AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Lønner det seg da og vaske opp manuelt istedenfor i oppvaskmaskin da? Da tenker jeg så klart økonomisk og ikke tiden det tar Anonymkode: a57ec...b8e
Snublefot62 Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lønner det seg da og vaske opp manuelt istedenfor i oppvaskmaskin da? Da tenker jeg så klart økonomisk og ikke tiden det tar Anonymkode: a57ec...b8e Det er ingen grunn til å vaske opp manuelt med mindre maskinen er ødelagt. Maskinene vi har i dag er flinkere til å vaske og billigere på det enn manuelt arbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Selfølgelig lønner det seg. Varmt vann koster deg 0 kr. Men det koster fremdeles ikke stort å kjøre oppvaskmaskinen altså, så det hadde jeg virkelig ikke giddi. Anonymkode: 4f7a8...c47
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Hvem betaler til syvende og sist varmtvannet i borettslaget? Det gjør beboerne og hvis utgiftene til varmtvann øker fordi alle vasker manuelt ville borettslaget måtte øke felleskostnadene for å ikke gå med underskudd.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selfølgelig lønner det seg. Varmt vann koster deg 0 kr. Men det koster fremdeles ikke stort å kjøre oppvaskmaskinen altså, så det hadde jeg virkelig ikke giddi. Anonymkode: 4f7a8...c47 Varmtvann koster TS selvsagt ikke 0 kr. H*n betaler fremdeles for varmtvannet på en eller annen måte, bare at det faktureres gjennom fellesutgiftene. Fellesutgifter er den enkeltes andel av løpende eierkostnader, som strøm i fellesarealer, vaktmester, trappevask etc., det er IKKE utgifter som «noen» andre enn TS betaler for ham/henne. For øvrig enig med de andre her: Dagens oppvaskmaskiner vasker antakelig langt bedre og mer energieffektivt enn man kan selv. Anonymkode: 4c912...996 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 Maskinen er langt mer effektiv enn å vaske opp for hånd. Husk at om det blir brukt veldig mye varmtvann, så kan fellesutgiftene øke. Du betaler for strømmen som brukes til oppvarmingen av vannet uansett, enten via fellesutgiftene eller direkte på din strømregning. Anonymkode: 0f528...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Oppvaskmaskinen varmer jo opp vannet da.... Anonymkode: 44c16...b9a
newman01 Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 (endret) Liker holdningen til kostnadsfordeling i tråden her... "Varmtvann er inkludert i felleskostnader så jeg orker ikke bruke egen strøm på å vaske opp". Ulempen er om flere i sameiet tenker likt, da vil jo fellesutgiftene stige med flere tusenlapper i måneden for å dekke opp varmtvannsforbruket. Men den er synlig ganske mange steder i samfunnet... skolemat? La Staten betale! SFO? Kommunen betaler! Alt skal betales av fellesskapet Endret 16. september 2022 av newman01 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå