AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Problemstilling: Far vil flytte til sitt hjemsted (andre kant av landet), fordi han mistrives her og har ingen venner. Han har prøvd, men blir skuffet hver gang. Det er veldig sårt. På sitt hjemsted har han mange venner og kjente, og vi har det mer sosialt der på ferier enn ellers i året. Jeg, mor, er usikker på om flytting er det beste, mtp barna og min karriere. Hadde det ikke vært for barna så ville jeg nok flyttet og prøvd det ut. Her vi bor har vi min familie pluss at barna trives på skolen. Jeg har få venninner selv men noen. Vi savner å ha det mer sosialt rett og slett. Bor ganske landlig til, type bygd. Vanskelig å få innpass. Meg og far har det egentlig bra sammen, men hans mistrivsel sliter veldig på oss. Er det bedre for barna at vi holder sammen og flytter alle sammen? Eller er det bedre at vi skiller oss, far flytter og jeg blir igjen med barna? Klarer ikke lenger å tenke hva som er riktig . Anonymkode: 27ec8...9e8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Dere flytter alle sammen Anonymkode: b29b7...b4c 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Når dere har et godt forhold og alt ellers er bra vil det være et større traume for barna at pappa flytter fra dem og langt bort. Flytt sammen alle sammen, hvis fars mistrivsel med stedet er eneste grunn til at skilsmisse vurderes. Barn er tilpasningsdyktige og vil fort finne nye venner Anonymkode: 363ac...e82 5
Nasse Nøff Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Jeg synes det høres ut som om dere bør flytte alle sammen. Hvor gamle er barna? Du skriver at dere bor landlig til, type bygd. Men hvordan er det på mannens hjemsted, er det større? Hvis dere nå bor sånn at barna for eksempel må flytte for å gå på videregående, hadde jeg definitivt flyttet nå hvis det andre er et større sted.
fru Alving Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Dette er ikke så lett å svare på Ts. Hvordan vil du trives over tid på mannens hjemsted? Hvis du er en fleksibel løsningsorientert person som trives der mann og barn har det bra så kanskje du tar dette helt greit. Da er det selvsagt best å holde sammen. Men hvis du vil savne familie og venner du har nå og tror karrieren din går nedover, vel da kommer kanskje skilsmissen uansett bare senere. husk og at om dere flytter nå så er det ikke bare enkelt å flytte tilbake. Ønsker du å bo på mannens hjemsted? Jeg tror det er hovedspørsmålet. Vil du trives der? Ungene klarer seg nok, om du og mannen har det bra så har dere også overskudd til å hjelpe dem i en overgangssfase. Jeg forstår utrolig godt at det er leit å føle seg venneløs slik du sier mannen gjør, og da er det nok lett å idyllisere det å bo et annet sted. Og kanskje er det lettere der, om dere har en omgangskrets. Samtidig så tenker jeg at en alltid må ha med seg selv, uansett hvor du bor så har du dine utfordringer og din personlighet. Nissen flytter med på lasset. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Her må dere flytte sammen. Vil du at barna skal bli skilsmisse-barn? Barn som bor alene med mor, med lite kontakt med far,er de det går dårligst med. Det er en tankevekker! Anonymkode: 29cec...c00 1
Willat Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 (endret) Dere kan jo prøve å flytte tilbake en periode og så se ting an. Hvis det ikke blir bedre, prøv noe annet. Flytting trenger ikke være definitivt, noe som det høres ut som du mener det er. Endret 16. september 2022 av Willat
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 Jeg har flyttet mye. Og "hjem" har alltid vært der mannen min er. Samt der jeg har en jobb jeg trives med. Alt annet har falt på plass. Har alltid prioritert penger og tid på å reise, og har nå familie og venner på mange steder i Norge og internasjonalt. Så synes i det hele tatt det er veldig merkelig at man vurderer skilsmisse på grunn av noe så ubetydelig som hvor man bor. Anonymkode: 16048...586 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har flyttet mye. Og "hjem" har alltid vært der mannen min er. Samt der jeg har en jobb jeg trives med. Alt annet har falt på plass. Har alltid prioritert penger og tid på å reise, og har nå familie og venner på mange steder i Norge og internasjonalt. Så synes i det hele tatt det er veldig merkelig at man vurderer skilsmisse på grunn av noe så ubetydelig som hvor man bor. Anonymkode: 16048...586 Det kan jo være ubetydelig for deg, men for meg hadde det vært helt krise å bo et annet sted enn jeg gjør nå. Anonymkode: 221bb...36e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo være ubetydelig for deg, men for meg hadde det vært helt krise å bo et annet sted enn jeg gjør nå. Anonymkode: 221bb...36e Man flytter ikke fra kone og barn for å trives bedre