AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Hei! Eier en 6 mnd gammel blandingsvalp som ikke klarer å slutte å bite, han biter febrilsk i alt og alle både ved kosing og når han går løst i stua biter han også non stop i leiker og tepper, virker som en type stress biting. han knurrer og ruller seg i teppe, klarer ikke finne roen. Det er så og si umulig å kose med han da han bare biter! Han biter ikke hardt… vi er konsekvente og tar han ned fra sofaen når han begynner eller putter han i buret til han roer seg, men med en gang vi slipper han ut så begynner han på igjen! Pröver også å öve en del på ro trening på tur, men han begynner å knurre, grave og bite i båndet og gir seg ikke!! har prövd å avlede med godbiter, ignorere og ta han i halsbåndet og si konsekvent nei, men uten hell. Vil kjemisk kastrering muligens hjelpe på dette? Han får nok av både av fysisk og mental trening! VI går både på kurs og trener på egenhånd.. Takker for alle svar da livet med hund er relativt slitsomt med lite glede for øyeblikket… Anonymkode: 88559...eb1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Har du hatt den hele tiden? Det viktigste å tenke på, har valpen fått nok søvn og hvile? Min blir ofte slik når hun blir sliten, stressa og frustrert eller overstimulert. Nå begynner valpen også å bli hormonell og å teste grensene, så det er ofte mye gjetning inn i å skjønne hva oppførselen bunner i. Noen ganger trenger hun en tur i skogen andre ganger bare ro og tyggebein.. Ellers er det viktig med nok biteleker og ha de overalt. Min valp foretrekker tyggebein som knoke, ører etc. Hun er ikke særlig glad i kunststofftyggebein. Anonymkode: 83fca...db6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #3 Skrevet 17. september 2022 Dere må få hjelp til rotrening. Ta på han halsbånd og bånd. Sett hundesenga hans ved siden av sofa. Si «gå og legg deg» helt rolig. Legg han ned i senga (ikke si noe annen kommando). Han vil reise seg med en gang, men da gjentar du. Ikke si nei, si gå og legg deg og sett han liggende i senga. Sånn holder dere på frem til han slapper godt av/sovner. min holdt på i litt over en time første gangen, men nå er «gå og legg deg» en rokommando. Det føles helt umulig. Men det vil funke til slutt. Bare ikke gi deg, da tar det dobbelt så lang tid neste gang. sett på en serie i bakgrunnen for egen motivasjon. Ikke det mest spennende, men så du ikke kjeder deg i hjel av å reise deg 257853 ganger. halsbpnd og bånd sånn at hunden ikke bare kan stikke av. Anonymkode: ebff9...efd 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #4 Skrevet 17. september 2022 Hva slags blanding er det? Og hvordan ser en normal dag ut? Hvor lange turer, hvor går turene, hva slags mental trening?Har du hatt den til veterinær for en full helsesjekk for å utelukke smerter? Anonymkode: 855d8...1a6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags blanding er det? Og hvordan ser en normal dag ut? Hvor lange turer, hvor går turene, hva slags mental trening?Har du hatt den til veterinær for en full helsesjekk for å utelukke smerter? Anonymkode: 855d8...1a6 Han er en blanding av border collie og golden retriever.. En vanlig hverdag ser omtrent slik ut: 07.00 ut å tisse 08-09 rolig snuse og rusle tur 10-14 alene hjemme 14.00 ut å tisse ( får løpe fritt på tunet en halvtimes tid) 14:30- 15:30 inne og får tyggebein kong osv mens vi spiser middag resten av dagen er vi enten på kurs, tur i skogen, han får være med oss på oppgaver ute og legger inn 30-40 min mentalt arbeid som rallyøvelser, spor eller enkel hverdagslydighet. ute er han fenomenal, men når vi kommer inn igjen begynner bitingen og rastløsheten på nytt… Anonymkode: 88559...eb1
Troyamin Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 Får valpen noe å gå rundt å bære på når dere koser og ellers gir den vanlig oppmerksomhet? Hvis ikke, ville jeg startet med en god dummy som dem har som sin "sutteklut". Spesielt retriveren har behov for å bære på noe. Jeg ville også benyttet bur inne og droppet kong etc. Å skulle "gjøre ingenting" gir bedre ro på sikt. For mange hunder kan det å ha kong etc, gi mer stress enn ro. En bc må ofte roes med tvang og da er bur fint å benytte seg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå