Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky
Skrevet

Vi frykter alle det ukjente. Men husk mennesker kan være langt farligere enn spøkelser. En liten gutt hørtes da ikke så ille ut. :) Har du prøvd å snakke med han? Du kan f.eks si: "Jeg merker ditt nærver, og jeg forstår at du trenger hjelp. Men jeg er desverre ikke den rette til å hjelpe deg. Jeg ønsker deg lykke til, men det er ingenting jeg kan gjøre for deg."

Jeg er skeptisk til klarsynte. De fleste er nok bare ute etter å sko seg på godtroende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tror på dette, men det er litt skummelt.. ekkelt... jeg har lyst til å snakke med ham men jeg er redd han skal vise seg.... :overrasket:

Skrevet

Uff så skummelt! Det er kun 2 ting som kan få meg til å "grine" i øynene av skrekk, og det er baklengs-spilte sanger og dette spøkelsepisset! Livredd :D

Skrevet

På Elingaard herregård i Onsøy i Fredrikstad går en tidligere husfrue, Birte, igjen. Gården er plassert et sted det har vært bosetting siden 1100-tallet. Her kan man overnatte på stabburet! Det er ordentlig skummelt der. Norge ble drevet fra Elingaard en stund og det er fangehull i kjelleren. Der er det kroker i taket, de ble brukt til å henge opp fangene etter ganen! Au!

Birte forsvant bare, en fant aldri ut hva som skjedde med henne, hun var på vei hjem fra et koselig lag (har hørt at det var kortspill og sånt men vet ikke om det stemmer), hun satt bak i vognen (hest og overbygd vogn), det regnet og blåste skikkelig. Da kusken kom frem til Elingaard var det ingen bak i vognen ;)

Skrevet

Jo så er det sånn bilde der, av Birte, der øynene hennes følger oss samme hvor vi går i fin stuen. Ekkelt!

Skrevet

Men det gjør jo alle bilder, om den avbildede ser rett inn i kameraet :)

Gjest ånder finnes helt klart - jeg tr
Skrevet
Uff så skummelt! Det er kun 2 ting som kan få meg til å "grine" i øynene av skrekk, og det er baklengs-spilte sanger og dette spøkelsepisset! Livredd :D

Dette er ikke mere piss enn at noen tror at Gud og Jesus bor i himmelen å passer på oss?

Jeg tror mere på ånder enn bibelen

Jeg holdt på brenne inne en gang - kullos i hele leiligheten!

Jeg var alene.

Da jeg våknet var det noen som "vekte meg" det var noen folk.

Jeg løp helt automatisk inn i ...ja, dusjen...begynte å tenke klarere.

Før jeg "våknet" mens jeg stod i dusjen tenkte jeg at de andre(altså de som vekket meg) sikkert ordnet med å slukke brannen osv.

da jeg kom til meg selv, skjønte jeg jo at HERREGUD det er da ingen andre her, løp ut på kjøkkenet, skrudde av ovnen og luftet vinduene.

Jeg skulle ha vært død.

Kom på legevakta, masse kullos i blodet!

Hvorfor våknet jeg, når jeg var i ferd med å sovne inn for godt?

Hvem var det som vekte meg - var det gud eller ånder?

Gjest Miloine
Skrevet

Dette har jeg også oplevd, en lignende situasjon....merkelig

Kan det ha vært underbevistheten som sa du skulle stå opp...?

Skrevet

jeg mener det er piss, og jeg mener at jud og jesus i himmelen er piss. Hvordan skulle disse spøkelsene klare å komme hit om de er døde i fast form slik som folk ser dem? Det er jo ikke fysisk mulig egentlig. Selv om jeg blir redd for å høre om det og redd for å fjerne sminken foran speilet om natta. Tror jeg bare skremmer meg selv, for selv om jeg ikke tror på det, så er det gufne greier!

Skrevet

Du trenger ikke være redd. Om f.eks. hestene plager deg, så be dem være stille så du får fred og sove.

Selv har jeg opplevd en god del, men det er en annen historie.

Gjest Miloine
Skrevet
jeg mener det er piss, og jeg mener at jud og jesus i himmelen er piss. Hvordan skulle disse spøkelsene klare å komme hit om de er døde i fast form slik som folk ser dem? Det er jo ikke fysisk mulig egentlig. Selv om jeg blir redd for å høre om det og redd for å fjerne sminken foran speilet om natta. Tror jeg bare skremmer meg selv, for selv om jeg ikke tror på det, så er det gufne greier!

skjønner det, det er jo litt uvirkelig!

men hva vet vi egentlig om livet etter døden?

er dette bare en optaksprøve til et annet liv?

