Gå til innhold

Når forsto du at din partner var utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du noen gang har opplevd at din utkårede har vært utro, og vil fortelle litt om dine erfaringer, setter jeg stor pris på at du eventuelt gjør det. 

• Hvor lenge hadde dere vært sammen, da du fant ut at din kjæreste/ektefelle var utro?
  • Mistenkte du det på forhånd, eller kom det som lyn fra klar himmel?
  • Hadde h*n hatt sex med flere, eller kun en person?
  • Var det snakk om enkeltknull eller elskerforhold? 
  • Om det var noen tegn til utroskap (direkte eller indirekte, vage eller sterke), hva gikk i så fall de ut på?
  • Tilga du vedkommende i etterkant?
  • Har dere noen kontakt i dag?

Anonymkode: 1754d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis du noen gang har opplevd at din utkårede har vært utro, og vil fortelle litt om dine erfaringer, setter jeg stor pris på at du eventuelt gjør det. 

• Hvor lenge hadde dere vært sammen, da du fant ut at din kjæreste/ektefelle var utro?
  • Om det var noen tegn til utroskap (direkte eller indirekte, vage eller sterke), hva gikk i så fall de ut på?

3,5 år.

Han ble kald og innesluttet i tiden det pågikk. Jeg gikk gjennom alt i hodet mitt og fikk ikke ting til å stemme. Til slutt spurte jeg meg selv; kan han virkelig være utro? Er det det som skjer her? Så ja, jeg fikk en «følelse» pga mange små finurlige adferdsendringer. Han gjemte telefonen.

Enosjonelt utroskap med en kollega, vet den dag i dag ikke om det var fysisk eller ei - men tror faktisk ikke det. Å vite kan jeg ikke.

De snappet og møttes på jobb.

Han har aldri innrømmet det, selv om jeg vet de hadde kontakt da jeg sjekket telefonen. Jeg har bare ingen konkrete bevis på fysisk utroskap. Tilgir vel aldri, men valgte å gå videre.

Vi er sammen og har barn sammen.

Anonymkode: 7a793...cfc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært sammen i 11 år.

Fikk en magefølelse og sjekket hans tlf.Han selv om han oppførte seg som normalt.

Hadde hatt sex to ganger men mye flørting med damen.

Prøver å fortsette men vet ikke om det går.

Anonymkode: bebc8...8a0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hadde vært sammen i 11 år.

Fikk en magefølelse og sjekket hans tlf.Han selv om han oppførte seg som normalt.

Hadde hatt sex to ganger men mye flørting med damen.

Prøver å fortsette men vet ikke om det går.

Anonymkode: bebc8...8a0

Føler med deg. Det blir aldri det samme:( man blir fratatt en kjærlighet og et liv man hadde. Er liv man elsket, og man står plutselig der på bar bakke med et menneske man elsker, men som man ALDRI noen sinne vet om elsket en.

Anonymkode: 7a793...cfc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han glemte hva han hadde løyet om og kom ofte hjem langt utpå neste dag i helgene.vi varte bare i 1,5 år.

Anonymkode: caf31...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første tegnene var der tidlig, skrev til andre damer i fylla osv. Lovte bot og bedring og jeg unnskyldte det med at det bare var dumt fyllerør og at han sikkert kom til å elske meg mer over tid siden forholdet var ferskt. Så gikk det noen år med et helt normalt forhold til jeg fant bevis på utroskap på mobilen hans, han nektet såklart og skyldte på at det var kompisen som hadde brukt mobilen hans. Naiv og glad i han som jeg var svelget jeg løgnen selvom jeg innerst inne kjente at det ikke kunne stemme, og fra da ble jeg en kontrollfreak som spionerte på alt han gjorde og sjekket mobilen hans hver gang jeg fikk mulighet. Dukket opp flere bevis på utroskap og jeg turte ikke konfrontere han siden jeg hadde snoket, jeg ble nedbrutt og deprimert,gikk ned masse i vekt og følte meg utilstrekkelig for han ja ble ordentlig syk av det. Fortrengte det og det krevde enda flere ganger med bevis før jeg slo opp, det er den dummeste feilen jeg har gjort i forhold til menn å ikke bare gå med en gang de røde flaggene er der for hvis ikke så sitter man fort i limet. Nå kutter jeg ut menn ved første røde flagg og sparer meg for den emosjonelle torturen det er å leve i usikkerhet med noen man ikke stoler på!

Anonymkode: 1ec8b...5d4

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

- Hadde vært sammen i halvannet år

- Kom som lyn fra klar himmel, hadde absolutt ingen aning

- Kun en person, over lengre tid. 

- Når jeg ser tilbake på det var det jo det. Sinnsstemningen hans endret seg veldig, og han var usikker på forholdet vårt i tillegg til at den dårlige samvittigheten holdt på å knekke ham helt. 

- Har tilgitt, han har kuttet henne ut og vi er fortsatt sammen. I dag har vi det veldig fint. 

Anonymkode: 0762a...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i 15 år. 

Jeg mistenkte det. Jeg kjente han så godt og det var meg han pratet med om alt mulig. Og han hadde en annen atferd enn vanlig. Kritiserte meg mye mer. Var litt fjern. Opptatt av å være med på sosiale ting på «jobben». Selv om han ikke fortalte det direkte, så skjønte jeg det. Jeg skjønte til og med hvem det var, selv om jeg ikke hadde møtt vedkommende noen gang. Så jeg ga han beskjed om at jeg visste, og da brøt han sammen. 

Det var en kvinne på jobb som han forelsket seg i. Hun var også i et forhold med barn. Jeg tok kontakt med henne etter at mannen min fortalte. Jeg ga henne beskjed om hva jeg synes om henne. Men sa samtidig at det var opp til henne om hun ville fortelle til sin mann, det kom ikke jeg til å gjøre. 
Det ble aldri de to, noe jeg setter pris på. Men utroskapen avsluttet forholdet vårt. 

Min eks og jeg samarbeider bra i dag, vi har jo barn sammen. Og hans nye dame er helt super, så hun setter jeg pris på. Men det hadde vært vanskeligere hvis det var damen han var utro med, da ville det vært en konstant påminnelse. 

Jeg har det veldig godt i dag, så det er tilgitt og jeg har gått videre i livet. 

Anonymkode: d664b...d2b

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært kjærester i 8-9 mnd, så bodde ikke sammen. Han bodde i en by et par timer herifra.

Fikk mistanke pga. endret oppførsel, og bekreftelse da jeg fant matvarer hos han som han vanligvis ikke brukte ha. Innrømme å ha hatt besøk helgen før, men at det ikke hadde skjedd noe. Hun hadde dessuten sovet på sofa. 
Problemet oppsto når jeg fant lange, mørke hårstrå i senga. 

Orket ikke si noe mer da, så pakket det som var mitt der, takket for meg, og kjørte hjem igjen.

Har ikke hatt kontakt siden.

Anonymkode: f48df...087

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2022 den 3.03):

Hvor lenge hadde dere vært sammen, da du fant ut at din kjæreste/ektefelle var utro?

- 9 år. Gift, og to barn.

Mistenkte du det på forhånd, eller kom det som lyn fra klar himmel?

- På forhand av at jeg fikk sikre bevis og innrømmelse.

Hadde h*n hatt sex med flere, eller kun en person?

- Usikker, tror nok at hun og elskeren drev på med andre i fellesskap, men har ikke bevis for det.

Var det snakk om enkeltknull eller elskerforhold?

- Hun trudde at hun hadde møt en mann som hun åndelig var knyttet sammen med. Han likte å ha seg med ulike damer, inklusive prostituerte (hun tilgav han etter han ble tatt for brudd på sexkjøpsloven).

Om det var noen tegn til utroskap (direkte eller indirekte, vage eller sterke), hva gikk i så fall de ut på?

- Lang liste, som for eksempel:

* Våktet mobilen som den var hellig

* Opptatt med mobilen til stadig, kunde sitte på mobilen og le godt å sende meldinger gjennom hele kvelden.

* Tok mye selfies plutselig (hun sa at hun ikke sendte dem, bare likte å se hvordan hun såg ut).

* Svært opptatt av utseende og være velstelt når hun ikke skulle være hjemme.

* Kjøpte "sex"-tøy som jeg aldri såg henne med, men som hun tok med når hun skulle besøke familie og slikt.

* Mye klaging, som gjorde at jeg til slutt i prinsipp gjorde alt husarbeid og tok hånd av barne så lenge jeg var hjemme.

* Mer sex, men med null kyssing.

Tilga du vedkommende i etterkant?

- Alt for mange ganger. Var fast bestemt å stå igjennom, støtte henne når hun sa at hun prøvde å komme tilbake til vårt forhold. Var slik type som hadde 100 % tillit til henne i forkant, og hadde bestemt meg for at det aldri skulle være min feil hvis det skulle bli samlivsbrudd.

Har dere noen kontakt i dag?

- Vi har felles barn, så ja. Hvis ikke hadde jeg hatt null kontakt. Jeg har grunn til å tro at hun fortsatt ønsker meg tilbake etter 15 år. Den er bare litt slitsomt, men går fint å håndtere.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når flasken med rosè champagne var borte fra barskapet fikk jeg akutt dårlig magefølelse. Viste seg å stemme. 

Anonymkode: c7b4c...04d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hun som røpte seg, for hun trodde det var slutt mellom oss, at han ikke hadde fått flyttet ut enda (vi har barn). Han var altså "dobbelt utro".

