Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært samboere 2 år i ei leilighet som jeg eier. Vi drømmer om å kjøpe et hus sammen en vakker dag! Men det riktige huset har ikke dukket opp på markedet ennå.

jeg er en flittig husfru som både vasker og rydder. Baker gjør jeg også! Og jeg er ikke redd for å ta i et tak. Jeg legger stein, bygger terrasse og har pusset opp rom før. Min samboer har fagbrev som tømrer men jobber administrativt for dette nå, men rakk å snekre i mange år før han kom dit.

Så til mitt problem! Han vil ikke snekre/hjelpe til med mine prosjekter? Han har egentlig ikke hjulpet meg med noe bygg-relatert i det hele tatt. Han betaler ikke leie hos meg! Men hvis jeg ønsker å liste opp et rom som fortsatt ikke er listet synes jeg det er hyggelig at mannen kanskje vil være med? På sett og hvis har ikke fagbrevet hans noe å si om han skulle ville hjelpe meg. For jeg hadde listet og snekret disse tingene om jeg hadde bodd alene! Som jeg å for så vidt gjorde mens jeg var singel. Men nå skal mannen diskutere timesvis over hvor vanskelig det er å snekre ting, hvor unødvendig (?!) det er, og han ikke engasjerer seg i det? Jeg bare ber om assistanse og jeg ønsker å betale for det som koster. Han hjelper gjerne kompiser og andre med mer omfattende prosjekter? Hvorfor er det så vanskelig å hjelpe meg? 

Han snekrer og gjør ting for seg selv eller venner, men mener alt jeg tenker bør gjøres i våres hjem er unødvendig og vanskelig, selv om jeg skal gjøre hovedjobben og betaler alt?.. og jeg vil presisere at jeg ikke ber han om mye. Han syntes det var vanskelig å være med å male stua og….. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også si at jeg har tilbudt han å kjøpe seg inn! Men det vil han ikke..

Skrevet

Hvorfor lar du han bo gratis jod deg? Hva tilfører han livet ditt? 

Anonymkode: 35dcc...485

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det eneste må være gratis kuk

Anonymkode: 065c2...cfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er det jeg begynner å lure på og, og det irriterer meg. Merkelig at han ikke vil være med å hjelpe til.. Synes det også er flaut at jeg har en mann som ikke vil hjelpe til hjemme med typiske manne-oppgaver! Og jeg derfor må stå på kjøkkenet å bake, og etterpå må jeg legge stein eller bytte dekk liksom 😂

Skrevet

Da ville jeg spurt ham om hva han synes er en grei ordning for ham å bo hos deg?

At du synes det er en skjevfordeling i og med at du leier leiligheten. 

• Liker 6
Skrevet

Vi hadde et ordtak da vi var små: Skomakerens barn har de dårligste skoene. Hvorfor det er slik er vanskelig å si.

Anonymkode: 26415...168

• Liker 3
Skrevet

Kan hende han rett og slett ikke orker å ta med seg arbeidet hjem også.

Og det kan jeg forstå.

Men lurer litt på hva han tilfører ditt liv. Har du snakket med han om hva du føler? Og lyttet til hans ønsker og behov? 

Skrevet
anon01 skrev (1 time siden):

Kan hende han rett og slett ikke orker å ta med seg arbeidet hjem også.

Og det kan jeg forstå.

Men lurer litt på hva han tilfører ditt liv. Har du snakket med han om hva du føler? Og lyttet til hans ønsker og behov? 

Ja! Men nå jobber han administrativt. Altså på kontor. Ellers kan jeg tilføye at jeg var sammen med en kokk tidligere, og han lagde ikke mye mat hjemme 😂… sikkert på grunn av at det var «å ta jobben med seg hjem». 

Skrevet

Be ham heller betale husleie. 

Skjønner at han ikke vil pusse opp en bolig han ikke eier.

Anonymkode: a76f2...e04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be ham heller betale husleie. 

Skjønner at han ikke vil pusse opp en bolig han ikke eier.

Anonymkode: a76f2...e04

Han skal slippe å pusse opp! Men det er hyggelig om vi kan hjelpe hverandre med små-prosjekter :)  Spesielt da jeg ikke ber han noe annet enn assistanse da han bor gratis. Feks male et rom eller annet 

• Liker 3
Skrevet

Du har dessverre funnet deg en snylter.
Han fokuserer på at han skal ha minst mulig utgifter, og være fri for ansvar utenom jobb 

Anonymkode: cb1aa...a95

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Pilga skrev (3 timer siden):

Det er det jeg begynner å lure på og, og det irriterer meg. Merkelig at han ikke vil være med å hjelpe til.. Synes det også er flaut at jeg har en mann som ikke vil hjelpe til hjemme med typiske manne-oppgaver! Og jeg derfor må stå på kjøkkenet å bake, og etterpå må jeg legge stein eller bytte dekk liksom 😂

Tror ikke noe på at du legger stein, bygger terrasse, osv...

Skrevet

Off eg ser raude varselstegn eg altså. Kast han ut....

• Liker 3
Skrevet

Han utnytter deg.

Anonymkode: 8bd76...cb8

• Liker 3
Gjest Agent smith
Skrevet
Pilga skrev (5 timer siden):

Kan vel virke som om han utnytter deg litt utfra det du skriver

Skrevet
Lars1009 skrev (1 time siden):

Tror ikke noe på at du legger stein, bygger terrasse, osv...

Hvorfor ikke? 
Vi er mange damer som liker å gjøre andre ting enn å stå på kjøkkenet i høyhælte sko. 
Å være allsidig og smart er heldigvis liv i 2020

Anonymkode: cb1aa...a95

• Liker 3
Skrevet

Betaler han for mat og strøm, i det minste?

Gjør han husarbeide?

Lager han mat?

Anonymkode: 343a2...2ba

• Liker 4
Skrevet

Han har det som plommen i egget. Bor gratis, hushjelp, kokk , elskerinne. 

På tide å kreve noe tilbake. Du har satt deg i en situasjon der du blir utnyttet, og det virker som du har akseptert det. 

Anonymkode: f794a...7bc

• Liker 4
Skrevet

Be ham om husleie, eller så kan han jo sjekke leiemarkedet om han syns det er for dyrt å betale noe mer enn null penger hjemme hos deg.

Hvordan tennes du og tiltrekkes du av en sånn snylter ? 

Anonymkode: 37ebc...ec2

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...