geografisk. Man velger ikke å flytte sammen med mannen for å møte hans behov, når man selv har familie og jobb et sted, og barna trives. Anonymkode: 16048...586 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Man flytter ikke fra kone og barn for å trives bedre geografisk. Man velger ikke å flytte sammen med mannen for å møte hans behov, når man selv har familie og jobb et sted, og barna trives. Anonymkode: 16048...586 Det er viktig for voksne og trives også. Hvis ikke visner man hen. Anonymkode: 27ec8...9e8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er viktig for voksne og trives også. Hvis ikke visner man hen. Anonymkode: 27ec8...9e8 Så han skal sette seg selv foran kone, og barn? Røske dem opp fra et sted de trives godt. Alternativt flytte alene, og ødelegge en familie? Egoismen lenge leve... Anonymkode: 16048...586 1 1
Gjest Hottentått Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 Var i litt samme situasjon. Bodde på mannens hjemsted og jeg hadde det så tungt der. Han ville egentlig ikke flytte til mitt hjemsted, men ga det en sjanse og han stortrives. Dette var da datteren vår ikke hadde begynt i bhg enda da. Det kan jo være traumatisk for barna å flytte fra vennene sine og alle trygge rammer også. Dere kan jo høre hva de tenker. Kanskje de også syns det er fint å flytte ☺️Men skilsmisse fordi man ikke blir enige om bosted, når alt ellers er fint, er greit å droppe.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 Jeg flyttet til mannens hjemsted for at han skulle bli glad. Til hans familie og venner. Så nå sitter jeg her da. Dårlig jobb. Ingen familie. Venner, men ikke nærme. Vi hadde ikke før kommet hit før han fant ei annen. Nå kan jeg ikke ta ungene og reise. De har røttene sine her nå. Skulle ønske vi valgte min familie. Men det hadde jo vært dumt for han, selvsagt. Anonymkode: 4f084...de5 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kan jo være ubetydelig for deg, men for meg hadde det vært helt krise å bo et annet sted enn jeg gjør nå. Anonymkode: 221bb...36e Selv om mannen din mistrivdes veldig? Anonymkode: b29b7...b4c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg flyttet til mannens hjemsted for at han skulle bli glad. Til hans familie og venner. Så nå sitter jeg her da. Dårlig jobb. Ingen familie. Venner, men ikke nærme. Vi hadde ikke før kommet hit før han fant ei annen. Nå kan jeg ikke ta ungene og reise. De har røttene sine her nå. Skulle ønske vi valgte min familie. Men det hadde jo vært dumt for han, selvsagt. Anonymkode: 4f084...de5 Så rart. Hvis han fant en ny dame med en gang, så burde det jo være en smal sak å ta med seg ungene tilbake. De hadde vel ikke fått røttene der med en gang. Men høres vel ut som dere ville gått fra hverandre uansett. Anonymkode: 27ec8...9e8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv om mannen din mistrivdes veldig? Anonymkode: b29b7...b4c Ja, så egoistisk er jeg om jeg måtte ha valgt om jeg skulle være miserabel eller mannen. Anonymkode: 221bb...36e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #18 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har flyttet mye. Og "hjem" har alltid vært der mannen min er. Samt der jeg har en jobb jeg trives med. Alt annet har falt på plass. Har alltid prioritert penger og tid på å reise, og har nå familie og venner på mange steder i Norge og internasjonalt. Så synes i det hele tatt det er veldig merkelig at man vurderer skilsmisse på grunn av noe så ubetydelig som hvor man bor. Anonymkode: 16048...586 Ja, det er merkelig. Fra mannens side altså. Hvis kone og barn betyr så lite at han heller vil skilles enn å bli boende, så ville jeg latt ham dra. Er det noe jeg IKKE ville gjort, så er det å flytte til et nytt sted når forholdet allerede er såpass skjørt. For da må du faktisk bli boende der til barna er store, TS. Anonymkode: bf713...cc0
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så rart. Hvis han fant en ny dame med en gang, så burde det jo være en smal sak å ta med seg ungene tilbake. De hadde vel ikke fått røttene der med en gang. Men høres vel ut som dere ville gått fra hverandre uansett. Anonymkode: 27ec8...9e8 Hvordan skulle det være en smal sak? Det er det ikke. Anonymkode: bf713...cc0
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. september 2022 #20 Skrevet 16. september 2022 (endret) At foreldrene skilles og far flytter til den andre siden av landet høres jo ut som en ekstremt dårlig deal for barna. Så hvis du kan gå med på å flytte for egen del, bør dere absolutt gjøre det. Barn takler som regel flytting greit. Og hvis alternativet er skilte foreldre og ingen far, så sier det seg jo selv at det er bedre for dem å flytte. Endret 16. september 2022 av Anonymus Notarius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå