hvis barnet ditt har feber må du gi h*n febernedsettende også.. Anonymkode: 588e9...486
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du sjekket deg for korona? Har vært gjennom tre uker med hoste fra helvete/bronkitt som gikk over til stille lungebetennelse men siden det var virus fikk jeg ikke penicillin. Cosylan og Solvipect Comp er det tomt for, og det som er reseptfritt har ikke hjulpet meg. Legen ba meg koke opp damp med eukalyptus olje i, Lindblomst te og bronkyl men det har hjulpet 10%. Er nå helt utmattet etter hosting og sykdom. Anonymkode: 0e1c3...25d Ecalyptus hjelper veldig ved tett nese, hvis man gnir oljen i hendene og lukter veldig på dem.. Men for vond hals har jeg aldri brukt dette 😂🙈 Anonymkode: 588e9...486
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville også tatt Paracet og Ibux for å dempe infeksjonssymptomene, hvis barnet ditt har feber må du gi h*n febernedsettende også.. Man skal ikke gi råd om medisinsk behandling når man ikke har kunnskap. Kroppen har godt av å ha feber og det er dens måte å bekjempe sykdom på! Ikke vet du om vedkommende har andre lidelser der man ikke skal bruke Ibux. Barn SKAL heller ikke ha unødvendig medisiner dersom de ikke har store smerter. Anonymkode: 2b8b7...102
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 Ta deg sammen. Du velter deg jo i lidelsen. Dette går over, det er dritt akkurat nå, men du dør ikke. Anonymkode: 87a5f...898 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 Takk for tips alle sammen ❤️ ❤️ veldig snilt 😊 Jeg har tstt korona test, den er negativ. Jeg håper det går over snart uansett. Har drukket te med sitron, ingefær og honning, men vurderer å lage i dag også. Ellers har jeg spist medisin til den store gullmedalje. Ungen har det greit etter omstendighetene og fått medisin 😊 Ellers blir vel te det som funker best❤️ Anonymkode: a56cf...799
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ta deg sammen. Du velter deg jo i lidelsen. Dette går over, det er dritt akkurat nå, men du dør ikke. Anonymkode: 87a5f...898 Ja, men sånn er det. Når man er vant til å være frisk så er det dritt og man har lov å klage. Anonymkode: a56cf...799 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man skal ikke gi råd om medisinsk behandling når man ikke har kunnskap. Kroppen har godt av å ha feber og det er dens måte å bekjempe sykdom på! Ikke vet du om vedkommende har andre lidelser der man ikke skal bruke Ibux. Barn SKAL heller ikke ha unødvendig medisiner dersom de ikke har store smerter. Anonymkode: 2b8b7...102 Dette er en gammel (og meget seglivet) myte. Feberen er et symptom hvis eneste funksjon er å varsle om infeksjon. Anonymkode: e1d4a...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå