AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Er noen år i jobb finner man jo ut av det, litt annerledes å jobbe. Poenger blir jo mest å tjene penger, selv om man liker det man gjør. Savner studietiden! 😊 Min synspunkter etter 5år i drift og 3 firmaer: 1. Finn deg noe du liker å drive med Joda, men fortsatt er tiden min gjort om til penger, tid er penger. Alt handler om pengene, må være ferdig til ditt og datt. 2. Du skal elske jobben din, henda i været! Jasså, hvorfor skal man elske jobben? Fordi noen har funnet på dette, at vi skal elske jobben. Kan man ikke ha et "normalt" forhold til jobben? 3. Teambuilding Noe av de dummeste jeg har vært med på, handler ikke faglig utvikling. Bare dumme aktiviteter, samt masse alkohol på kveldene såklart. Pinlig og flaut, dette kalles sosialt. Totalt tilbakestående sosialt i mine øyne 😅 4. Annonsen sier godt arbeidsmiljø og gode kollegaer Denne er fin, hvordan kan et firma selv vurdere seg på denne måten? 😆 Hørt om selvsinnsikt? Alle firmaer har en som er et problem. Så er det ansatte blitt en saueflokk etter år sammen, slipper ikke inn nye uten at de følger det strenge regimet innad i flokken. Dette er veldig Norsk, jeg synes det er gøy å se på hvor kuet mange er av lederen i denne flokken. "Enten gjør du som oss...ellers stenger vi deg ute!" Hilsen Birgitt 55år. 🤣 5. 5 dager på, 2 dager av Dette er jo den vanlige turnusen, man-fredags livet. Man har jo knapt fri, til å gjøre noe som helst. Etter jobb er man jo sliten, lite ork og tid til venner og interesser i livet. En typisk 8-16 jobb er jo MYE lenger når du ser tiden man må stå opp for å transportere seg til jobb. For de fleste blir det 10-11t fra man står opp til man er hjemme igjen. 6. Julebord Dette stoppet jeg tidlig, handlet bare om alkohol etter middagen. Ikke interessert i å se min kollegaer på denne måten. Vi skal tross alt jobbe sammen. Det jeg har jeg funnet ut er følgende: Det største i livet en gjennomsnittlig Norsk mann/kvinne kan oppleve i livet er billig eller gratis alkohol. 7. IA-bedrift. Her bør du bruke egenmeldingene dine, du har 2 pr mnd. Bruk det, så du får koblet av jobben. Ta en lang helg med reising. Ikke ha dårlig samvittighet, for du gjør såpass mye for et firma som ansatt. Jeg har høy lønn, men må ha avbrekk. 8. Ikke ta ting personlig, eller gjør jobben personlig. Denne er ganske viktig, ikke ta ting personlig. Eller få personlig forhold til andre, det skaper bare drama og konflikter. Du har disse som skal vite alt om deg, livredde andre mennesker uten at de vet alt om deg. Ekstremt usikkre. Så har du Birgitt på 55år som gnåler i et sett hele matpausen om hvor flink hun er, flinke barn og barnebarn...sååå koselig da vettu. Eller Vigdis 40år som prøver desperat å få barn, akkurat som jeg har noe med det. Ikke alt man må dele på jobb, husk at dette vil bli brukt mot deg om noen kan. 9. Skulle gjerne vært evig student. Tror det kunne vært noe for meg 😂 Anonymkode: b0730...9fe 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Jeg har jobbet i 10 år etter endt studier og jeg kan si meg helt enig! Anonymkode: ea508...600
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet i 10 år etter endt studier og jeg kan si meg helt enig! Anonymkode: ea508...600 😂 Hva synes du er verst? Jeg har en master med relevant jobb. Anonymkode: b0730...9fe
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 2. Du skal elske jobben din, henda i været! Jasså, hvorfor skal man elske jobben? Fordi noen har funnet på dette, at vi skal elske jobben. Kan man ikke ha et "normalt" forhold til jobben? Fordi man tilbringer 1/3 av livet der. Jeg hadde aldri i verden kastet bort så mye tid på noe jeg ikke gleder meg til å gjøre. Anonymkode: d5786...48f 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 Hva synes du er verst? Jeg har en master med relevant jobb. Anonymkode: b0730...9fe At man skal være roboter, smatidig som skal ha et godt arbeidsmiljø. Likevel er det alltid masse drama og konflikter (noen skjulte) på alle arbeidsplasser. Det blir så dobbeltmoralsk. Men man må jo ha en jobb. Det å være student er ikke godt betalt, haha! Jeg