Gå til innhold

Venninne flyttet ut av Oslo. Nå klager hun på at jeg aldri besøker henne lenger og at hun er ensom der hun bor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men altså.. Det er da ikke min feil at hun valgte å flytte ut av Oslo, slik at jeg må ta tog et stykke for å besøke henne. Hun sier også at hun er mer ensom der også, men det kan ikke jeg noe for heller. Det var hun selv som valgte å flytte ut av Oslo, så hun fikk råd til en større leilighet.

Jeg blir mer og mer frustrert på henne. Hva skal jeg gjøre med dette? Har sagt til henne at hun gjerne må komme på besøk til meg, overnatte kan hun også. Men ikke alltid hun vil det.

Hun reagerer også på at jeg treffer andre venner. Som bor i Oslo. Hvor jeg bor.

Tror hun angrer skikkelig på at hun flyttet og at det ikke ble slik hun så det for seg. Hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: 99440...2dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo for eksempel ta deg en tur med toget og besøke henne. Overnatte, kanskje?

Anonymkode: e8c2b...612

• Liker 15
Skrevet

Snakker du Moss eller noe slik?

For ellers bruker man jo kortere tid på å komme seg til Asker, Lillestrøm og slikt, enn å ta trikk på kryss og tvers innenfor ring 3. 

Anonymkode: 8ac38...0fe

• Liker 5
Skrevet

Du kan jo dra på besøk i blant, men at det ikke blir like ofte hvis det er et godt stykke må hun jo stå for selv. Det samme med følelsen av generell ensomhet. Du får ikke gjort så mye annet enn et og annet besøk, og invitere henne til deg som du gjør. 

Anonymkode: a02d5...8db

Skrevet

Hvorfor besøker du henne ikke?? Går du i oppløsning om du beveger deg utenfor Oslo? 

Anonymkode: e1b48...6f9

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Så rar problemstilling, fra din side. Hvorfor kan ikke du besøke henne? 

Anonymkode: b2866...df2

• Nyttig 5
Skrevet

Hvor langt utenfor Oslo og hvordan er kollektivforbindelsen? Jeg bor utenfor Lillestrøm og toget bruker 17 min fra Oslo S og hit. 

Er det langt ut på landet uten kollektivforbindelse eller lang biltur kan jeg forstå at det blir tungvindt.

Anonymkode: 46b53...2a8

Skrevet

Du får spørre henne om hun ikke vil flytte tilbake til Oslo, hvor hun har venner, når hun klager.

Men om dette er ei venninne du egentlig liker, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan besøke henne innimellom? Gjerne med overnatting?

Anonymkode: ad168...21c

Skrevet

Pleier alltid å skje med de som flytter lengre vekk. Hun burde tenkt på det før hun flyttet at man ikke får besøk av venner like ofte men syns du kan ta deg en tur en gang i blandt 

Anonymkode: 5bc60...d1c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Snakker du Moss eller noe slik?

For ellers bruker man jo kortere tid på å komme seg til Asker, Lillestrøm og slikt, enn å ta trikk på kryss og tvers innenfor ring 3. 

Anonymkode: 8ac38...0fe

Nei, dette er den største idiotien for folk fra Suburbia - for man må først ta trikken til Oslo S eller Nationaltheatret. 

Og allerede der har vi brukt opp tiden det tar å ta bussen til Bislett for å besøke en annen venn. 

Anonymkode: b58f5...e1d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du får spørre henne om hun ikke vil flytte tilbake til Oslo, hvor hun har venner, når hun klager.

Men om dette er ei venninne du egentlig liker, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan besøke henne innimellom? Gjerne med overnatting?

Anonymkode: ad168...21c

Vi som betaler det hvite ut av øynene for å bo sentralt, gjør det fordi vi ikke liker å reise langt og overnatte for å se venner. Vi vil være i byen. 

Melder du deg ut av klubben, greit nok. Men vil du være en del av klubben, må du komme hit. Orker ikke farte land og strand rundt fordi du vil bo billig, sorry!!

Anonymkode: b58f5...e1d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Flytter man fra Oslo så flytter man også fra vennegjengen, og det bør man være fint klar over. Det blir ikke det samme som før, og man kan ikke forvente mer enn et besøk eller to i året synes jeg. Vurderer selv å flytte til Ås, men er tilbakeholden av nettopp denne grunnen.

Anonymkode: ddb8e...48a

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte besøker hun deg? Om svaret er aldri, og du opplever at hun klager, og ikke inviterer når hun spør om du vil komme, ville jeg brukt samme unnskyldninger som hun bruker, og over tid vurdert om dette er et vennskap du ønsker å fortsette. Om du tenker at hun sliter, og at denne oppførselen ikke ligner henne, ville jeg satt meg på et tog, og støttet venninnen min.

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt har hun flyttet unna da? om det er under en time med tog så burde det fint gå ann for deg å besøke hun av og til. Er det derimot lenger unna, så en meget sjelden gang. 

Ting kan ikke bare gå en vei, det vil si at hun alltid skal komme til deg.

Selv bor jeg en 30 min unna Oslo med tog, men jeg beveger meg i alle retninger ca litt over en time for å treffe vennene mine som bor i Drammen, Asker, Bærum, Lillestrøm, Ski, og i Oslo. Og alle de som bor innenfor det området kan jeg dra på dagsbesøk for å treffe. 

Er det lenger unna noe hjembyen feks (2,5 t unna med tog) er så er det heller snakk om sjeldnere og da også Overnatting.

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg besøker henne, bare ikke like ofte som når hun bodde i Oslo. hun bor ca 35 min fra Oslo S med tog, så må komme meg til togstasjonen også..

Hun flyttet i februar og jeg har besøkt henne 3 ganger allerede. Hun har vært hos meg 4 ganger.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS her. Jeg besøker henne, bare ikke like ofte som når hun bodde i Oslo. hun bor ca 35 min fra Oslo S med tog, så må komme meg til togstasjonen også..

Hun flyttet i februar og jeg har besøkt henne 3 ganger allerede. Hun har vært hos meg 4 ganger.

Synes du har vært flink til å besøke henne, ingen grunn for henne å klage. Det var hun som valgt å flytte vekk fra Oslo. 

Anonymkode: 49ec7...c8a

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor besøker ikke hun deg da? Det er jo mer å gjøre om hun kommer til Oslo. Det er jo hennes egen feil at hun har flytta vekk. Det er jo null grunn til å bo noen andre plasser i Norge enn i Oslo.

Anonymkode: 4cd50...168

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo ingenting, dere burde klare å møtes 1-2 ganger i mnd. Det er begges ansvar å holde vennskapet i livet, selv om hun valgte å flytte fra Oslo.

Anonymkode: e7630...a40

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da er det rimelig likt fordelt slik det bør være. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke si at hun kan komme å besøke deg?

Anonymkode: 86613...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...