Gå til innhold

"Flytt ut av Oslo. Det tar kortere tid fra Drammen til Oslo enn med Tbane enkelte steder"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan lese mye om dette her på KG. Flytt heller ut av Oslo og ta toget! Det tar kortere tid å ta toget og det er billigere boligpriser i f.eks Drammen.

.. Så leser man på NRK nå at Oslo S har jordfeil på fjerde dag, som fører til store forsinkelser og innstillinger.

Jeg vet ikke med deg, men jeg satser heller på en Tbane som går daglig, enn stresset med å forholde meg til et tog, som har like mye problemer som det går..

Sikkert mange som har angret på dette valget de siste dagene. Mens jeg sitter på banen på vei til jobb nå!

Anonymkode: 8b005...f2b

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan lese mye om dette her på KG. Flytt heller ut av Oslo og ta toget! Det tar kortere tid å ta toget og det er billigere boligpriser i f.eks Drammen.

.. Så leser man på NRK nå at Oslo S har jordfeil på fjerde dag, som fører til store forsinkelser og innstillinger.

Jeg vet ikke med deg, men jeg satser heller på en Tbane som går daglig, enn stresset med å forholde meg til et tog, som har like mye problemer som det går..

Sikkert mange som har angret på dette valget de siste dagene. Mens jeg sitter på banen på vei til jobb nå!

Så flytt til Bærum da nær banen.

Anonymkode: 32006...723

• Liker 4
Skrevet

Er jo ikke så ofte det skjer da. Jeg ville ikke unngått å bosette meg vest for Oslo på grunn av det, men det spørs på budsjettet.

Anonymkode: 9d340...a41

• Liker 2
Skrevet

Å si hadet til Oslo var en av de beste valgene jeg har tatt.

Fød og oppvokst i Oslo. I voksen alder har jeg bodd fra øst til vest.

For noen år siden flyttet jeg ut av Oslo og til en nabokommune. Ikke angret er sekund.

Anonymkode: 08572...2c7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs jo helt på hva man ønsker det, og hvorvidt man lever slik at det er bedre å bo utenfor. Har man barn eller trenger en del mer plass av andre grunner, så kan det jo lønne seg i en del tilfeller, og det er ikke alltid så ille og pendle. Men vær oppmerksom på at disse historiene gjerne tar utgangspunkt i at togene går optimalt, og man har ikke nødvendigvis andre muligheter dersom man ikke har bil de dagene det er utfordringer med togene. I Oslo har man i langt flere tilfeller trikk og buss i tillegg til bane, men det er ikke alle steder som har alternativer til tog. Dermed blir man kanskje avhengig av bil. 

Anonymkode: c4d71...cdb

Skrevet

Spørs jo helt an på hvor man jobber det. 

Anonymkode: a865d...2cc

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor rett utenfor Oslo og pendler inn til byen med tog når jeg skal på jobb, det tar meg rundt 40 minutter fra jeg går ut døra hjemme til jeg er på plass på kontoret. Jeg trives med å pendle, det har gitt oss bedre råd og mye bedre plass enn vi ville hatt om vi hadde bodd i Oslo, men det er helt sinnsykt irriterende når togene ikke går som de skal. Heldigvis skjer det ikke så innmari ofte, og her jeg bor kan man ta buss hvis det er krise. Jeg bor øst for byen, men har inntrykk av at det er enda flere togproblemer vestover og sørover.

Anonymkode: beff8...577

• Liker 1
Skrevet

Ja, både det at det er oftere problemer, OG at hyppigheten/tilbudet er MYE dårligere. 

Flyttet ut av Oslo en kort periode, og var veldig glad for å kunne flytte tilbake senere. 
Bruker ca like lang reisetid til jobb. Men før måtte jeg planlegge etter det ene toget i timen som normalt ikke ble veldig forsinket på veien. Nå kan jeg bare gå til T-banen når jeg er klar, og så kommer det en bane i løpet av max 7 minutter. Jeg trenger ikke engang å huske rutetiden. 

Ved å bo like utenfor Oslo og være avhengig av tog, måtte alt planlegges etter avgangstiden på toget. 

I tillegg er det jo gjerne et helt annet utvalg av fritidstilbud, om man bor i en drabantby innenfor Oslo, enn om man bor i et tettsted litt utenfor. Det er jo ikke umulig å reise mot sentrum og være med på ting der.

Anonymkode: 3ce2e...64c

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke sant. Toget Drammen-Oslo er også veldig ustabil, pluss at det er avviklet hver sommer. Pendling Oslo-Drammen er ganske tungt. Hvis du har små barn, umulig. Ville ikke anbefalt til noen. 

Men, samtidig, er jo Drammen stor by, og det går an å finne jobb nærmere. 