er av den typen som gjør litt mindre enn det jeg skal, orker ikke å stresse, det tjener ikke jeg eller helsen på. Enkelte reagerer på dette, men det får de bare gjøre (De er ofte borte, jeg er ikke) Anonymkode: ea508...600 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi man tilbringer 1/3 av livet der. Jeg hadde aldri i verden kastet bort så mye tid på noe jeg ikke gleder meg til å gjøre. Anonymkode: d5786...48f Så du MÅ elsker en jobb for å ha den? Kan du ikke bare like det du gjør...? Elske er jo ganske ekstremt. Anonymkode: b0730...9fe 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At man skal være roboter, smatidig som skal ha et godt arbeidsmiljø. Likevel er det alltid masse drama og konflikter (noen skjulte) på alle arbeidsplasser. Det blir så dobbeltmoralsk. Men man må jo ha en jobb. Det å være student er ikke godt betalt, haha! Jeg er av den typen som gjør litt mindre enn det jeg skal, orker ikke å stresse, det tjener ikke jeg eller helsen på. Enkelte reagerer på dette, men det får de bare gjøre (De er ofte borte, jeg er ikke) Anonymkode: ea508...600 Gjør det jeg skal....ikke noe mer hvertfall, later som jeg ikke kan ting om noen må ha hjelp til noe jeg ikke driver med. Når man flokker mennesker i en gruppe blir det alltid konflikter/uenigheter. Kvinner er dessverre verst her, kunne tenkt meg et sted med mest menn egentlig. Her er vi flertallet kvinner. Anonymkode: b0730...9fe 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så du MÅ elsker en jobb for å ha den? Kan du ikke bare like det du gjør...? Elske er jo ganske ekstremt. Anonymkode: b0730...9fe Forskjellen mellom å like og å elske er vel en ganske subjektiv opplevelse. Jeg må i alle fall glede meg til å jobbe og føle entusiasme ovenfor fagfeltet. Vil si det er mer enn å like (for meg i hvert fall). Anonymkode: d5786...48f 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forskjellen mellom å like og å elske er vel en ganske subjektiv opplevelse. Jeg må i alle fall glede meg til å jobbe og føle entusiasme ovenfor fagfeltet. Vil si det er mer enn å like (for meg i hvert fall). Anonymkode: d5786...48f Lønn og arbeidstid betyr ingenting? Har du ingen interesser på fritiden? Anonymkode: b0730...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lønn og arbeidstid betyr ingenting? Har du ingen interesser på fritiden? Anonymkode: b0730...9fe For et merkelig spørsmål. Selvsagt har jeg det. Og jeg elsker det jeg gjør på fritiden også. Livet er for kort til å ha det "sånn passe". Anonymkode: d5786...48f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 Etter ca 20 år i arbeidslivet, så ja, sånn er det. Men det må man bare innfinne seg med. Jobb er i utgangspunktet ikke gøy eller spennende, men man gjør det beste ut av det og forsøker etter beste evne å finne en jobb som treffer interessene mest mulig, selv om det ikke er direkte gøy. Anonymkode: b37fa...211
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er noen år i jobb finner man jo ut av det, litt annerledes å jobbe. Poenger blir jo mest å tjene penger, selv om man liker det man gjør. Savner studietiden! 😊 Min synspunkter etter 5år i drift og 3 firmaer: 1. Finn deg noe du liker å drive med Joda, men fortsatt er tiden min gjort om til penger, tid er penger. Alt handler om pengene, må være ferdig til ditt og datt. 2. Du skal elske jobben din, henda i været! Jasså, hvorfor skal man elske jobben? Fordi noen har funnet på dette, at vi skal elske jobben. Kan man ikke ha et "normalt" forhold til jobben? 3. Teambuilding Noe av de dummeste jeg har vært med på, handler ikke faglig utvikling. Bare dumme aktiviteter, samt masse alkohol på kveldene såklart. Pinlig og flaut, dette kalles sosialt. Totalt tilbakestående sosialt i mine øyne 😅 4. Annonsen sier godt arbeidsmiljø og gode kollegaer Denne er fin, hvordan kan et firma selv vurdere seg på denne måten? 😆 Hørt om selvsinnsikt? Alle firmaer har en som er et problem. Så er det ansatte blitt en saueflokk etter år sammen, slipper ikke inn nye uten at de følger det strenge regimet innad i flokken. Dette er veldig Norsk, jeg synes det er gøy å se på hvor kuet mange er av lederen i denne flokken. "Enten gjør du som oss...ellers stenger vi deg ute!" Hilsen Birgitt 55år. 