Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette. Men er det greit å bruke skyllemiddel eller tøymykner på babyklær? Synes de blir så stive..

Anonymkode: eb608...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei,

vet ikke om dette er riktig sted å spørre om dette. Men er det greit å bruke skyllemiddel eller tøymykner på babyklær? Synes de blir så stive..

Anonymkode: eb608...d8a

Jeg bruker ikke det, og syns de er litt stive i det de kommer våre ut av maskinen, men de blir like mye når de tørker. 

Anonymkode: fdf3d...723

Skrevet

Det anbefales å la være. Om du absolutt skal bruke det, bør det være et som er parfymefritt, og godkjent av astma-og-allergiforbundet. 

Har du trommel, ville jeg heller tromlet dem. 

Men altså, babyen klarer seg helt fint med klær som er litt stive i det man tar dem på. Klærene blir raskt myke etter litt tid på kroppen. 

Anonymkode: 6ece8...484

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om, alltid brukt skyllemiddel. 
Kommer aldri til å ikke gjøre det heller, med mindre jeg virkelig må

Anonymkode: 17166...ca5

• Liker 2
Skrevet

Bruker parfymefritt skyllemiddel. 

Anonymkode: a5fbd...8f6

• Liker 2
Skrevet

Trommel her, merker at om jeg bruker eddik som vaskemiddel blir tøyet myyyye mykere 😊

Anonymkode: 5123b...049

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trommel her, merker at om jeg bruker eddik som vaskemiddel blir tøyet myyyye mykere 😊

Anonymkode: 5123b...049

Hvor mye bruker du? Bare vanlig eddik?

Anonymkode: fdf3d...723

Skrevet

Jeg bruker det, bruker den fra Neutral. Den er parfymefri så da ser jeg ikke problemet :) Bruker Neutral vaskemiddel også. Og skyllemiddel til alt jeg vasker.

Tromling sliter sånn på klærne så jeg tromler bare håndklær og sengetøy og undertøy som hovedregel. 

Anonymkode: 8b9e4...bd6

• Liker 1
Skrevet

Både tromling og tøymykner sliter på klær. 

Du bør, av hensyn til at barnet ikke skal utvikle allergi, ikke bruke vanlig skyllemiddel med parfyme. Om du føler det hjelper og gjør hverdagen bedre så må du for all del bruke parfymefri skyllemiddel. Men for klærne sin skyld er det best å droppe det. Barneklær er så små at å bare gnikke de litt med hendene mykner de opp lett om det skulle være, og klærne er jo ikke stive når de først kommer på barnet. Men det er helt opp til deg hva du ønsker å gjøre, det er helt i orden for babys skyld å bruke parfymefri skyllemiddel ☺️

Anonymkode: 8436d...572

• Liker 1
Skrevet

Bruk isåfall et skyllemiddel som er godkjent av astma og allergiforbundet, eller bruk vanlig ren eddik - det kan bruker som tøymykner. 

Anonymkode: dde03...05e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...