AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #1 Skrevet 16. september 2022 Lærer satte datteren som da var ny i klassen, opp mot den mest populære jenta i klassen pga en misforståelse, det min ble beskyldt for å ha sagt noe hun ikke hadde sagt, og lærerinna hengte henne ut foran hele klassen. Dette skjedde for flere måneder siden, og det sosiale har vært ødelagt siden da. Den populære jenta «krever» at de andre jentene ikke henger med datteren min, og om de gjør det i friminutt osv, så kjefter hun på de etterpå til de begynner å gråte så de «tør» ikke å henge med henne. Jeg har tatt opp det med deres nye kontaktlærer, som sier han «skal ta tak i det», men har hittil ikke gjort noe. Det foregår mye skjult mobbing, F eks kom bestevenninna til denne populære» jenta og tråkka på foten til datteren i gangen i går. Datteren, som tidligere har vært sosial, aktiv og hatt masse venninner, står nå alene i skolegården om dagene. Hun gråter og er lei seg når hun kommer hjem. Har ikke inntrykk av at lærer gjør noenting. Om vi kunne, hadde vi byttet skole tvert. Alternativet er privatskole, men jeg har ikke råd med mindre vi får stønad til det. Hverdagen er derfor tung, og frykter det skal utvikles skolevegring. At ÉN jente skal få holde på sånn, og bestemme over alle de andre jentene, er helt hinsides… Lærerne gjør ikke noe. Snakka med rektor i vår, det ble «dysset ned» og forrige lærer snakka med jentene, men det ordna seg aldri. Også problemer på sosiale media der jenta har vært ufin mot henne. Hva i all verden gjør man, når det å kontakte lærer ikke hjelper? Hun hadde en god venninne, som alltid fikk komme på besøk her. Hun fikk ligge over de gangene hun ønsket, Tilogmed ved samvær til sin mor, valgte hun å få komme hit istedenfor pga anstrengt forhold til mor og stefaren. Hun var alltid varmt velkommen hit. Plutselig, under det siste besøket fra henne, hadde hun helt lim i flasker på badet, limt rundt føttene på vaskemaskina, helt qtips i sluken på servanten, rotet i skapene og rett og slett ødelagt masse ting på badet. Jeg oppdaga det etter at hun hadde dratt og gjorde ingenting med det men syns det var merkelig… Etter det ble hun «bestevenninne» med denne populære jenta, og holder seg unna datteren min. Er redd det hun gjorde på badet er etter oppfordring fra den jenta…. Alle som er venner med min datter, tar den jenta for seg og setter opp imot min datter og oppfordrer de til å skade henne. Var to tilfeller i vår hvor hun havnet på legevakt pga en av jentene skadet henne. Tok det opp med lærer, som pratet med foreldrene til den jenta, altså venninna til denne «populære» jenta, er av andre årsaker ikke på den skolen lengre. Men nå er det nye som hun setter opp mot henne. Jenta mi har gått fra å være sosial og glad, til sår og lei. At foreldre lar ungene oppføre seg sånn, er for meg ubegripelig. Jeg har snakket mye med lærer som bare sier «vi skal ta tak i det» uten å gjøre noe… Anonymkode: c9427...380 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #2 Skrevet 16. september 2022 Snakk med foreldrene til jenta. Anonymkode: e2147...b86 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #3 Skrevet 16. september 2022 Avtal et møte med foreldrene til jenta. Anonymkode: e5029...ca3 1
Hmmmmmm Skrevet 16. september 2022 #4 Skrevet 16. september 2022 Krev at det føres 9a sak på det. 12 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #5 Skrevet 16. september 2022 Hmmmmmm skrev (2 minutter siden): Krev at det føres 9a sak på det. Ja for man vet jo hva som er konsekvensene av det… Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #6 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Snakk med foreldrene til jenta. Anonymkode: e2147...b86 Har ingen kontakt med de, men ifølge et par andre foreldre er de slike som aldri innrømmer eller ser egne feil fordi deres barn er «perfekt» osv… Anonymkode: c9427...380 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #7 Skrevet 16. september 2022 Krev 9a sak, og prat med foreldrene hennes. Anonymkode: 77130...453
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #8 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja for man vet jo hva som er konsekvensene av det… Anonymkode: c9427...380 Hva da mener du? Har selv en datter som ble mobbet her hjalp det med 9a sak. Anonymkode: 77130...453 2
Gjest theTitanic Skrevet 16. september 2022 #9 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ingen kontakt med de, men ifølge et par andre foreldre er de slike som aldri innrømmer eller ser egne feil fordi deres barn er «perfekt» osv… Anonymkode: c9427...380 Jenta di har det ikke godt og du har ikke engang forsøkt å snakke med de andre foreldrene... ? Du har gitt kontaktlærer beskjed 1 gang.....?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #10 Skrevet 16. september 2022 theTitanic skrev (2 minutter siden): Jenta di har det ikke godt og du har ikke engang forsøkt å snakke med de andre foreldrene... ? Du har gitt kontaktlærer beskjed 1 gang.....? Jeg har vært i konstant dialog med forrige kontaktlærer. Og rektor. Har snakket på telefon med nye kontaktlærer, der han har lovt å gjøre noe med det. Har snakket to ganger med han. Hvordan nå fram til foreldre når man aldri har snakket med de tidligere, hun ble ny i klassen i fjor. Selvfølgelig har jeg forsøkt! Jeg har snakket med et par andre foreldre, og den ene ble med i møte med rektor, men kontakt med mor til den jenta har jeg ikke. Læreren må rydde opp. Men det gjøres ikke. Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #11 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva da mener du? Har selv en datter som ble mobbet her hjalp det med 9a sak. Anonymkode: 77130...453 De tar hevn som å melde inn til barnevernet. Har da vært medieoppslag om det. Vi ønsker bare ro… Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #12 Skrevet 16. september 2022 Bytt skole - kipt men man kommer ingen veg med sånne folk - det blir bare værre. Kip løsning men ungen din fortjener bedre! Anonymkode: 11a63...02a
