AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Har den den jobben i 16 år, så tjener de hele 634.000 Hvorfor klages det så mye over dårlig lønn i barnehage? De har jo både god startlønn og utvikling på sinn lønn! Ikke jobber de overtid, ikke jobber de helger og ikke jobber de turnus. Jeg kjenner jeg angrer på at jeg ble sykepleier istedefor førskolelærer Anonymkode: 588f4...17a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Klages det mye over dårlig lønn i barnehage? For ped-ledere? Har jeg ikke hørt noe til. Det klages over dårlig bemanning, dårlig ledelse, mye sykefravær, lite tid til planlegging og administrative oppgaver, og at alt dette fører til stor slitasje og utbrente ped-ledere. Og det er ganske reelt mange steder. Anonymkode: 42f5e...544 9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Ikke alle førskoleledere er ped-ledere, vet du. Det finnes godt betalte sykepleiere også, om de har ekstra ansvar i forhold til "vanlige" sykepleiere, på samme måte som at ped-ledere faktisk har en god del mer ansvar enn de "vanlige" førskolelærerne. Og det er ikke lønnen de fleste klager på. Det er det fortvilende stresset de utsettes for på jobb, med alt for få folk på jobb i forhold til arbeidsoppgavene og ansvaret de har. Jeg har to barn i bhg, og jeg synes så inderlig synd på de ansatte på småbarnsavdelingen der min yngste går, hvor det nå er én ansatt på jobb første halvtimen de er åpent, og det renner inn med unger. Én voksen, alene med 6-7 unger på 1-2 år, hvorav flere er helt nye og hylgriner... Anonymkode: d4d09...76d 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Hvis du sjekker hva BUA tjener i Oslo kommune så ligger vel de godt over 500 000 de og. Skulle bare mangle at BHG lærer tjener såpass. Men nå hjelper det lite med ok lønn hvis man sliter jeg halvt ihjel og ender opp utbrent. Anonymkode: 85ffb...308 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #5 Skrevet 17. september 2022 Oslo kommune er eget forhandlingsområde og ligger høyst av alle lønnsstiger i landet. Men forholdsvis høy lønn gjør det ikke attraktivt nok, da de er dårlige jevnt over på faglig utvikling, pedagogisk retning og bemanning. Jeg kunne pendlet inn til Oslo fra Skedsmokorset for høyere lønn, men jobbet i bydel Alna som ped.leder i 10 år - aldri igjen! Og snart aldri barnehage igjen heller, må slutte før jeg raser rett i veggen. Har elsket jobben som pedagogisk leder siden 1997, men nå er det rovdrift. Bemanningsnormen er en vits, alle ting vi skal få til innen altfor stramme rammer. All spesialpedagogikk skal løses innen normalpedagogikken. Frykter for barnehagebransjens fremtid, ser for meg en kollaps hvor det er vanskelig å få tak i kvalifisert personale og de som vil lide er barna og deres foreldre. Anonymkode: 38416...909 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #6 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oslo kommune er eget forhandlingsområde og ligger høyst av alle lønnsstiger i landet. Men forholdsvis høy lønn gjør det ikke attraktivt nok, da de er dårlige jevnt over på faglig utvikling, pedagogisk retning og bemanning. Jeg kunne pendlet inn til Oslo fra Skedsmokorset for høyere lønn, men jobbet i bydel Alna som ped.leder i 10 år - aldri igjen! Og snart aldri barnehage igjen heller, må slutte før jeg raser rett i veggen. Har elsket jobben som pedagogisk leder siden 1997, men nå er det rovdrift. Bemanningsnormen er en vits, alle ting vi skal få til innen altfor stramme rammer. All spesialpedagogikk skal løses innen normalpedagogikken. Frykter for barnehagebransjens fremtid, ser for meg en kollaps hvor det er vanskelig å få tak i kvalifisert personale og de som vil lide er barna og deres foreldre. Anonymkode: 38416...909 Vi har en bhg i Oslo som søkte pedagogisk leder. Tror det er en fin barnehage å jobbe i. Den har noe redusert åpningstid for å ha flest mulig på jobb samtidig, vi har alltid vikarer om noen er syke, gode betingelser for lønn og ferie og svært lite gjennomtrekk av personale. Men vi slet med rekrutteringa vi også, har fylt opp nå. Finnes det noe nettverk for barnehageansatte der dere får oversikt over hvordan det er å jobbe i ulike barnehager? Anonymkode: 25291...14e
AnonymBruker Skrevet 17. september 2022 #7 Skrevet 17. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har en bhg i Oslo som søkte pedagogisk leder. Tror det er en fin barnehage å jobbe i. Den har noe redusert åpningstid for å ha flest mulig på jobb samtidig, vi har alltid vikarer om noen er syke, gode betingelser for lønn og ferie og svært lite gjennomtrekk av personale. Men vi slet med rekrutteringa vi også, har fylt opp nå. Finnes det noe nettverk for barnehageansatte der dere får oversikt over hvordan det er å jobbe i ulike barnehager? Anonymkode: 25291...14e Høres ut som en av de mer bevisste og kvalitetsmessig gode barnehagene du beskriver. Vet ikke om noe annet nettverk enn det jeg selv har etter 25 år i «bransjen» og ansettelser i 6 ulike barnehager samt studievenner. Er ikke mange av de 50 jeg vet om som tok utdannelsen med meg som fortsatt jobber i barnehage. Studerte i nord-Norge. Felles for de jeg snakker med er at de liker jobben direkte med barna, men at man kveles av press og dårlig samvittighet for de barna som ikke får behovene sine dekket. Vi har all vår samarbeidstid på ettermiddag og kveld for at det ikke skal gå utover barna, men skal helst ikke betale oss overtid og avspaseringen er det «umulig» å avvikle da vi er oppe i 10 timer hver dag og aldri stengt. (Bortsett fra røde dager selvsagt) Sikter meg inn på spes.ped og skole nå. Garantert ferie vil være en drøm Anonymkode: 38416...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå