Gå til innhold

Jeg er gradert ufør og idag ble jeg gjeldsfri i en alder av 42!! Så deilig følelse å eie leiligheten selv og å ikke ha gjeld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte det kunne være fint med en positiv tråd og derfor ville jeg fortelle min historie.

Jeg tok en utdannelse rett etter jobb å fikk jobbet i 10 år 100% før jeg begynte ballen med NAV. Ble gradert ufør og jeg klarer nå å jobbe 50%

spol frem til  idag, nå siste avdraget på boliglånet ble betalt, i en alder av 42! Det er en så deilig følelse å kjenne på i dag. Selv om jeg ble gradert ufør, så klarte jeg meg bra økonomisk! Jeg har nå en leilighet i et fint strøk på Oslo vest, leiligheten har mer enn doblet seg i verdi siden jeg kjøpte den!

Til dere som dessverre også blir uføre. Det finnes muligheter til å klare seg godt økonomisk! Man leser dessverre ofte om de som ikke klarer seg godt her inne, så ville inspirere dere med min historie! Selv om man har så uflaks å blir ufør, så kan man klare seg godt for det!

Jeg er så heldig nå at jeg kan slutte å jobbe om jeg vil, da jeg klarer meg på 50% ufør. Men jobben gir meg så mye, så kommer til å fortsette!

Gleder meg til et liv uten å måtte tenke over økonomi, høyere priser og ikke minst høyere rente!

Lenge siden jeg har følt meg så glad som jeg gjør nå i dag!

Anonymkode: 19c87...abe

• Liker 14
  • Hjerte 16
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, det må føles utrolig godt :) Så fint å se at systemet fungerer i noen tilfeller i det minste :) 

Anonymkode: e9bd2...092

• Liker 1
Skrevet

Dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: ed3fd...882

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Selv tror jeg denne posten er👺👺👺🤠troll

Anonymkode: d4ad5...e25

• Liker 10
Skrevet

Så flott! 😄

Anonymkode: e8021...5ba

Skrevet

Uten arv og feite forsikringer osv så er det pent umulig å klare seg kjempefint på uførestønad og bygge seg opp og bli tidlig gjeldsfri. 

Anonymkode: f608c...d99

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette tror jeg ikke på.

Ikke jeg heller. 

Og så stiller jeg meg spørsmålet, hvorfor er hun ufør. Alle vet at man blir ufør av peanuts i dag... 

Anonymkode: d1080...4bf

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Uten arv og feite forsikringer osv så er det pent umulig å klare seg kjempefint på uførestønad og bygge seg opp og bli tidlig gjeldsfri. 

Selvfølgelig er det ikke komplett umulig å klare seg fint på uførestønad og betale ned gjeld uten arv og forsikringer. Det spørs helt på TS sine inntekter, utgifter og prioriteringer. Man kan også være så heldig å få startlån fra Husbanken, uten en krone i EK.

Jeg klarte å spare meg opp til EK på studielån og AAP (6 år). Har aldri jobbet en dag i mitt liv, men har spart og spart. Som syk fikk jeg 3k ekstra stipend. Sparte jo selvsagt disse, istedenfor å bruke dem opp. På AAP klarte jeg å spare et par tusen i mnd, fordi jeg valgte å bo billig og uvanlig. Så istedenfor å betale 8-1000 kr i husleie, betalte jeg 5 000 kr. Men da må man selvfølgelig ned i levestandard. Og jeg levde på langt mindre enn TS.

En gjenganger i slike tråder, er at folk ikke tror på TS - fordi man selv ikke får ting til å gå rundt eller velger å prioritere. Det er ikke så umulig som folk skal ha det til.

Anonymkode: 27903...66c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Boligmarkedet var helt anderledes da du kjøpte og jeg tipper du hadde en godt over gjennomsnittet betalt jobb da du ble ufør. Da blir jo din historie helt overkommelig.

Alt er mulig med de rette forutsetningene. Da spiller ufør eller ikkke ingen rolle.

Anonymkode: 7f99c...93e

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette tror jeg ikke på.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv tror jeg denne posten er👺👺👺🤠troll

Anonymkode: d4ad5...e25

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke jeg heller. 

Og så stiller jeg meg spørsmålet, hvorfor er hun ufør. Alle vet at man blir ufør av peanuts i dag... 

Anonymkode: d1080...4bf

😂 Hvorfor i alle dager ikke? Dere aner ikke hva slags inntekt TS har😆 

Anonymkode: b9983...cb1

• Liker 2
Skrevet

Ikke bry deg om kommentarene her, gratulerer :) 

Anonymkode: 1215d...2e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Boligmarkedet var helt anderledes da du kjøpte og jeg tipper du hadde en godt over gjennomsnittet betalt jobb da du ble ufør. Da blir jo din historie helt overkommelig.