🤣 5. 5 dager på, 2 dager av Dette er jo den vanlige turnusen, man-fredags livet. Man har jo knapt fri, til å gjøre noe som helst. Etter jobb er man jo sliten, lite ork og tid til venner og interesser i livet. En typisk 8-16 jobb er jo MYE lenger når du ser tiden man må stå opp for å transportere seg til jobb. For de fleste blir det 10-11t fra man står opp til man er hjemme igjen. 6. Julebord Dette stoppet jeg tidlig, handlet bare om alkohol etter middagen. Ikke interessert i å se min kollegaer på denne måten. Vi skal tross alt jobbe sammen. Det jeg har jeg funnet ut er følgende: Det største i livet en gjennomsnittlig Norsk mann/kvinne kan oppleve i livet er billig eller gratis alkohol. 7. IA-bedrift. Her bør du bruke egenmeldingene dine, du har 2 pr mnd. Bruk det, så du får koblet av jobben. Ta en lang helg med reising. Ikke ha dårlig samvittighet, for du gjør såpass mye for et firma som ansatt. Jeg har høy lønn, men må ha avbrekk. 8. Ikke ta ting personlig, eller gjør jobben personlig. Denne er ganske viktig, ikke ta ting personlig. Eller få personlig forhold til andre, det skaper bare drama og konflikter. Du har disse som skal vite alt om deg, livredde andre mennesker uten at de vet alt om deg. Ekstremt usikkre. Så har du Birgitt på 55år som gnåler i et sett hele matpausen om hvor flink hun er, flinke barn og barnebarn...sååå koselig da vettu. Eller Vigdis 40år som prøver desperat å få barn, akkurat som jeg har noe med det. Ikke alt man må dele på jobb, husk at dette vil bli brukt mot deg om noen kan. 9. Skulle gjerne vært evig student. Tror det kunne vært noe for meg 😂 Anonymkode: b0730...9fe Jeg kjenner at jeg etter 20 år i arbeidslivet ikke har opplevd så mye av det du beskriver her. Så vi må være i totalt forskjellige bransjer. (Jeg har jobbet i flere forskjellige bedrifter, og vil si min opplevelse er ganske lik jevnt over. ) Studietiden min var helt super, altså. Morsomme fag, hyggelige folk og mye sosialt. (Det meste sosialt med alkohol, men vi var unge, og ville ha det sånn.) 1. Ja, men en sannhet med modifikasjoner. Jeg ville heller sagt: Finn deg en jobb der du trives med å tilbringe mye av tiden din. Det kan godt være flinke og hyggelige kollegaer, kombinert med passe interessante arbeidsoppgaver og utviklingsmuligheter. Du skal tilbringe mange år av ditt liv på jobben. Ikke vær et sted du mistrives. 2. Det er kun et fåtall som elsker jobben sin, uforbeholdent. Men det er viktig å like det man driver med. Du skal gjøre noe tilsvarende i MANGE år. Altså, vær interessert i det du skal jobbe med, og tiden går mye fortere på jobb. 3. Teambuilding er normalt sett ganske kleine greier. Men det er faktisk et poeng i det å bli kjent med folk på en annen måte enn i hverdagen. Da opplever du folk på en annen måte, og det bedrer faktisk tilliten mellom folk. Jeg har vært på mye teambuilding uten alkohol. Det fungerer fint det og. 4. Annonser bugner av floskler og selvskryt. Gjerne skrevet av en på HR som ikke jobber i samme miljø. Hva som står i annonsen skal du alltid ta med en klype salt. Men steder med godt arbeidsmiljø finnes. Men du bør få snakket med noen som jobber der for å få et riktigere bilde enn annonsen gir. 5. Reisetid til jobb kan du til en viss grad styre. Men der er jo her verdien av å trives på jobb kommer inn. En som trives på jobb, og som opplever jobben eller arbeidsmiljøet som givende, vil heller ikke bli så sliten av å være der, og har mer overskudd etter jobb. Men, ja. Når man jobber er man bundet opp 5 dager i uka, og har kun 2 fridager igjen. Jeg for min del hadde ikke noe mer fritid da jeg var student enn etter at jeg begynte å jobbe. Og for mange er det også mulig å velge en form for skiftjobb, som gir mer fri når andre jobber, og noen ganger lengre sammenhengende friperioder. Det var en fin greie som ga mye frihet og rom for reiser da man var i 20-åra. 6.Julebord kan være så mangt. På min jobb har så godt som alle julebord de siste årene blitt helt alkoholfrie. Og de som ikke er det har