I ettertid så var han voldsomt mye på mobilen. Mens vi så på film, satte han seg stadig vekk plutselig opp, og begynte å "skrolle på Facebook". Han satt ekstra lenge på do, og var online på Facebook. Vi spøkte litt med det da. Skjønte jo i etterkant at han chattet med henne. Han overnattet mye hos en kompis i noen måneder før bruddet, så jeg antar at det var da det startet.

Anonymkode: c1ba2...735

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Hadde vært sammen i 8 år da jeg fant ut av det. 

- Hadde mine mistanker, men tenkte samtidig at han aldri kunne vært utro mot meg. Han hatet jo utroskap, det var det verste man kunne gjøre mot partneren sin, sa han i starten av forholdet vårt. Eksen hans var utro mot ham. 

- Var nok kun hun ene. Kollega av ham. 

- De holdt på i 7-8 mnd så vidt jeg vet. 

- Etter jeg fant ut av det, så var det flere tydelige tegn jeg overså. Han begynte å ta mye selfies, satt mye med telefonen, men skjulte den ikke. Den kunne ligge på bordet mens han va på badet feks. Han hadde slått av alle varsler på henne, og hadde kode som jeg ikke visste hva var. Begynte å bruke parfyme før han skulle på jobb. Moren hans er allergisk mot parfyme, derfor har han aldri brukt det noe særlig tidligere. Også den overtidsjobbinga da, det er vanlig med overtid i jobben hans, men i den perioden var det omtrent hver kveld. Sene kvelder. 

- Jeg ønsket å tilgi pga barna, men han klarte ikke holde seg unna kollegaen sin. Derfor ble det slutt likevel. 

- Med tre små barn er vi nødt til å ha kontakt. Vi har et greit forhold i dag. Gode venner. Drar på ferier og feirer jul sammen, men thats it. Det ble ikke noe mer med kollegaen heller. (Hun var også gift og hadde to barn. Det ble ikke så spennende etter de ble tatt, tenker jeg.) Det synes jeg er helt greit. Hadde nok vært verre hvis jeg hadde blitt påmint utroskapen hans konstant. 

Anonymkode: 10912...91a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utro fra første dag, så rakk jo aldri å se noen tegn. Var utro med eksen sin som han ikke hadde gått ifra. Til meg sa han at han var singel. 

Fant ut etter noen år, mange brikker falt på plass da jeg pratet med eksen hans.

Anonymkode: 9dd60...fb3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vært gift i 9 år, og sammen i 17 år. Han tok av varslingene på tlf, startet med å trene( noe han aldri har gjort før eller senere), når han skulle på jobb så fikset han sveisen, noe han aldri gjorde før, han passet på tlf veldig godt, osv osv. hun var singel og hadde 1 barn, vi har 3 barn. Han innrømme det aldri, så jeg fant det ut selv. Han angrer ikke. Det ble aldri de to, da hun fant en annen. Vi tok ut skilsmisse. Prøver å være hyggelige sammen med barna, og vi har lite med hverandre å gjøre, heldigvis.

Anonymkode: d9965...173

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han overnattet mye hos en kompis i noen måneder før bruddet, så jeg antar at det var da det startet.

Anonymkode: c1ba2...735

Akkurat det med turer med kompiser, og overnatting hos venner, det kjenner jeg også til.

Han er en type som elsker å gå i fjellet og på toppturer, sommer som vinter, og når han begynte å rote med elskerinnen, brukte han overnatting/turer med kamerater som en unnskyldning for egentlig å møte henne. Sikkert ikke alle gangene, men ofte. Når alt kom for dag, endte en av kameratene hans med å bli skikkelig uvenn med ham, fordi han hadde brukt ham som alibi. Den kameraten og konen hans er blant mine beste venner også i dag.

Elskerinnen forlot han ganske fort. Så ville han at vi skulle finne sammen igjen.

Vi har en del kontakt fordi vi har barn sammen, men jeg stenger ham ute fra livet mitt.

Anonymkode: 686a0...b73

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Akkurat det med turer med kompiser, og overnatting hos venner, det kjenner jeg også til.

Han er en type som elsker å gå i fjellet og på toppturer, sommer som vinter, og når han begynte å rote med elskerinnen, brukte han overnatting/turer med kamerater som en unnskyldning for egentlig å møte henne. Sikkert ikke alle gangene, men ofte. Når alt kom for dag, endte en av kameratene hans med å bli skikkelig uvenn med ham, fordi han hadde brukt ham som alibi. Den kameraten og konen hans er blant mine beste venner også i dag.

Elskerinnen forlot han ganske fort. Så ville han at vi skulle finne sammen igjen.

Vi har en del kontakt fordi vi har barn sammen, men jeg stenger ham ute fra livet mitt.

Anonymkode: 686a0...b73

Wow! Flott med kompiser som har ryggrad og integritet, ikke bare gjemmer seg bak brocoden. Hel ved😊

Anonymkode: 9efcd...c15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...