Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig lei all denne utroskapen- og håper alt en gang kommer frem for alle. Det ønsker jeg iallefall å bidra med. 

Eller.... uff, dette er vanskelig. 

En tidligere kollega har vært utro med mannen til min nabo. Dette vet jeg med 100% sikkerhet uten å gå nærmere inn på det. 

Utfordringen er at naboene har flyttet, og min kollega er veldig "farlig", altså kan gjøre livet surt (og helt jævlig) for den hun ikke liker. Jeg er livredd for å komme på kant med denne kollegaen min. Men samtidig tenker jeg så på denne søte, snille nabodama. Hun fortjener ikke å gå sånn i uvisshet. 

Jeg vet at utroskapen har skjedd gjentagende ganger. 

Men om jeg skulle sagt I fra, hvordan kan jeg gjøre dette anonymt? 

Anonymkode: 1f949...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke bare holde nesen din for seg selv å la alle andre håndtere sine egne problemer?

Anonymkode: 54d0f...f8b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke bare holde nesen din for seg selv å la alle andre håndtere sine egne problemer?

Anonymkode: 54d0f...f8b

Fordi hun bryr seg?

Brev i posten, ts.

Anonymkode: 4db1d...aed

• Liker 9
Skrevet

Si ifra! Anonymt brev omså. Sååå glad det finnes folk som deg🙏🏻

Anonymkode: ab991...638

• Liker 8
Skrevet

Si ifra!!! Om det må være anonymt så er det bedre enn ingenting. Alle som sier at man bør holde nesen unna andres problemer, aner ikke selv hvor fullstendig ødeleggende og traumatisk det kan være å bli bedratt av den man stoler mest på. Hvis du kan hjelpe henne til å ikke kaste bort mer tid på et menneske som ikke har hennes beste intensjoner, så bør du gjøre det tenker jeg. 

Anonymkode: 10e14...504

• Liker 5
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg ville satt stor pris på om noen fortalte meg om min kone var utro ❤️  gjerne direkte, men også anonymt.

Men sier jeg selv fra om jeg vet; nei. Jeg har fått vite fra "pålitelig" kilde at nabodama puler på et par menn i lokalsamfunnet, men vil helst ikke såre mannen unødvendig. Dobbelmoralsk? JA, men jeg vet jo ikke for sikkert. Vurderer å ta en prat med disse mennene som begge er gifte om dette stemmer.

• Liker 5
Skrevet

Si ifra! 

Anonymkode: 1457b...c00

Skrevet
7 hours ago, 911 said:

Jeg ville satt stor pris på om noen fortalte meg om min kone var utro ❤️  gjerne direkte, men også anonymt.

Men sier jeg selv fra om jeg vet; nei. Jeg har fått vite fra "pålitelig" kilde at nabodama puler på et par menn i lokalsamfunnet, men vil helst ikke såre mannen unødvendig. Dobbelmoralsk? JA, men jeg vet jo ikke for sikkert. Vurderer å ta en prat med disse mennene som begge er gifte om dette stemmer.

Det er muligens langt fra tanke til handling når man først står i situasjonen. Jeg synes du skal si ifra, men trenger ikke gjøre det på den krasse måten jeg tidligere har valgt å gjøre det på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er muligens langt fra tanke til handling når man først står i situasjonen. Jeg synes du skal si ifra, men trenger ikke gjøre det på den krasse måten jeg tidligere har valgt å gjøre det på.

Jeg kan/vil ikke si fra så lenge jeg ikke har håndfaste bevis.  Slike bevis vil jeg nok aldri få.

Skrevet
911 skrev (4 minutter siden):

Jeg kan/vil ikke si fra så lenge jeg ikke har håndfaste bevis.  Slike bevis vil jeg nok aldri få.

men kanskje gi ett hint til den andre part om  å være litt obs da? Er det ingenting så no problem... 

Anonymkode: bd352...486

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

men kanskje gi ett hint til den andre part om  å være litt obs da? Er det ingenting så no problem... 