alkoholbegrensning. Jeg vil påstå halvparten av deltagerne uansett ikke drikker. (De kjører bil til arrangementet, eller har andre forklaringer.) Mange spiser bare mat, og reiser hjem etter middagen. Da blir det en hyggelig setting, og du slipper å se kollegaer som har drukket for mye. 7. IA avtalen er en avtale basert på tillit, og misbruk av avtalen vil være et tillitsbrudd som kan være med på å enten kaste deg ut av avtalen, eller å ødelegge for alle som opplever avtalen som en praktisk og enkel løsning når man faktisk er syk. 8. Hva og hvor mye du deler velger du selv. Men min erfaring er at dersom du holder alt for deg selv, så oppfattes du som sur, sær og vanskelig. Det å ha et mer "vennskapsforhold" til kollegaer er med på å bygge et arbeidsmiljø. Du behøver ikke å være bestevenn med alle. Men å vise litt interesse for andre menneskers privatliv, og å fortelle litt om seg selv, skaper også en del tillit som er nyttig når jobben skal gjøres. Mange av oss som har bygget bånd, har faktisk bygget vennskapsbånd til enkelte, som varer lenge etter at vi har sluttet i den jobben der vi møttes. 9. Joda, de aller fleste drømmer nok om en tilværelse der de for evig var ungdom uten ansvar eller økonomiske bekymringer. Men nå er livet sånn at de aller fleste må vokse opp og ta ansvar. Uansett, det er ditt liv, og du velger selv hvordan du lever det. Dette med å trives på jobb og bygge relasjoner til kollegaer er bare ting andre har opplevd som lurt. Anonymkode: caf13...44e 5 2
HelloMindy Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 (endret) Jeg jobber ikke utelukkende for penger. Jeg jobber fordi jeg elsker mitt fag og jeg stortrives i min nåværende jobb. Jeg kan glede meg til mandager og tiden etter ferie, for å komme tilbake til arbeidsoppgavene og prosjektene, i tillegg til å samarbeide og tilbringe tid med mine dyktige kollegaer. Jeg jobber likevel også for fritid. Jeg vil ha god nok økonomi til å gjøre som jeg vil i løpet av en uke. Det handler ikke om å ha mest penger, men en god nok balanse til å kunne ha fritimer og fridager. Jeg ønsker å tjene det jeg legger inn i jobben og være riktig belønnet for det. Jeg gikk faktisk ned i lønn når jeg byttet jobb for jeg så et mye større potensiale for læring, kunnskap og fleksibilitet i min nåværende jobb. Jeg tenker ikke noe spesielt om de som jobber for å jobbe, men jeg tenker innimellom at jeg skulle ønske alle hadde det bedre enn de godtar. Og det må være slitsomt å ikke være fornøyd og klage så mye på en jobb over lenger tid uten å gjøre noe med det. Og helt ærlig, det høres ikke ut som om du trives i jobben din - ikke engang for å tjene til livets opphold. Du klager på at det finnes mennesker som elsker jobben sin, og andre som jobber for å jobbe - men du snakker ned alt som finnes på en arbeidsplass og bruker energi på å mislike ting, så jeg tviler du tilhører noen av disse kategoriene. Så jeg tenker et godt råd hadde vært å ta til seg punkt 1 i din egen liste og finne noe du kan like å drive med. Her er hva jeg tenkte mens jeg leste dine refleksjoner: Sitat 1. Finn deg noe du liker å drive med Joda, men fortsatt er tiden min gjort om til penger, tid er penger. Alt handler om pengene, må være ferdig til ditt og datt. Finn noe du liker å drive med fordi du skal tilbringe mer enn halve tiden din på jobb. Om du ikke liker en resultatorientert jobb hvor man har tidsfrister og føler et stort press som ikke er ønskelig, så er kanskje ikke jobben din noe du liker å drive med. I tillegg må det ikke være oppgaver du trives med, hvis du finner mennesker du liker å tilbringe tid med og jobbe med. Man kan ha ulike behov. Finn noe du liker å drive med. 2. Du skal elske jobben din, henda i været! Jasså, hvorfor skal man elske jobben? Fordi noen har funnet på dette, at vi skal elske jobben. Kan man ikke ha et "normalt" forhold til jobben? Du trenger ikke å elske jobben, men da er vi tilbake til punkt en. Hvis du har en mulighet til å elske jobben din, hvorfor ikke? Å bare eksistere i livet må være det mest kjedelige som finnes. Bruke 8 timer på jobb uten en lidenskap og engasjement, er kjedelig. Hvis