Alt er mulig med de rette forutsetningene. Da spiller ufør eller ikkke ingen rolle.

Anonymkode: 7f99c...93e

Nettopp. Sier seg selv at en som er gradert ufør ikke kan kjøpe leilighet på Oslo vest i 2022... En singel person i godt betalt full jobb har ikke sjans engang.... En som kjøpte leilighet i 2022 og som må over på AAP/ufør samtidig som renta skal opp hadde måttet selge boligen i 99% av tilfellene.

Bra for TS, men TS kan ikke si det hun gjør uten å samtidig ta med at boligprisene var betydelig lavere før og rentene har bare gått nedover de årene hun har hatt lån.

Dette sier jeg som kjøpte for 10år siden og som selv har blitt gradert ufør rundt 40årene. 

Det er ikke mulig i Oslo i dagens marked og det gir ikke motivasjon til yngre folk å si at man klarte noe de ikke kan klare uansett hvor mye de jobber for det. Du sier selv at du er så fornøyd med at leiligheten din har doblet seg i verdi, men du skjønner ikke samtidig at det betyr at de yngre nettopp blir ekskludert fra å klare det samme som deg? Ingen som kjøper bolig i 2022 kan forvente samme prisstigning. Du, og jeg, har trukket en av de siste gullbillettene og burde ikke være så glad for det. Samfunnet er ødelagt for dem som kommer etter oss.

Dessertgenerasjonen har trukket stigen opp etter seg og de yngre får det vanskeligere og vanskeligere og dyrere og dyrere. Helt utrolig å lese om noen som klapper seg selv på skuldrene uten å forstå at man har fått mye gratis.

Boligprisdobling er ingenting å rope hurra for. Jeg har også doblet mine verdier, men til hvilken pris? Samfunnet blir mer og mer ødelagt av at forskjellene øker. Jeg mener at det er svært egoistisk å være fornøyd med at det skjer.

Anonymkode: 7bcc4...bc5

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Gratulerer!

Jeg husker da naboen vår ble gjeldfri.  Da samlet de venner og bekjente til hagefest, tente opp i bålpannen, og hadde en seremoni der de brant opp gjeldsbrevet (eller egentlig en kopi av gjeldsbrevet).  Uansett, poenget var at de feiret skikkelig!
En feiring synes jeg du kan unne deg også!

Jeg forstår ikke helt hva alder har med saken å gjøre, men godt jobba!

Anonymkode: 218d6...ea6

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Så deilig, gleder meg veldig til den dagen jeg kan si det samme

Anonymkode: a2834...129

Skrevet

Gratulerer!!

Anonymkode: 33fae...c23

Gjest Villfisker
Skrevet

Så flott. 🙂

Jeg unner alle å eie bolig selv. Spesielt de som har en lav inntekt. Det gir frihet og forutsigbarhet.

Å ha gjeld er noe dritt. Huslån føles som en spyler penger ned i dass hver mnd. Jeg håper det snart er min tur også, og fort. Det er mye kjekkere å bruke penger på noe en vil, enn å betale boliglån.

Håper det blir min tur i lotto en dag snat😁

for jeg har dessverre endel igjen å betale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville bare lage en positiv tråd som kanskje kan inspirere mange andre andre også til å bli gjeldsfri tidlig. Også er jeg veldig stolt av at jeg har fått det til, med de problemene jeg hadde rundt uføretiden. Jeg har prioritert dette og da er det så deilig i dag, når dagen endelig har kommet!

Så dette viser bare at du hvis du vil, så kan du. Så tenker det er fint med en positiv tråd om dette også

Anonymkode: 19c87...abe

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tja. Jeg er på TS sin alder og klarte omtrent det samme som trådstarter. Jeg kom inn på boligmarkedet i 2003 og da var boligprisene noe hekt annet enn de er i dag.

Anonymkode: 2d56d...e63

• Liker 2
Skrevet

Oslos beste vestkant?

Da er lønnen til ts så høy, at det ikke er noen gi motivasjon for. 

Jeg tror heller ikke på denne historien. 

Anonymkode: e71b6...923

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Gratulerer!

Jeg husker da naboen vår ble gjeldfri.  Da samlet de venner og bekjente til hagefest, tente opp i bålpannen, og hadde en seremoni der de brant opp gjeldsbrevet (eller egentlig en kopi av gjeldsbrevet).  Uansett, poenget var at de feiret skikkelig!
En feiring synes jeg du kan unne deg også!

Så kleint. Jeg hadde aldri fortalt alle naboene at vi var gjeldfrie🙈

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...