Anonymkode: 0fae7...d29

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bor rett utenfor Oslo og pendler inn til byen med tog når jeg skal på jobb, det tar meg rundt 40 minutter fra jeg går ut døra hjemme til jeg er på plass på kontoret. Jeg trives med å pendle, det har gitt oss bedre råd og mye bedre plass enn vi ville hatt om vi hadde bodd i Oslo, men det er helt sinnsykt irriterende når togene ikke går som de skal. Heldigvis skjer det ikke så innmari ofte, og her jeg bor kan man ta buss hvis det er krise. Jeg bor øst for byen, men har inntrykk av at det er enda flere togproblemer vestover og sørover.

regner nesten med at du har flyttet nordover, type Nittedal, og tar Gjøvik banen. Jeg hører bare om de som er fornøyde. Folk som flyttet vestover eller sørover, "bare en time fra oslo", sliter mye mer med pendling. Igjen, litt bedre på strekningen mot Gardemoen. 

Anonymkode: 0fae7...d29

• Liker 1
Skrevet

Jeg har pendlet til Drammen en stund nå og jordfeilen påvirker ikke strekningen så mye.

Drammen er dessuten en fin og trivelig by! :) 

• Liker 4
Skrevet

Dere som snakker om jordfeil - når jeg var avhengig av T-bane fra Majorstuen til Ryen var det stadig vekk feil der og😅

Anonymkode: 7b9a1...97e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

regner nesten med at du har flyttet nordover, type Nittedal, og tar Gjøvik banen. Jeg hører bare om de som er fornøyde. Folk som flyttet vestover eller sørover, "bare en time fra oslo", sliter mye mer med pendling. Igjen, litt bedre på strekningen mot Gardemoen. 

Jeg bor langs L1-linja mellom Oslo og Lillestrøm. Én ting er jo signalfeil og denslags, men togsettene som går på den linja begynner å bli gamle og har også en del problemer. Jeg har blitt stuck på toget før fordi de ikke har klart å lukke dørene, for eksempel. Når jeg sier at det ikke skjer "så innmari ofte" så er det jo relativt, og du kan banne på at når det først er noe kluss med togtrafikken så er det alltid midt i rushen når det er flest folk som skal reise. Men ja, jeg syns jeg enda oftere hører om problemer mellom Oslo/Drammen og Oslo/Ski enn det er rundt her jeg bor. Og nordover går det stort sett enda bedre, virker det som, men der tror jeg togene går litt sjeldnere også?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Toget har stadig hatt noen problemer, ikke bare de signalfeilene som pågår nå. Det er rett og slett upålitelig. 

Anonymkode: 16610...a12

Skrevet

Beste er å bo innenfor t-banen....punktum.

Men lillestrøm-området er ikke så ille. Ofte tog til Oslo derfra.

Anonymkode: bdee9...85a

• Liker 3
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beste er å bo innenfor t-banen....punktum.

Men lillestrøm-området er ikke så ille. Ofte tog til Oslo derfra.

Anonymkode: bdee9...85a

Beste er vel å holde seg langt unna oslo

Anonymkode: d66c3...940

Skrevet

Drammen, nei, Lillestrøm, ja. Der går toget hvert tiende minutt. Ulempen er at boliger sentralt i Lillestrøm koster like mye som boliger i Oslo, og kollektivtransporten innad i Lillestrøm kommune er elendig. 

Anonymkode: 4a62c...c40

• Nyttig 1
Skrevet

Så enig, da jeg så etter bolig i utkanten av Oslo var det et must at jeg kunne ta bane eller buss til sentrum, og slapp tog! 

Har flere kollegaer som pendler med tog, og jeg krysser gjennom Oslo S hver dag på vei fra t-banen til jobben. Det er stadig signalfeil, jordfeil, forsinkelser og styr. Og om sommeren er det alltid vedlikehold og togene tas ut av trafikk. Så glad jeg slipper det styret der... T-banen har bare fusket to ganger de tre årene jeg har tatt den til jobben 👍

Anonymkode: 1e356...8a7

Skrevet

Helt ufattelig hvor elendig vy/BaneNord er. Utrolig at de slipper unna med det. Faren min pendlet Drammen-Oslo for 30 år siden og det har ikke blitt det minste bedre. Hadde skammet meg over å nevne arbeidsgiver dersom jeg jobbet med jernbanen. 

Anonymkode: 8deae...6e4

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha pendlet mellom Oslo og Indre Østfold i noen år er jeg helt enig i at tog er upålitelig, men kollektivtilbudet i Oslo er heller ikke så godt som man kanskje skulle tro det var i en så stor by. Bor i bydel Nordstrand og mannen jobber i bydel Søndre Nordstrand. Han bruker mellom 5 og 10 minutter i bil (kommer an på om det er kaos i Skulleruddumpa eller ikke) til jobb og med kollektivt bruker han 30-45 minutter. Det går raskere å busspendle mellom Ytre Enebakk i gamle Akershus og jobb, liksom. 😛

Anonymkode: 6486c...f02

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...