du trives med det, er det greit, men du har ikke et normalt forhold til jobb hvis du klager på penger og tid. 3. Teambuilding Noe av de dummeste jeg har vært med på, handler ikke faglig utvikling. Bare dumme aktiviteter, samt masse alkohol på kveldene såklart. Pinlig og flaut, dette kalles sosialt. Totalt tilbakestående sosialt i mine øyne 😅 Du trenger ikke være med på teambuilding, men en del av jobb er ikke bare å sitte og utføre oppgaver. Mange arbeidsplasser ønsker at man skal bli bedre kjent med de man jobber med for det styrer samarbeid. Det styrker lojalitet til jobben, det skaper mer samarbeid og kollegialt forhold. Så man kan like det man driver med litt mer. 4. Annonsen sier godt arbeidsmiljø og gode kollegaer Denne er fin, hvordan kan et firma selv vurdere seg på denne måten? 😆 Hørt om selvsinnsikt? Alle firmaer har en som er et problem. Så er det ansatte blitt en saueflokk etter år sammen, slipper ikke inn nye uten at de følger det strenge regimet innad i flokken. Dette er veldig Norsk, jeg synes det er gøy å se på hvor kuet mange er av lederen i denne flokken. "Enten gjør du som oss...ellers stenger vi deg ute!" Hilsen Birgitt 55år. 🤣 Det er ofte ansatte og fremtidige kollegaer som skriver annonser og er med på og forme den. En generell tolkning som sier at arbeidsmiljøet er fint og man har gode kollegaer handler ikke om den ene personen som ikke klarer å samarbeide eller som nekter å involvere seg i arbeidsplassen og miljøet fordi de syns at teambuilding er pinlig og tilbakestående Det er kanskje vanskelig å se et godt arbeidsmiljø, om man ikke engasjerer seg i det eller tar del i det. 5. 5 dager på, 2 dager av Dette er jo den vanlige turnusen, man-fredags livet. Man har jo knapt fri, til å gjøre noe som helst. Etter jobb er man jo sliten, lite ork og tid til venner og interesser i livet. En typisk 8-16 jobb er jo MYE lenger når du ser tiden man må stå opp for å transportere seg til jobb. For de fleste blir det 10-11t fra man står opp til man er hjemme igjen. Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg har masse tid til fritid, og masse energi til resten av livet. Det handler mye om hvordan man bruker energien sin på jobb også, og hvor mye energi man bruker på og tenke på alt som er teit med jobben. Da blir jobb en stor energityv. Man kan bruke tiden det tar til å transportere seg til jobb til å drive med noe man liker, som å lese en bok, eller man kan finne en jobb man liker å drive med som har hjemmekontor. 6. Julebord Dette stoppet jeg tidlig, handlet bare om alkohol etter middagen. Ikke interessert i å se min kollegaer på denne måten. Vi skal tross alt jobbe sammen. Det jeg har jeg funnet ut er følgende: Det største i livet en gjennomsnittlig Norsk mann/kvinne kan oppleve i livet er billig eller gratis alkohol. Dette er som teambuilding. Ingen tvang. Julebord og sommerfest er en hyggelig begivenhet, som mange gleder seg til, for man skal få tilbringe tid med de man er med hver dag og se hverandre i en annen setting enn jobb. 7. IA-bedrift. Her bør du bruke egenmeldingene dine, du har 2 pr mnd. Bruk det, så du får koblet av jobben. Ta en lang helg med reising. Ikke ha dårlig samvittighet, for du gjør såpass mye for et firma som ansatt. Jeg har høy lønn, men må ha avbrekk. Det som er fint å se at det er ganske lavt sykefravær i bedrifter som har IA-avtale. Tilgjengeligheten til å kunne være syk senker sykefraværet. Om noen trenger å ta en langhelg for å hente seg inn, ser jeg ikke problemet med det. En egenmelding kan tas både for fysisk og psykiske årsaker. Til syvende og sist har ingen av oss innsikt eller mulighet til å vite hvorfor noen tar egenmelding, og hva som hjelper dem. 8. Ikke ta ting personlig, eller gjør jobben personlig. Denne er ganske viktig, ikke ta ting personlig. Eller få personlig forhold til andre, det skaper bare drama og konflikter. Du har disse som skal vite alt om deg, livredde andre mennesker uten at de vet alt om deg. Ekstremt usikkre. Så har du Birgitt på 55år som gnåler i et sett hele matpausen om hvor flink hun er, flinke barn og barnebarn...sååå koselig da vettu. Eller Vigdis 40år som prøver desperat å få barn, akkurat som jeg har noe med det. Ikke alt man må dele på jobb, husk at dette vil bli brukt mot deg om noen kan. Du er på jobb, og skal selvsagt samarbeide med mange ulike mennesker. Hvis du tar ting personlig hver gang det er en oppgave eller prosjekt, og ikke klarer være oppgaveorientert, eller saksorientert, så skaper det drama og konflikter. Men man kan dele av seg selv, og man kan også bli - utrolig nok - venner med kollegaer! 