Vi vet ikke mye om det, fordi vi lever og kan ikke uttale oss om det!

Historien som ble fortalt tror jeg på, for jeg har oplevd noe liknende.

Hvem var det som vekket henne, når hun egentlig skulle vært bevistløs pga kullos?

Skrevet

Jeg vet jeg egentlig ikke kan uttale meg ja, og jeg vet også grunnen til at jeg er så bestemt for at de ikke finnes. Enhver psykolog ville sagt "benektelse" og det tror jeg stemmer også. Jeg er livredd for ting en ikke kan se, som likevel gir tegn for at det er der, og da sier jeg det ikke finnes for å berolige meg selv.

En ting jeg har problemer med (bare le, eller ta meg useriøst) er nyhetsreportere. To ganger har jeg hørt damestemme som høres ut som de leser opp saker på nyheter (det er noe med tonefallet) en gang var ute ved en åker da jeg venta på bussen, der er det vel ikke tv? En annen gang var da jeg skulle sove, tvstua er rett under. Jeg ble så plaget at jeg gikk ned for å skru av, men tv var ikke på...

Gjest Miloine
Skrevet
Jeg vet jeg egentlig ikke kan uttale meg ja, og jeg vet også grunnen til at jeg er så bestemt for at de ikke finnes. Enhver psykolog ville sagt "benektelse" og det tror jeg stemmer også. Jeg er livredd for ting en ikke kan se, som likevel gir tegn for at det er der, og da sier jeg det ikke finnes for å berolige meg selv.

En ting jeg har problemer med (bare le, eller ta meg useriøst) er nyhetsreportere. To ganger har jeg hørt damestemme som høres ut som de leser opp saker på nyheter (det er noe med tonefallet) en gang var ute ved en åker da jeg venta på bussen, der er det vel ikke tv? En annen gang var da jeg skulle sove, tvstua er rett under. Jeg ble så plaget at jeg gikk ned for å skru av, men tv var ikke på...

jeg ler aldri av andres merkelige opplevelser.

Ja der hadde du en rar opplevelse, og dette har du selv oplevd - hvordan forklarer du den opplevelsen?

Har du en fornuftig forklaring på det?

Du har opplevd det, men du vil ikke vite noe av det fordi det er litt skremmende og ukjent for deg!

Man frykter gjerne ting og episoder man ikke kan forklare.

Skrevet

Nemlig, jeg har bare fortrengt det helt til nå når jeg kom på det. Ene ganga (ute ved den åkeren) var hodet mitt påvirket da, men å høre stemmer er lite morsomt, og første ganga jeg hørte dem (det var da jeg skulle sove) hadde jeg ikke engang prøvd alkohol, var helt klar i hodet.

Men hvorfor nyhetsreportere av alle ting :klø: det er jo folk fra tv, var derfor folk kanskje kunne flire litt :) Siden det er tekniske ting, og ikke åndelige.

Gjest Miloine
Skrevet

vel, nå er ikke jeg noe medium så det kan jeg ikke forklare.

men jeg har lest en del om dette, og det er der det er mye elektrisk aktivitet det gjerner bryter ut i.

Nå var det jo ikke akkurat det i åkeren antar jeg, men du fikk på en måte kontakt via tv.

kjente du igjen stemmen fra en av de vanlige nyhetsopleserne eller var det en stemme du kjente men ikke helt vet hvem var - eller var den helt ukjent?

Skrevet

Kjente ikke igjen noe nei, men var bare tonefallet som var som at de leste opp nyheter, det er noe unikt med det tonefallet som er lett å kjenne igjen... kanskje det er en mottaker for radio i hodet mitt da :ler:

Gjest Miloine
Skrevet

ja du skal se det - kanskje det er en så enkel forklaring :ler:

Gjest TomKrus
Skrevet

Jeg er skeptisk til klarsynte. De fleste er nok bare ute etter å sko seg på godtroende.

Jeg tror faktisk mange av dem tror de har evner. Det betyr ikke at de faktisk har dem, men jeg tror mange av dem faktisk tror de kan hjelpe andre.

Gjest TomKrus
Skrevet

Bor forresten selv i et spøkelseshus, men tror du må tro på spøkelser for å høre at det er et spøkelse som går i trappa, og ikke pungrottene som løper rundt i luftekanalene.

"Top down"-processing i hjernen er nok viktig i så måte, noe psykologstudentene her inne sikkert kan mer om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...