Anonymkode: bd352...486

Joda, det er en mulighet, men tror jeg "etterforsker" litt mer først 😉 

Skrevet
911 skrev (3 minutter siden):

Joda, det er en mulighet, men tror jeg "etterforsker" litt mer først 😉 

Syns du skal få deg en hobby, istedenfor å følge med på hvem nabodamen treffer. :)

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan ikke tro hvor dobbeltmoralske nordmenn er. Ingen av dere er uten feil, men dere elsker å påpeke andres feil, etter deres egne standarder. Dere legger dere opp i saker som ikke vedrører dere. Dere kjenner ikke omstendighetene. Dere vet ikke om den som dere tror er utro lever i et fysisk eller psykisk voldelig forhold, og forsøker å overleve. Dere vet ikke om folk lever i åpent forhold. Dere er ikke inne i hodene til disse menneskene, dere forstår ikke situasjonen. Hvorfor er utroskap i det hele tatt noe å bry seg om? Hvis min kone er utro og det gjør henne til en lykkeligere person hjemme hvorfor skal jeg ta fra henne det?  Fordi jeg vil ha en mer sur og ulykkelig kone? Pass på dere selv, og la andre være i fred. 

Anonymkode: f7400...52a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvis min kone er utro og det gjør henne til en lykkeligere person hjemme hvorfor skal jeg ta fra henne det?  Fordi jeg vil ha en mer sur og ulykkelig kone? Pass på dere selv, og la andre være i fred. 

Hvis din kone vil ha sex med andre og det er greit for deg og det skjer på måter som er åpenbare i nabolaget, er det vel heller ikke noe problem om folk snakker til deg om det? Da får du heller be din kone være mer diskret, om det er ok mellom dere men hemmelig. 

Anonymkode: afe54...bc7

Skrevet

Skriv et anonymt brev til henne.. Dette fortjener hun å få vite. Hun kollegaen din hørtes ut som en skikkelig bitch.. En real homewrecker som kun bryr seg om seg selv🤬 

Anonymkode: 59f6a...572

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis din kone vil ha sex med andre og det er greit for deg og det skjer på måter som er åpenbare i nabolaget, er det vel heller ikke noe problem om folk snakker til deg om det? Da får du heller be din kone være mer diskret, om det er ok mellom dere men hemmelig. 

Her velger du å misforstå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skriv et anonymt brev til henne.. Dette fortjener hun å få vite. Hun kollegaen din hørtes ut som en skikkelig bitch.. En real homewrecker som kun bryr seg om seg selv🤬 

Anonymkode: 59f6a...572

Du kjenner ingen av disse, men lar deg hisse opp med grunnlag i én persons fremstilling av saken. Hva vet om du om hvem som er home wrecker? Kanskje nabokona er sosiopat? Du vet ikke. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her velger du å misforstå. 

Nei. Det er du som ikke ser at det er plagsomt når folk sprer de dramatiske utroskapshistoriene sine ut over landskapet og krever diskresjon av alle de møter. 

Skrevet

Hei takk for svar alle sammen. 

Jeg er i tenkeboksen. Jeg vet selv at jeg hadde vært sjeleglad om noen hadde sagt dette til meg. Men, når jeg står på den andre siden, så er det vanskelig. Jeg er redd for å "havne i drama", lage problemer jeg ikke ønsker å være en del av.

Denne mannen jobber med etterforskning, derfor er det ekstra skummelt å si I fra. Aner ikke hvilke mulighet han har og hvilke redskap han kan benytte seg av for å finne ut avsender pga hans yrke. 

Dessverre tror jeg ikke at jeg tør. Selv om jeg har lyst. 

Kona er utrolig søt- og selv om jeg ikke kjenner henne, så kan jeg aldri tro hun er et forferdelig kvinnemenneske. Hun fremstår iallefall veldig empatisk, omsorgsfull med barna og imøtekommende for alle. 

Ts

Anonymkode: 1f949...ae9

Skrevet

Jeg ville ikke visst om min mann var utro, så hvis det er meg du er nabo til, ønsker jeg at du ikke sier det.

Anonymkode: cae90...7cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...