9. Skulle gjerne vært evig student. Tror det kunne vært noe for meg 😂 Tja, jeg syns ganske mange av tingene over er like på studiene. Endret 16. september 2022 av HelloMindy 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør det jeg skal....ikke noe mer hvertfall, later som jeg ikke kan ting om noen må ha hjelp til noe jeg ikke driver med. Når man flokker mennesker i en gruppe blir det alltid konflikter/uenigheter. Kvinner er dessverre verst her, kunne tenkt meg et sted med mest menn egentlig. Her er vi flertallet kvinner. Anonymkode: b0730...9fe Hvis du tror det er problemfritt på arbeidsplasser med mest menn så tar du feil 😅 Anonymkode: 19c71...e86 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: 7. IA-bedrift. Her bør du bruke egenmeldingene dine, du har 2 pr mnd. Bruk det, så du får koblet av jobben. Ta en lang helg med reising. Ikke ha dårlig samvittighet, for du gjør såpass mye for et firma som ansatt. Jeg har høy lønn, men må ha avbrekk. Anonymkode: b0730...9fe De som følger rådet ditt eier ikke samvittighet. Anonymkode: 2ed7d...1bb 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et merkelig spørsmål. Selvsagt har jeg det. Og jeg elsker det jeg gjør på fritiden også. Livet er for kort til å ha det "sånn passe". Anonymkode: d5786...48f Du bruker ordet "elsker" mye ser jeg, så da blir det misforstått. Ingen bruker det slik du gjør. Anonymkode: b0730...9fe
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 Jeg har jobbet i 18 år etter studier. Jeg ELSKER jobben min, teambuilding er gøy, julebord gøyere. Synes jeg har rikelig med fleksibilitet og fritid. Og flere av mine nåværende og tidligere kollegaer er blant mine beste venner. Studietiden var fantastisk. Men alt til sin tid. Lesesalen var kjedelig, eksamen krevende. Man hadde konstant dårlig råd og bodde trangt. Og jeg er uansett for gammel for det som var gøy - fest og flørt. Anonymkode: fd966...9e7 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #18 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har jobbet i 18 år etter studier. Jeg ELSKER jobben min, teambuilding er gøy, julebord gøyere. Synes jeg har rikelig med fleksibilitet og fritid. Og flere av mine nåværende og tidligere kollegaer er blant mine beste venner. Studietiden var fantastisk. Men alt til sin tid. Lesesalen var kjedelig, eksamen krevende. Man hadde konstant dårlig råd og bodde trangt. Og jeg er uansett for gammel for det som var gøy - fest og flørt. Anonymkode: fd966...9e7 Jobber du turnus med langfri kanskje? Anonymkode: b0730...9fe
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du bruker ordet "elsker" mye ser jeg, så da blir det misforstått. Ingen bruker det slik du gjør. Anonymkode: b0730...9fe Nei jeg bruker det aldri, den diskusjonen var det du som startet. Nå vet ikke jeg hva du legger i å elske en jobb, eller en fritidsaktivitet for den saks skyld, så vi kan jo kanskje begynne med å definere din opplevelse av å elske noe sånn at vi vet hva det er vi diskuterer. Anonymkode: d5786...48f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #20 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei jeg bruker det aldri, den diskusjonen var det du som startet. Nå vet ikke jeg hva du legger i å elske en jobb, eller en fritidsaktivitet for den saks skyld, så vi kan jo kanskje begynne med å definere din opplevelse av å elske noe sånn at vi vet hva det er vi diskuterer. Anonymkode: d5786...48f Jeg bruker vel ikke "elsker" noe særlig i livet mitt. Er forøvrig heller ikke et negativt menneske, men veldig realistisk. Lever i virkeligheten. Anonymkode: b0730...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå