Gå til innhold

Eggløsning 6 dager etter utak av spiral, gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg er en 25 år gammel jente som har hatt eller hadde spiral i til sammen 5,5 år.

jeg og samboeren min vil gjerne ha barn nå i nærmeste fremtid og har noen spørsmål jeg ikke klarer å Google meg til et konkret svar på! 

Jeg har mest mye om hvor lang tid det kan ta å få igjen mensen etc etter utak av spiral (må nevne at jeg har ikke hatt mensen siden jeg tok inn spiralen min), og da ikke egg løsning.

jeg tok ut spiralen min tirsdag 6 sept. Kjøpte eggløsningstester fra cb digital og startet og teste. De 3 første jeg tok var det en sirkel med ingen smilefjes, tok en lørd morgen som var 0, men så tok jeg en sønd kveld og den blinket!! 
Tok en ny på mandag rundt 12:00 og da satt den jaggu fast! Da var det et fast smilefjes!!😄 vi har hatt masse sex siden jeg tok ut spiralen, ca hver dag før den blinket men hver dag etter. 

men jeg lurer på siden jeg nylig tok ut spiralen, kan det ha noe og si på om jeg faktisk allerede nå kan bli gravid? 
Så fort?? Vi hadde blitt veldig glade for det men det virker så uvirkelig at det kan skje..

Innbiller meg at magen min har murret masse de siste dagene og vært oppblåst.

kjent kramper på Høyre side av magen også. 
jeg er så spent og har så håp at det skal skje så fort!!🤰

Endret av Rosa_panter
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan selvfølgelig bli gravid når du har eggløsning og har sex.

For friske par er sjansen rundt 25%.

Anonymkode: 0cb08...6a2

Skrevet

Jeg fikk positiv test omtrent 5 uker etter at jeg tok ut hormonspiralen, så jada det kan skje 😊 

Anonymkode: c8f5f...e7a

• Hjerte 1
Skrevet

Gjorde du?? Ååhhh det er akkurat et slikt svar jeg håpet på.

merket du om egget festet seg? Noe du la merke til etter noen dager? 

Skrevet
Rosa_panter skrev (25 minutter siden):

Man merker ikke at egget fester seg, men enkelte kan få implantasjonsblødning noen dager før forventet mens.

Ellers er graviditetssymptomer ofte lik pms så det enkleste er å leve som normalt og ta en graviditetstest om mensen er forsinka.

Anonymkode: f4663...cec

• Liker 1
Skrevet
Rosa_panter skrev (1 time siden):

Tok en graviditetstest på litt på slump egentlig, ble veldig overrasket over at den var positiv. Har fått begynnende symptomer rundt IKM med alle mine tre (da jeg ble gravid etter spiral var jeg nok før IKM så hadde ikke merket noe til da)

Anonymkode: c8f5f...e7a

Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen på 5,5 år, jeg vet ikke når den skal komme, er litt der problemet mitt ligger for er så lenge siden sist

Skrevet

Hvis du har fått positiv eggløsningstest så vil mensen kommer ca 14 dager etterpå, om du ikke er gravid. 

Anonymkode: 8f6cb...4cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis du har fått positiv eggløsningstest så vil mensen kommer ca 14 dager etterpå, om du ikke er gravid. 

Anonymkode: 8f6cb...4cb

Ja okei, prøver å ikke ta en graviditetstest nå for vet det er alt for tidlig, tror det er Ila i morgen/sønd egget fester seg hvis det er befruktet🤞🏽🤞🏽

Skrevet

1D2AC269-18AD-419A-B975-C7BB7B113BED.thumb.jpeg.6897fc7bb22a99f660181ea2438bf5f2.jpegJeg tok en test i dag, alt for tidlig egt. Er 4dpo men jeg ser en bitte bitte liten strek i midten der, men det kan vell ikke synes så fort?

Skrevet

Jeg tok ut spiral som jeg hadde hatt i 3,5 år.. ca 3 uker senere fikk jeg  positiv test og er nå straks i mål 😄 lykke til!!

Anonymkode: 14014...0a3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tok ut spiral som jeg hadde hatt i 3,5 år.. ca 3 uker senere fikk jeg  positiv test og er nå straks i mål 😄 lykke til!!

Åhhhh, så gøy!! Gratulerer😄

Prøvde dere? Vtp viste du om eggløsningen etc og hvordan følte du deg de nærmeste dagene etter eggløsningen?

Skrevet
Rosa_panter skrev (1 time siden):

1D2AC269-18AD-419A-B975-C7BB7B113BED.thumb.jpeg.6897fc7bb22a99f660181ea2438bf5f2.jpegJeg tok en test i dag, alt for tidlig egt. Er 4dpo men jeg ser en bitte bitte liten strek i midten der, men det kan vell ikke synes så fort?

Du kan ikke ta test 4 dpo...det betyr du hadde eggløsning 4 dager siden...du må vente 10 dager til

Skrevet (endret)

Om du fikk positiv eggløsning tester på mandag..betyr det at du kan få eggløsning på tirsdag/ onsdag...som betyr du er bare 2-3 dager dpo. Du er ikke gravid nå...du må vente til 12 dpo å teste.

De symptomer du har nå kan være fra eggløsning.

Men husk at om du får negative test om 14 dager og ikke mens så kan det være at du ikke hadde eggløsning.

En positiv test betyr bare at du kan få.. ikke at vil skje

Endret av Sofakona
Skrevet
Rosa_panter skrev (2 timer siden):

Åhhhh, så gøy!! Gratulerer😄

Prøvde dere? Vtp viste du om eggløsningen etc og hvordan følte du deg de nærmeste dagene etter eggløsningen?

Vi prøvde, ja! Jeg tester etter eggløsning også.. jeg blir veldig lett gravid da, så det er jo også en faktor :)

Skrevet

Vi prøver også etter uttak av spiral. Fjernet spiral 5. august, fortsatt ikke fått mensen etter bortfallsblødningen. Tester og tester etter eggløsning, får fader meg aldri positivt der heller. Jeg blir gal :( og så sjalu på dere! Men unner dere selvfølgelig ❤️

Anonymkode: 45fa1...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi prøver også etter uttak av spiral. Fjernet spiral 5. august, fortsatt ikke fått mensen etter bortfallsblødningen. Tester og tester etter eggløsning, får fader meg aldri positivt der heller. Jeg blir gal :( og så sjalu på dere! Men unner dere selvfølgelig ❤️

det er jo ikke lenge siden, den kommer sikkert veldig snart😄🤞🏽 er jo va 1mnd bare men skjønner det er veldig kjedelig.. hadde du noe mensen mens du hadde i spiralen eller var du som meg at den ble borte? 

for jeg husker jeg hadde kramper og fikk kviser når jeg skulle hatt mensen eller eggløsning ialf

Skrevet
Rosa_panter skrev (14 timer siden):

det er jo ikke lenge siden, den kommer sikkert veldig snart😄🤞🏽 er jo va 1mnd bare men skjønner det er veldig kjedelig.. hadde du noe mensen mens du hadde i spiralen eller var du som meg at den ble borte? 

for jeg husker jeg hadde kramper og fikk kviser når jeg skulle hatt mensen eller eggløsning ialf

Jeg vet at det egentlig er kort, men såå utålmodig. Alltid hatt regelmessig syklus før spiral, så er uvant rett og slett. Mensen ble borte på spiral. 

Vil bare ha kontroll, i en situasjon jeg ikke har noe kontroll 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...