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #13 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bytt skole - kipt men man kommer ingen veg med sånne folk - det blir bare værre. Kip løsning men ungen din fortjener bedre! Anonymkode: 11a63...02a Vurderes sterkt. Eneste alternativet er privatskole - som koster ganske mye penger. Jeg har ikke råd med mindre det blir gitt stønad til det. Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #14 Skrevet 16. september 2022 Du kan be lærer om å kalle inn til et møte med dere og foreldrene til den andre jenten. Så tar du det derfra. Anonymkode: 1c952...afe 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #15 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan be lærer om å kalle inn til et møte med dere og foreldrene til den andre jenten. Så tar du det derfra. Anonymkode: 1c952...afe Såklart, har bedt han om å snakke med foreldrene til jenta også. Får ta en telefon til i dag. Noe må gjøres kjapt, for hun kan ikke ha det sånn. Det er hjerteskjærende. Hun sier at ingen liker henne der. Hun har kun tre venner i klassen nå. Og en av de får kjeft fra den populære jenta om hun er med henne i friminuttene. Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #16 Skrevet 16. september 2022 Det blir ikke gitt stønad til privatskole, og du bør be skolen om å kalle dere inn til møte så fort som mulig. 9A og aktivitetsplan er absolutt veien å gå her. Det er viktig at skolen undersøker grundig hva som faktisk foregår her, og får nøstet opp i hvor skoen trykker. Det ville vært vanskelig for meg, men jeg ville kontaktet foreldrene til den andre jenta for lenge siden. Hver stein bør snus. Anonymkode: b3413...9fd 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #17 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har vært i konstant dialog med forrige kontaktlærer. Og rektor. Har snakket på telefon med nye kontaktlærer, der han har lovt å gjøre noe med det. Har snakket to ganger med han. Hvordan nå fram til foreldre når man aldri har snakket med de tidligere, hun ble ny i klassen i fjor. Selvfølgelig har jeg forsøkt! Jeg har snakket med et par andre foreldre, og den ene ble med i møte med rektor, men kontakt med mor til den jenta har jeg ikke. Læreren må rydde opp. Men det gjøres ikke. Anonymkode: c9427...380 Jeg er enig i at skolen må inn å jobbe med denne saken. Det må opprettes en 9A-sak. Men det er ikke nok å si at dette er skolens ansvar alene. For skolen er det vanskelig å jobbe med slike saker uten foreldrenes hjelp. Det beste du kan gjøre er derfor å samarbeide med skolen og være behjelpelig. Jeg vil også råde deg om å kontakte foreldrene til flere enn bare den populære jenta. Få foreldrene bevisste på hva som foregår. Kanskje burde det vært et foreldremøte for jentene i klassen? Anonymkode: 35b23...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #18 Skrevet 16. september 2022 Du har ingen annen mulighet enn å melde inn en 9A-sak. Det kan vel ikke bli verre enn nå?? Anonymkode: e8f15...487 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #19 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at skolen må inn å jobbe med denne saken. Det må opprettes en 9A-sak. Men det er ikke nok å si at dette er skolens ansvar alene. For skolen er det vanskelig å jobbe med slike saker uten foreldrenes hjelp. Det beste du kan gjøre er derfor å samarbeide med skolen og være behjelpelig. Jeg vil også råde deg om å kontakte foreldrene til flere enn bare den populære jenta. Få foreldrene bevisste på hva som foregår. Kanskje burde det vært et foreldremøte for jentene i klassen? Anonymkode: 35b23...3b7 Jeg har snakket med to foreldre. Vi er forholdsvis nye her, så kjenner egentlig ingen av de. Kom ny i fjor. Har ikke blitt så godt kjent med noen av de. Jeg vil selvfølgelig samarbeide med skolen. Noe annet er uaktuelt. Men, det er på skolen alt startet med misforståelse og uthenging fra lærer, noe som aldri skulle ha blitt gjort, og på den måten satte hun den mest populære jenta opp imot den nye jenta. Vips, så går jenta der rundt og nærmest krever at de andre jentene holder seg unna datteren min. Gjør de det, får de gjennomgå selv av den jenta. Anonymkode: c9427...380
AnonymBruker Skrevet 16. september 2022 #20 Skrevet 16. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har ingen annen mulighet enn å melde inn en 9A-sak. Det kan vel ikke bli verre enn nå?? Anonymkode: e8f15...487 Så hvordan går man frem Anonymkode: c9427...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå